Про засідання загальноміської Школи молодого вчителя на тему "Компетентному учневі – компетентний учитель"
29 жовтня на базі КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 Вінницької міської ради» відбулося засідання загальноміської Школи молодого вчителя на тему «Компетентному учневі – компетентний учитель". Практичні інструменти на кожен день» для педагогів зі стажем роботи до 1 року. Для більшості присутніх це перші учительські канікули, й досвідчені педагоги допомогли зробити їх цікавими й корисними, а ще сповненими приємних несподіванок і практичних порад.
Про мету й завдання роботи Школи молодого вчителя розповіла заступник директора закладу, координатор міської ШМУ Олійник Г.В.
Формування ключових і предметних компетентностей учнів на конкретних прикладах, із залученням аудиторії до обговорення та інтерактивних форм роботи розкрили вчителі-предметники Щебланова І.В. (вчитель основ здоров’я), Прибиш С.В. (керівник методичного об’єднання вчителів школи I ступеня), Назарук Т.Л. (керівник методичного об’єднання вчителів суспільних дисциплін), Васильківська О.В. (керівник методичного об’єднання вчителів природничого циклу).
Про розвиток професійних компетентностей вчителів подбали також практичний психолог закладу Завадюк Л.В. та соціальний педагог Гнатюк В.В. Об’єднавшись у групи, молоді вчителі проаналізували запропоновані педагогічні ситуації та запропонували шляхи їх розв’язання.
Надалі гостей чекало знайомство з керівниками всіх шкільних предметних методичних об’єднань. Молоді вчителі та їх досвідчені колеги зосередилися на таких питаннях, як планування діяльності вчителя й робота з навчальними програмами і пояснювальними записками до них, шкільною документацією.
День минув корисно, цікаво, різноманітно, подарувавши гарні враження й нові ідеї – так підсумували роботу вчителі-початківці. Дякуємо всім за щирість і активність, а педагогічному колективу КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 Вінницької міської ради» - за високий професіоналізм, гостинність і відкритість, готовність поділитися своїми здобутками. Бажаємо всім успіхів!
Про зустріч методистів КУ «ММК» із колегами з міських (районних) методичних кабінетів (центрів), що проходять курсову підготовку на базі КВНЗ «ВАНО»
30 жовтня 2019 року в актовій залі КУ «Міський методичний кабінет» відбулася зустріч методистів КУ «ММК» із колегами з міських (районних) методичних кабінетів (центрів), що проходять курсову підготовку на базі КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти».
Про концептуальні основи діяльності методичної служби м. Вінниці розповіла завідувач КУ «ММК» Наталія Москальчук.
Впровадження інноваційного проєкту «Вінницький освітній ресурс НУШ» стало предметом виступу Клавдії Маліцької, координатора проєкту, методиста з навчальних дисциплін.
Шляхи співпраці методкабінету й закладів загальної середньої освіти міста у форматі реалізації інноваційного проєкту «Інформаційно-методичний проєкт «Час змін: долаємо цифровий розрив, створюємо інформаційний простір» висвітлили Марина Федчишена й Тарас Мельник, методисти з навчальних дисциплін, організатори й адміністратори проєкту.
Колеги з міських та районних методичних кабінетів області зацікавлено долучилися до обговорення, поділилися власним досвідом, поставили багато запитань, зауваживши, що напрацювання вінницьких методистів спрямовані на те, щоб методична служба мала можливість більш оперативно й сучасно реагувати на виклики сьогодення, мобільно враховувати потреби педагогічних працівників, впроваджувати у щоденну практичну діяльність педагогіку партнерства.
Про флешсемінар для вчителів початкових класів та вчителів української мови
24 жовтня 2019 року на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради» проведено флешсемінар для вчителів початкових класів та учителів української мови та літератури з теми «Наступність у формуванні читацької компетентності школяра в умовах переходу до школи ІІ ступеня». До вступного слова були запрошені директор школи Кучма Н.А, яка окреслила реалії та перспективи розвитку закладу в умовах становлення Нової української школи, та методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет» Зима Л.Т., яка висвітлила необхідність наступності у формуванні читацької компетентності в умовах переходу до школи ІІ ступеня. Заступник директора з навчально-виховної роботи по школі І ступеня закладу Сокольвак Т.К. познайомила з моделлю розвитку особистості сучасного школяра шляхом формування читацької компетентності. Керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів закладу Дубина А.І. висвітлила роль розвитку читацької компетентності молодшого школяра. Під час практичної частини флешсемінару вчитель початкових класів Цвігун О.В. продемонструвала використання електронного ресурсу Learning Apps на уроках літературного читання. Вчитель Сірко І.Ю. познайомила з аналізом художнього твору та інтерактивним прийомом «Створення книжкового куба». Вчителі Мурга О.В. та Майська Л.І. презентували авторські посібники. Вчитель Сташко Т.А. поділилась досвідом впровадження ротаційної моделі «Щоденні 5». Під час вернісажу педагогічних ідей вчителі початкових класів Штурма Ю.В., Лузихіна Л.О., Баришева Л.В., Левкович І.А. занурились у формування читацької компетентності у школярів 1, 2, 3, та 4 класів. Вчитель української мови та літератури та керівник М/О учителів-словесників ЗЗСО №31 Калашник Т.В. продемонструвала використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури у 5 класі. Завершився флешсемінар презентацією творчого проекту «У пошуках чарівних фарб».
Про майстер-клас для практичних психологів ЗЗСО "Психологічні особливості роботи з учнями початкових класів в умовах запровадження НУШ"
29 жовтня 2019 року в КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №36 ВМР» відбувся майстер – клас «Психологічні особливості роботи з учнями початкових класів в умова запровадження НУШ » для практичних психологів закладів загальної середньої освіти. Свій досвід роботи презентувала Міщенко С.Г., практичний психолог даного закладу.
В теоретичному блоці Міщенко С. Г. ознайомила з компонентами шкільної готовності та особливостями адаптації учнів початкових класів до нових умов навчання.
З учасниками майстер – класу проведено заняття з елементами тренінгу «Підвищення рівня адаптації до навчання у школі учнів початкових класів в умовах НУШ». В ході заняття практичні психологи практикувалися у застосуванні методів розвитку навичок спілкування в групі, навичок креативного мислення учнів, нівелювання негативних проявів адаптації.
По завершенню майстер – класу учасники прорефлексували за методом «Почув, побачив, взяв».
Про проведення компенсаційної спеціалізованої школи для методистів області на тему «Організація пошуково-дослідницької діяльності у феноменологічній моделі інноваційного середовища ЗДО»
23 жовтня 2019 року на базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №7 Вінницької міської ради» було проведено заняття компенсаційної спеціалізованої школи освітян (для методистів рмм (ммк), отг, які відповідають за дошкільну освіту
у вінницькій області на тему «Організація пошуково-дослідницької діяльності у феноменологічній моделі інноваційного середовища ЗДО». Учасники: директор департаменту освіти Вінницької міської ради Яценко Оксана Василівна, начальник відділу дошкільної освіти та обліку дітей Вінницької міської ради Гарник Леся Петрівна, завідувач відділу дошкільної освіти КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Русан Лариса Степанівна, методист відділу дошкільної освіти КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Колосінська Галина Іллівна, завідувач КУ «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, методист з дошкільної освіти КУ «Міський методичний кабінет» Бондарчук Лариса Василівна, методист з дошкільної освіти КУ «Міський методичний кабінет» Сокиринська Ніна Дмитрівна, методисти РММ (ММК), ОТГ, які відповідають за дошкільну освіту у Вінницькій області.
Програма роботи:
Відкрила роботу компенсаційної школи Русан Лариса Степанівна, завідувач відділу дошкільної освіти КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», ознайомила присутніх із програмою роботи.
На заході виступила директор департаменту освіти Вінницької міської ради Яценко Оксана Василівна представила експрес-портрет дошкілля Вінницької міської об’єднаної територіальної громади, розповіла про здобутки та перспективи розвитку.
Завідувач КЗ «ДН №7 ВМР» Просєкова Олена Вікторівна, під час екскурсії по закладу представила феноменологічну модель розвивального середовища в процесі пошуково-дослідницькоїдіяльності.
Присутні мали можливість ознайомитись із Центром науки, етнографічним осередком, Містечком знань, Монтессорі-класом, облаштуванням розвивального середовища в групах тощо.
Учасники компенсаційної школи прийняли участь у майстер-класі «Дитяча лабораторія». Разом із вихованцями старшого дошкільного віку відчули себе справжніми дослідниками, готовими робити нові відкриття.
Смірнова Н.А. презентувала присутнім досвід роботи закладу дошкільної освіти з питання організації пошуково-дослідницької діяльності в закладі дошкільної освіти.
Займатися наукою зовсім не важко і не нудно, а навпаки – дуже весело та захоплююче. Науково – розважальне шоу «Шалена лабораторія» стала гарною ідеєю. Команда хіміків провела фантастичне наукове шоу з використанням хімічних дослідів та фізичних експериментів. Були представлені видовищні спецефекти: кільця з диму, полум’я в руці, шоу з рідким азотом, пінні вулкани, кріо-кухня. Хіміки в цікавій формі довели, що світ науки може бути неймовірним.
Про засідання Школи молодого вихователя 3-й рік роботи на тему: «Педагогічний геокешинг як форма ефективної взаємодії в роботі з дітьми»
10 жовтня 2019 року на базі КЗ «ДНЗ №31 ВМР» відбулося засідання «Школи молодого вихователя 3-й рік роботи» на тему: «Педагогічний геокешинг як форма ефективної взаємодії в роботі з дітьми».
Метою засідання було викликати у педагогів бажання впроваджувати освітні технології «геокешинг» і «квест-геокешинг» в роботу з дітьми дошкільного віку.
Роботу засідання координувала методист з дошкільної освіти КУ «Міський методичний кабінет» Бондарчук Лариса Василівна, яка акцентувала увагу на нових педагогічних технологіях, спрямованих на індивідуальний розвиток особистості.
Слива Л.П., вихователь-методист даного закладу, презентувала впровадження освітньої технології «геокешинг», «квест-геокешинг» в роботі з дітьми дошкільного віку .
У практичному блоці вихователем Покрасьон Л.М. був проведений майстер-клас по створенню карти для гри в «геокешинг». Спочатку вони «зістарювали» папір, а потім наносили на нього, за допомогою фломастерів та різних картинок, «зупинки», на яких були «заховані» завдання. Вихователем Коломацькою Н.І. з дітьми старшого дошкільного віку був проведений геокешинг «Експедиція екологів-дослідників», де діти вирішували безліч завдань, а саме: розвиток у дітей уміння орієнтуватися на місцевості по карті-схемі; визначення напрямку маршруту; підтримка прагнення слідувати логіці гри, підкоряючись правилам; стимулювання розвитку розумових здібностей, концентрації уваги; формування в грі дружніх партнерських відносин.
Учасники засідання отримали позитивні емоції та нові знання, які можуть і будуть використовувати у роботі з дошкільниками.
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.