Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» оновленим навчальним програмам для 6 – 9 та 10 – 11 класів.
Також Міністерством було затверджено типові освітні та навчальні програми для 1 – 2 та 3 – 4 класів закладів загальної середньої освіти, у яких оновлено зміст у частині питань цивільного захисту, поводження з вибухонебезпечними предметами, у зв'язку з масовим вторгненням збройних сил російської федерації в Україну (наказ МОН від 12.08.2022 № 743-22).
Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.
З метою об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння та співробітництва щодо захисту прав і свобод, формування у дітей ціннісних життєвих навичок та моделей поведінки, Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання інформаційні матеріали щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 навчальному році.
ПРО ПІДГОТОВКУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДО НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ТА ОПАЛЮВАЛЬНОГО СЕЗОНУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
За результатами наради, проведеної 7 червня, щодо підготовки закладів освіти до 2022/23 навчального року, Міністерство освіти і науки України розробило та пропонує для врахування в роботі інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності на заміну інструктивно-методичних матеріалів, що надіслані листом МОН від 29.07.2020 № 1/9-406.
Про вебінар для інструкторів з фізичного виховання та вихователів ЗДО ВМТГ
04 липня 2022 року відбувся вебінар для інструкторів з фізичного виховання, вихователів груп компенсуючого типу для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, вихователів санаторних груп та усіх бажаючих педагогів ЗДО ВМТГ в онлайн – режимі за темою: «Сучасні підходи до реалізації змісту та напрямів фізкультурно-оздоровчої роботи закладів дошкільної освіти влітку».
Мета заходу - збагачення теоретичного рівня педагогів з питань використання сучасних методів і прийомів фізичного виховання дітей дошкільного віку; удосконалення педагогічної майстерності, озброєння педагогів ЗДО практичними вміннями та навичками з організації і проведення різних форм фізичного виховання та активного відпочинку дошкільників влітку в умовах воєнного стану.
Консультант КУ «ЦПРПП ВМР» Ніна Сокиринська висвітлила тему
«Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками влітку в умовах воєнного стану. Нормативна база».
Тему: «Структура та типи фізичних занять. Організація активного відпочинку дітей влітку» розкрила консультант КУ «ЦПРПП ВМР» Лариса Бондарчук.
Приємно відзначити, що тема вебінару зацікавила багатьох педагогів, то ж до заходу приєднались 83 учасники, серед них - інструктори з фізичного виховання, вихователі груп компенсуючого типу для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, вихователі санаторних груп та груп загального розвитку, вихователі-методисти та практичні психологи ЗДО ВМТГ.
В підсумково-аналітичному блоці, який проходив у форматі «Фідбек (запитання – відповіді, висновки та пропозиції) учасники вебінару обмінялись думками, поділились своїми враженнями, відзначили високий рівень розкриття актуальної і важливої теми. Корисним було ознайомлення педагогів з нормативною базою, яка регламентує діяльність закладів дошкільної освіти влітку в умовах воєнного стану.
Більш детально з матеріалами онлайн-зустрічі можна ознайомитись на сайті КУ «ЦПРПП ВМР», які розміщені на сторінці «Професійні спільноти» у рубриці «Дошкільна освіта», «Інструктори з фізичного виховання».
23 червня 2022 року було проведено вебінар для спільноти вчителів іноземних мов "Методичний кейс вчителя іноземної мови НУШ". Теми вебінару викликали неабияку зацікавленість у спільноті і багато учителів взяли участь у заході, що свідчить про постійне бажання наших педагогів підвищувати свій професійний рівень, навіть під час відпусток.
Програма вебінару:
1.Лановенко А.О., консультантка КУ «ЦПРПП ВМР» з темою: «Нормативно-правова база навчання іноземних мов у 5 класах НУШ. Учитель Нової української школи – який він?».
2.Херсон В.Б., вчителька англійської мови КЗ «Вінницька початкова школа №5» з темою: «Досвід роботи у початковій школі НУШ: практичні поради вчителям іноземних мов, які будуть працювати у 5-х класах НУШ».
3. Горєлова О.М., вчителька англійської мови КЗ «Вінницький ліцей №33» з темою: «Проєктна робота як засіб розвитку ключових компетентностей НУШ: традиційне та сучасне. Досвід роботи у школі в Німеччині».
Спікери заходу зосередили увагу учасників на тому, якими документами повинен керуватись вчитель НУШ у своїй роботі, поділились власним досвідом роботи в НУШ та надали теоретичні і дієві практичні рекомендації, поради та низку корисних онлайн інструментів ( Genial.ly, BookCreator, Padlet, Canva,Wordwall та ін.) щодо навчання іноземних мов у наступному навчальному році, коли розпочнеться впровадження НУШ у базовій середній школі. Було предствлено порівняльний аналаз традиційних та сучасних методів навчання, розглянуто багато ідей та різних прикладів для організації проєктного навчання на уроках іноземної мови. Як результат, намагались спільними зусиллями намалювати портрет ідеального вчителя Нової української школи, який кожен вчитель ще буде вдосконалювати і домальовувати у процесі своєї педагогічної творчості.
Ознайомитись детальніше з матеріалами заходу можна на сайті КУ "ЦПРПП ВМР" на сторінці Спільноти вчителів іноземних мов.
Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 6-9 класів (2017), 10-11 класів (2017, рівень стандарту), 10-11 класів (2017, рівень профільний) закладів загальної середньої освіти від 13 червня 2022 р. (протокол № 2)
Зважаючи на масове вторгнення збройних сил російської федерації в Україну, психологічне й фізичне травмування українських дітей внаслідок воєнних дій держави-агресора, важливість розвитку культурних зв’язків України з цивілізованими країнами, зокрема засобами навчального предмета «Зарубіжна література», необхідність моральної підтримки учнівської молоді та зміцнення духовної сили української нації з допомогою надбань класичної й сучасної літератури світу, робоча група з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 6-9 класів (2017), 10-11 класів (2017, рівень стандарту), 10-11 класів (2017, ріваень профільний) ухвалила оновити зміст навчальної програми із зарубіжної літератури для 6-11 класів (2017), вилучивши та/або замінивши твори російських і білоруських авторів на твори зарубіжних письменників відповідно до літературного процесу та з урахуванням вікових особливостей учнів/учениць. Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури. ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ до проєкту змін у навчальній програмі із зарубіжної літератури для 6-9 класів закладів загальної середньої освіти (2017) (2022 р.)
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.