Про семінар для керівників методичних об’єднань вчителів початкових класів з теми «Реалізація інтегрованого підходу та технології навчання молодших школярів Нової української школи»
20 листопада 2018 року на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради» проведений семінар для керівників методичних об’єднань вчителів початкових класів з теми «Реалізація інтегрованого підходу та технології навчання молодших школярів Нової української школи». До вступного слова були запрошені директор закладу Вітюк О.Г. та методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет» Зима Л.Т. Вчитель початкових класів ВІдерська Н.О. познайомили присутніх з перевагами запровадження курсу «Введення в шкільне життя» для адаптації першокласників. Вчитель Нагребецька О.Е. продемонструвала «Сучасні підходи до інтегрованого уроку. Вчитель Рудницька Л.Ю. презентувала технологію «Кроссенсу» для використання в освітньому процесі та вчитель Затхей А.О. поділилася досвідом використання LEGO конструктора у мовно-літературній освітній галузі. Під час практичної частини семінару до уваги учасників були представлені уроки вчителів пілотних класів Коцюруби О.М. та Голошивець В. П. та інтегровані уроки у перших класах вчителів Кухар М. П., Мельничук К.М., та Ярової Г.М, Джаламага А.В. Семінар завершився фінальним виступом учнів 1 класу «Інтегроване навчання в Новій український школі», який підготувала вчитель початкових класів Пелипчук А.В.
Про засідання методичного об’єднання вихователів старших груп ЗДО міста на тему «Гра-подорож як засіб формування пізнавальної активності у дітей старшого дошкільного віку»
21 листопада 2018 року відповідно до інформаційно-методичного вісника «Перспектива» (дошкілля) на базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №51 Вінницької міської ради» відбулось методичне об'єднання вихователів старших груп на тему: «Гра-подорож як засіб формування пізнавальної активності у дітей старшого дошкільного віку»
Мета заходу:
удосконалити рівень теоретичної та практичної підготовки вихователів ЗДО щодо осучаснення змісту, принципів, методів та організаційних форм навчання дітей старшого дошкільного віку;
сприяти оволодінню сучасними методами та прийомами для цілеспрямованого впливу на формування пізнавальної активності дошкільника. Методист з дошкільної освіти КУ «ММК» Ніна Сокиринська ознайомила присутніх з чинниками, які визначають пізнавальну діяльність, класифікацією груп дітей за рівнем пізнавальної активності, передумовами формування пізнавального інтересу у дошкільнят. Керівник методичного об’єднання Раїса Трикалюк, розкриваючи питання «Гра-подорож – цікава ідея для педагогічного дизайну сучасного заняття», звернула увагу на вимоги до сучасного заняття, познайомила педагогів з поняттям «педагогічний дизайн» та алгоритмом проведення заняття на основі гри-подорожі.
Учасники методичного об’єднання переглянули два заняття:
- комплексне заняття з використанням гри-подорожі на тему: «Хід конем у космос» (Білявська І. І.) та
- інтегроване заняття з використанням гри-подорожі на тему: «Подорож казковими доріжками» (Шалавінська Н. О.), які поєднали у собі різні форми роботи, знайшли емоційний відгук у маленьких творців, дістали схвальні відгуки учасників методичного об’єднання.
Раїса Трикалюкпровела з учасниками ділову гру «5 кроків до успіху», під час якої педагоги складалиалгоритм гри-подорожі за обраним розділом програми.
Всі зазначені заходи допомогли учасникам методичного об’єднання усвідомити, що дошкільний вік – найсприятливіший період життя людини для розвитку її творчих здібностей та їх прояву у всіх сферах пізнання; підібрати найбільш оптимальні форми та методи роботи з дітьми із зазначеного питання.
Про майстер-клас для вчителів образотворчого мистецтва «Використання ігрових методів навчання на уроках образотворчого мистецтва як засіб виявлення творчого потенціалу учнів»
22.11.2018 року о 14.00. на базі КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 21 Вінницької міської ради» відбувся майстер-клас для вчителів образотворчого мистецтва «Використання ігрових методів навчання на уроках образотворчого мистецтва як засіб виявлення творчого потенціалу учнів».
Заступника директора з навчально-виховної роботи Вовк Анжеліка Роландівна презентувала кафедру художньо-естетичних дисциплін. У своєму виступі Анжеліка Роландівна ознайомила присутніх з кадровим складом кафедри художньо-естетичних дисциплін, системою художньо-естетичної освіти у закладі, засадами організації наступності у роботі вчителів початкових класів та вчителів образотворчого мистецтва основної школи. Вчитель художньої культури та мистецтва Федотов Віктор Володимирович розповів про важливе значення мистецтва як засобу духовного становлення дитини, що проходить шлях від почуттєвого сприймання до осмислених естетичний дій. Навчально-методичний посібник для учнів початкових класів «Плямка та її друзі» (нетрадиційні техніки малювання) презентувала автор – вчитель початкових класів Гончар Інга Василівна. Досвідом роботи з питання використання ігрових методів навчання на уроках образотворчого мистецтва поділилася вчитель образотворчого мистецтва Руднєва Валентина Іванівна. Чудовим завершенням заходу став майстер-клас «Нетрадиційні техніки малювання. Монотипія», який провела Валентина Іванівна. Захід сприяв розширенню меж усвідомлення ролі мистецтва як основи морально-духовного розвитку особистості.
Підсумки засідання підвела методист з виховної роботи КУ «ММК» Побережна Ірина Віталіївна.
Дякуємо за участь у роботі всім присутнім та організаторам педагогічної майстерні!
Про майстер-клас для вчителів початкових класів з теми «Розвиток креативності», або де знайти «Вітамін креативності?»
22 листопада 2018 року на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22 Вінницької міської ради» проведений майстер-клас для вчителів початкових класів другої та першої кваліфікаційної категорії з теми «Розвиток креативності», або де знайти «Вітамін креативності?». До вступного слова були запрошені Розторгуєва Г.С., директор закладу, та Зима Л.Т., методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». Вчитель початкових класів Максименко Н.В. під час майстер-класу поділилася досвідом проведення ранкових зустрічей, створення екрану настрою та креативними методами власної педагогічної діяльності. Також присутні мали змогу виготовити власними руками іграшку «Сову».
Про методичне об’єднання вихователів груп раннього віку закладів дошкільної освіти на тему: «Створення умов для ігор, як провідного виду діяльності дітей раннього віку»
20.11.2018 року відповідно до інформаційно-методичного вісника «Перспектива» (дошкілля) на базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №10 Вінницької міської ради» відбулось методичне об’єднання вихователів груп раннього віку закладів дошкільної освіти на тему: «Створення умов для ігор, як провідного виду діяльності дітей раннього віку».
Методист з дошкільної освіти КУ «ММК» Ніна Сокиринська надала методичні рекомендації педагогам щодо сучасних підходів та вимог до створення ігрового предметно-розвивального середовища у закладі дошкільної освіти.
Вихователь – методист КЗ «ДНЗ №10 ВМР» Валентина Гурська у своїй презентації «Предметно – розвивальне середовище групи раннього віку як засіб спонукання дітей до різних видів діяльності» поділилася досвідом роботи закладу зі створення повноцінного розвивального середовища для наймолодших.
У ході практичного блоку заходу, учасники методичного об’єднання переглянули заняття з дітьми 3–го року життя «Весела подорож» яке провела вихователь КЗ «ДНЗ №10 ВМР» Аліна Пишна, повправлялися у здійсненні самоаналізу.
Вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 21 ВМР», керівник методичного об’єднання вихователів груп раннього віку Алла Криворучко запросила присутніх педагогів до ігрового салону під назвою «Гра – це серйозно». Шляхом активної групової взаємодії учасники поринули у світ гри, проаналізували стан наповнюваності середовища груп, у яких вони працюють, створили колаж – картину «Середовищний імідж сучасної групи раннього віку» та дійшли до висновку, що оптимально організоване предметно ігрове середовище має розвивальний вплив, спонукає дитину до активної пізнавальної діяльності, позитивно впливає на її емоційну сферу.
Практичним психологом КЗ «ДНЗ №21 ВМР» Катериною Ужвак проведено психологічну вправу «Теремок», під час якої вихователі ділились з присутніми своїми враженнями від заходу, дякували один одному за співпрацю.
Про методичне об’єднання вчителів – логопедів дошкільних навчальних закладів міста на тему «Розв’язання проблеми розвитку уяви у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення»
31.10.2018 р. на базі КЗ «Дошкільний навчальний заклад №59 ВМР» відбулося методичне об’єднання вчителів – логопедів дошкільних навчальних закладів міста на тему: «Розв’язання проблеми розвитку уяви у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення».
Метою заходу було ознайомлення педагогів із застосуванням арт-технологій в корекційно-розвивальних заняттях та показ практичного застосування арт-техніки в грі-занятті з метою корекції, розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку.
Із вступним словом виступила керівник методичного об’єднання вчителів – логопедів міста, вчителя – логопеда КЗ «ДНЗ №31 ВМР» Горобець Т.Л.
Тетяна Леонідівна ознайомила з напрямками роботи методичного об’єднання.
У практичному блоці учасники переглянули інтегроване логопедичне заняття з використанням елементів арт-терапії «Подорож Павучка», вчитель – логопед Татур В.Ю.
Валентина Юріївна під час заняття створювала позитивно-емоційний настрій дітей. Формувала уміння перевтілюватись і описувати свої фантазії, розвивала активну уяву дітей-логопатів під час ілюстрування віршованих рядків, за допомогою ритмічних рухів пальців. Спонукала дітей до творчості.
У інформаційно - теоретичному блоці виступила методиста КУ «ММК» Бондарчук Л.В. Тема виступу "Артпедагогіка в корекційній роботі з дошкільниками із порушеннями мовлення". Лариса Василівна у своєму виступі звернула увагу учасників методичного об’єднання на те, що артпедагогічні технології широко застосовуються на сучасному етапі розвитку спеціальної корекційної освіти в Україні і є нагальним питанням всебічного розвитку дітей з особливими потребами.
Наступне питання - "Мандалотерапія – як провідний вид артпедагогіки (майстер-клас по створенню корекційної Мандали)" – керівник методичного об’єднання Горобець Т.Л.
Тетяна Леонідівна запропонувала колегам за допомогою природного матеріалу (крупи різного виду) виготовити корекційну Мандалу, яка допомагає дітям покращувати мовленнєві категорії, розвиває психічні процеси, дрібну та загальну моторику, тактильне сприймання.
У психологічному блоці заслухали виступ практичного психолога КЗ «ДНЗ №59 ВМР» Поплавська О.В. "Якби я була рослиною" (техніка на самопізнання) –
Психолог запропонувала арттерапевтичну вправу на рефлексію, на самоусвідомлення особистості.
В аналітичному блоці відбувся обмін думками та враженнями.
Досвід роботи показує, що стійкість результатів роботи з дітьми, які мають порушення мовлення, досягаються лише в разі впровадження особистісно зорієнтованого підходу до особистості дитини, спрямування зусиль вчителів-логопедів на сучасні педагогічні технології.
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.