Про методичний майданчик для педагогів ЗДО на тему «Підвищення психологічної культури педагога в контексті сучасних викликів»
12 квітня 2018 року в рамках функціонування методичного майданчика для педагогів закладів дошкільної освіти методистом з практичної психології та соціальної роботи Докійчук Т.В.проведено зустріч з вихователями ДНЗ № 5 на тему «Підвищення психологічної культури педагога в контексті сучасних викликів»
Про майстерню психологічної практики з теми «Забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей раннього віку»
5 квітня 2018 року в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад № 37 ВМР» в рамках майстерні психологічної практики презентувала свій досвід роботи з теми «Забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей раннього віку» практичний психолог Туркот Н.І.. В ході заняття практичні психологи закладів дошкільної освіти знайомилися з технологіями по забезпеченню психологічного супроводу дітей раннього віку.
Про майстерню психологічної практики з теми «Психологічні особливості ефективної взаємодії педагога з дітьми»
10 квітня 2018 року в комунальному закладі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 19 ВМР» в рамках майстерні психологічної практики презентувала свій досвід роботи з теми «Психологічні особливості ефективної взаємодії педагога з дітьми» практичний психолог Короцінська Ю.А.. В ході заняття практичні психологи закладів середньої освіти знайомилися з технологіями по роботі з підвищення ефективної взаємодії педагогів з дітьми.
Про засідання методичного об'єднання вихователів-методистів на тему «Новий інтеграційний підхід до розвитку базових потенційних компетенцій та ранньої профорієнтації дошкільників (STREAM-освіта)»
22 березня 2018 року на базі КЗ «Дошкільний навчальний заклад № 73 Вінницької міської ради» відбулося засідання методичного об'єднання вихователів-методистів на тему «Новий інтеграційний підхід до розвитку базових потенційних компетенцій та ранньої профорієнтації дошкільників (STREAM-освіта)»
Мета заходу: підвищення рівня теоретичної та практичної підготовки вихователів-методистів щодо розвитку інженерного мислення дошкільників та модернізації шляхів ранньої профорієнтації.
Робоча програма заходу:
І. Теоретичний блок
1. Реєстрація учасників методоб’єднання. Екскурсія-огляд STREAM - лабораторії. «Кольорові скриньки» (створення міні груп учасників методоб’єднання.
2. Вступне слово завідувача КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» Гуменчук В.В.
3. «Коротко про STREAM-освіту». Експрес-інформація В. Артемчук - керівник методоб’єднання
Реалізувати поставлені завдання допомагає новий напрям освіти - STRЕАМ. Цей напрям освіти інтегрує в собі завдання з формування в дітей загальних наукових уявлень про світ; ознайомлення їх з інформаційно-комунікаційними технологіями; розвиток уміння експериментувати, конструювати; навчання дітей основ опрацювання змісту тексту, грамоти, математики, а також різних видів мистецтва.
3. «Створення необхідних умов для розвитку інженерного мислення». Інформаційно-методична скарбничка. Л. Бондарчук - методист дошкільної освіти КУ «ММК».
Розміщення осередків необхідно чітко продумати і створювати їх так, щоб матеріали, які стимулюють розвиток пізнавальних здібностей, розташовувалися в різних функціональних просторах.
ІІ. Практичний блок
1. «Як зберегти і передати інформацію». Інтегроване заняття в старшій групі №4. Вихователь І. Кагальняк .
Під час пошуково-дослідницької діяльності, конструювання з паперу, драматизування, діти шукали відповідь на запитання та висували свої гіпотези які носії інформації краще застосовувати в наш час, пригадали історію виникнення книги, познайомились з професією інженера.
2. «Відбудуємо місто». Заняття з конструювання з дітьми середньої групи №3. Вихователь А. Чельнікіна . В ході цікавого, насиченого різноманітними подіями заняття діти показали знання про професію будівельника, уміння вирішувати конструктивні завдання, робити припущення, фантазувати.
3. «Ерудити і винахідники». Розважальне ток-шоу з вихованцями старших груп №1, №2. Вихователі А. Речіч , В. Дубина ..
Використовуючи інтерактивні вправи, практичні завдання, вихователі уміло активізували розумову діяльність дітей. Під час змагань дошкільнята вирішували проблемні ситуації, які часто виникають у повсякденному житті, Педагогами акцентувалась увага на розвитку інженерного мислення дітей.
4. «Фестиваль педагогічних знахідок». Презентація інтерактивних, авторських форм роботи за участю педагогів, дітей і батьків. Музкерівник О. Ткачук , вихователь Л. Чернолуцька
Під час фестивалю педагогічні працівники, діти і батьки вихованців продемонстрували досвід роботи закладу з розвитку у малюків нестандартного мислення, бажання відкривати світ, спостерігати, знайомити з творчими професіями дорослих. Вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» Маричева О.Б. провела з вихователями-методистами майстер-клас на тему «Пізнаєм довкілля разом». Педагог Вечірко В.П. організувала та провела авторську дидактичну гру з старшими дошкільниками та їх батьками «Суперінтуїція». Вихователь Терешко Т.В. разом з малюками середнього та старшого дошкільного віку продемонструвала для присутніх показ-демонстрацію фрактальних зображень. Створюючи театралізоване дійство за участю дітей та батьків вихователь Каюк С.М. виховувала почуття поваги до професій батьків у малюків .
IІІ. Підсумково — аналітичний блок
«Актуальність STREAM-освіти у закладі дошкільної освіти». Педагогічні роздуми. О. Маричева - вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» «Трибуна вільних думок». Аналітична бесіда.
В. Артемчук - керівник методоб’єднання
Учасники методоб’єднання високо оцінили роботу педагогів закладу по використанню різноманітних форм роботи для розвитку інженерного мислення та ранньої профорієнтації дітей дошкільного віку. За результатами проведеного методичного об'єднання учасники висловлювали свої враження від роботи..
Про педагогічну майстерню для вчителів-логопедів на тему: «Профілактика порушень письма та читання (дислексія, дисграфія) у дітей дошкільного віку»
22 лютого 2018 року на базі КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» відбулась педагогічна майстерня для вчителів-логопедів на тему: «Профілактика порушень письма та читання (дислексія, дисграфія) у дітей дошкільного віку».
Під час теоретичного блоку методист ММК Бондарчук Л.В. та керівник методичних об’єднань, вчитель-логопед КЗ «ДНЗ №4 ВМР» Король А.В. розкрили питання науково-теоретичних аспектів та сучасного стану проблем порушення читання та письма у дітей дошкільного віку.
Вчитель-логопед КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» Волошенюк Л.М. виступила з доповіддю на тему: «Запобігання оптичної дисграфії у дошкільників» та презентувала ігрові вправи з попередження дисграфії у дітей (з досвіду роботи).
Під час практичної частини з вчителями-логопедами були проведені ігри та вправи, спрямовані на профілактику порушень читання та письма, які вони зможуть застосовувати в роботі з дітьми з мовленнєвими порушеннями. Також педагоги переглянули науково-документальний фільм «Дислексія – хвороба геніїв».
Окреслена актуальність проблеми, урізноманітнення форм і методів корекції мовленнєвих порушень у дошкільників, обмін досвідом фахівців в обговоренні запропонованої теми допомагають неперервному професійному зростанню вчителів-логопедів міста Вінниці.
Про кущові тренінги в рамках Школи активного навчання для майбутніх вчителів 1-х класів навчальних закладів міста
В період з 26.03.2018 по 28.03.2018 року та з 29.03.18 по 31.03.18 пройшли кущові тренінги Школи активного навчання для майбутніх вчителів 1-х класів навчальних закладів міста (НВК №2, ЗШ №3, ЗШ №4, ЗШ №15, ЗШ №16, ФМГ №17, ЗШ №21, ЗШ №26) та (ЗШ №10, ЗШ №18, НВК №23, СЗШ № 25, ЗШ №33, ЗШ №34, ЗШ №35, ЗШ №36, ЗШ з дошкільним відділенням) щодо основних концептуальних засад Нової Української школи та Державного стандарту початкової освіти. Тренінги відбувалися за таким графіком: 26 березня 2018 року на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 ім. Д.І.Менделєєва Вінницької міської ради», 27 березня 2018 року на базі комунального закладу, «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Вінницької міської ради», 28 березня 2018 року на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Вінницької міської ради», 29 березня 2018 року на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №18 Вінницької міської ради», 30 березня 2018 року на базі комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів - гімназія №23 Вінницької міської ради», 31 березня 2018 року на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів із спеціалізованими класами з поглибленим вивченням математики і фізики №34 Вінницької міської ради»
Протягом тренінгів були розглянуті теми:
Представлення проекту Державного стандарту початкової освіти. Теоретичні засади Нової української школи.
Особливості організації освітнього середовища.
Робота в команді. Залучення батьків.
Континуум інтегрованого навчання.
Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи.
Проект Державного стандарту початкової освіти. Модельна навчальна програма (1 клас).
Планування тематичного дня.
Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
Представлення он-лайн платформи освітніх ресурсів, тренерського та вчительського форумів.
Ранкова зустріч.
Гра по новому навчання по іншому . Методика компетентнісного навчання «Шість цеглинок».
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.