Про творчу майстерню «Природничі студії» для вчителів природничого циклу
«Вчити цікаво, ґрунтовно, легко!» - під таким гаслом 08.11.2019 року у приміщенні HUB (місто змістів) для вчителів природничого циклу було проведено творчу майстерню «Природничі студії».
В роботі майстерні взяли участь вчителі закладів освіти міста та запрошені: Москальчук Наталія Іванівна, завідувач КУ «Міський методичний кабінет», Юзвак Світлана Петрівна, начальник відділу охорони довкілля і використання природних ресурсів Департаменту економіки і інвестицій Вінницької міської ради, Кудирко Володимир Іванович, методист Всеукраїнського регіонального центру якості освіти, Уманська Тетяна Василівна, методист з географії та природознавства КВНЗ «ВАНО».
Присутні радо зустріли бронзового призера міжнародної олімпіади з географії Марценюка Андрія та Заболотну Галину Іванівну, вчителя географії Якушинецького ліцею.
Практичний блок включав роботу студій (біологічна, географічна, хімічна), в рамках яких були проведені майстер-класи:
Лазарєва С.С. , Кілімович Т.А.(вчителі біології КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №18 ВМР»)
Лисько О.П. (вчитель географії КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №3 ім. М.Коцюбинського ВМР»), Новицька Л.В., Кардаш Н.Л. ( вчителі географії КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №18 ВМР»).
Сольська Л.П. (вчитель хімії КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №20 ВМР»),
Волянська Т.В. (вчитель хімії КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №18 ВМР»).
Координатор заходу Любчак Ірина Олександрівна, методист з навчальних дисциплін КУ «ММК», відзначила використання різних форм, методів при викладанні природничих дисциплін для підвищення фахової майстерності та забезпечення якості освіти.
Дякуємо вчителям природничого циклу закладів освіти міста та ініціаторам -
вчителям КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №18 ВМР» за організацію та проведення заходу.
Про тренінг для вчителів англійської мови на тему «Дидактичні ігри у навчанні читанню в умовах Нової української школи»
14 листопада 2019 року на базі КЗ«ЗШ І-ІІІ ст.№32 ВМР»відбувся тренінг для вчителів англійської мови на тему «Дидактичні ігри у навчанні читанню в умовах Нової української школи». Метою тренінга було застосування компетентнісного підходу до навчання іноземної мови в контексті положень «Нової української школи» згідно з державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
Про семінар-практикум у форматі «студії творчого зростання» в рамках «Школи активного навчання» для музичних керівників закладів дошкільної освіти
На базі КЗ «ДНЗ № 30 ВМР» 06.11.2019 року відбулось заняття семінару – практикуму у форматі «студії творчого зростання» в рамках «Школи активного навчання» для музичних керівників закладів дошкільної освіти
Тема: Запровадження в освітній процес варіативної складової БКДО – освітньої лінії «Хореографія»
Мета: підвищення рівня педагогічної компетенції музичних керівників щодо запровадження хореографічної діяльності у життя дітей дошкільного віку, опрацювання і упровадження парціальної програми А.Шевчук «Дитяча хореографія»
Бондарчук Л.В., методист з дошкільної освіти КУ «ММК» ознайомила учасників з освітніми завданнями та змістом педагогічної роботи з хореографічної компетенції відповідно до вимог освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», програми та навчально-методичного забезпечення «Дитяча хореографія», як варіативної частини БКДО.
Артоуз О.А., вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 30 ВМР» зазначила, що одним із напрямів розвитку українського дошкілля сьогодні стало визначення місця предметів варіативного циклу в системі дошкільної освіти. Відповідно до нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, варіантна частина презентує освітні лінії «Комп’ютерна грамота», «Іноземна мова», «Хореографія», «Шахи».
Відповідно до змісту Базового компоненту дошкільної освіти (освітня лінія «Хореографія»), змісту нової редакції освітньої програми для дітей від 2 до 7 років«Дитина», вікових особливостей дошкільнят, хореограф має створювати сприятливі умови для всебічного розвитку дитини, розкривати її емоційний, творчий та фізичний потенціал (складові хореографічних здібностей), сприяти не лише її танцювальній підготовці, а й підтримувати основні компоненти здоров’я (фізичний, психічний, духовний, соціальний), формувати особистісні якості та моральні норми поведінки
Синиціна Л.А. музичний керівник КЗ «ДНЗ № 30 ВМР» нагадала учасникам про зміст парціальної програми А.Шевчук «Дитяча хореографія», а також, принципи, мету та завданняхореографічної освіти, структуру танцювального заняття.
У практичному блоці Ільїна О.О., музичний керівник КЗ «ДНЗ №30 ВМР» розкрила структуру танцювального заняття та провела з присутніми практичні вправи класичного екзерсису змістовної лінії «Таємниці Терпсіхори». Закріпили хореографічну абетку – вправи: «демі пліє», «пассе ретіре», «релеве», «пор де бра», «па де гаже». Учасники семінару-практикуму презентувати музично-рухові забави за програмою «Дитяча хореографія» А.Шевчук.
Про методичне об’єднання вихователів груп старшого дошкільного віку закладів дошкільної освіти на тему «Формування пошуково-дослідницьких умінь дошкільників з використанням інноваційних технологій»
07 листопада 2019 року на базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №72 Вінницької міської ради» відбулося методичне об’єднання вихователів груп старшого дошкільного віку. закладів дошкільної освіти на тему: «Формування пошуково-дослідницьких умінь дошкільників з використанням інноваційних технологій»
Вихователь-методист КЗ «ДНЗ №72 ВМР» Журавель Н. В. зазначила, що дидактична цінність пошуково-дослідницької діяльності полягає у можливості досить швидко і переконливо формувати узагальнюючі уявлення, приводити їх у систему. Педагоги повинні навчити дітей експериментувати, знаходити взаємозв’язки і взаємозалежності між предметами та діями.
У методично-практичному блоці педагог ЗДО №72 Кучерук Г.І., запропонувала до перегляду інтегроване заняття з пріоритетами освітніх напрямів «Природничі науки та «Технології» «Досліджуємо світ з Дмитром Комаровим». Діти проводили досліди, визначали причинно-наслідкові зв’язки, вільно спілкуватись між собою та з іншими, чітко, лаконічно відповідати на запитання, знаходити рішення поставлених перед ними завдань.
Методист з дошкільного виховання комунальної установи «Міський методичний кабінет» Бондарчук Л.В., провела методичний дайджест «Експериментування як засадничий метод розвитку пошуково-дослідницької діяльності дошкільників». Вона зауважила, що дитяча дослідницька діяльність – це вид активності дитини, спрямований на пошук об’єктивної інформації про устрій Всесвіту шляхом особистого практичного експериментування з об’єктом дослідження.
Кучерук Г.І., вихователь КЗ «ДНЗ № 72 ВМР» презентувала досвід роботи «Зміст та умови реалізації STREAM-освіти старших дошкільників». Галина Іванівна поділилась власними здобутками та досягненнями.
Емоційно та весело пройшли ділові ігри для педагогів «Сходинки професійного росту», які провела вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 74 ВМР», керівник методичного об’єднання Трикалюк Р.М. Члени методичного об’єднання активно включились у виконання завдань, шукали шляхи вирішення проблем, з посмішками та жартами складали розповіді, вірші, казки.
Методоб’єднання мало великий емоційний вплив на дорослих та дітей: учасники методичного об’єднання поновили свої знання з організації та проведення пошуково-дослідницької діяльності. Основним досягненням зібрання стало те, що педагоги поділились досвідом та думками, висловили свої побажання; піднімали проблемні питання.
Про участь школярів 9-10-х класів м. Вінниці в ІІІ турі «Програми обміну майбутніх лідерів» (FLEX)
02-07 листопада 2019 р. на базі Комунального закладу «Гуманітарна гімназія № 1 ім. М. І. Пирогова Вінницької міської ради» співробітниками організації Американські Ради з міжнародної освіти ART ACCELS (American Councils) Київ, яка фінансується Державним департаментом США, Тетяною Кобиць та Девідом Хенсоном було проведено ІІІ тур «Програми обміну майбутніх лідерів» (FLEX) серед школярів 9-10-х класів м. Вінниці та Вінницької області, які народились в період з 01 січня 2003 року по 15 липня 2005 року та володіють англійською мовою.
У ІІІ турі брали участь 45 учасників з Вінницької області(з них 33 з м.Вінниці),які є учнями закладів загальної середньої освіти:
КЗ: "Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова ВМР"; «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназії №2 ВМР»; «ЗШ І-ІІІ ст. №4 ВМР»; «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназії №6 ВМР»; «ЗШ І-ІІ ст. – ліцею №7 ВМР»; «ЗШ І-ІІІ ст. №10 ВМР»;«ЗШ І-ІІІ ст. №16 ВМР»; «ЗШ І-ІІІ ст. №18 ВМР»; «ЗШ І-ІІІ ст. №22 ВМР»; «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназії №23 ВМР»; «ЗШ І-ІІІ ст. №26 ВМР» «ЗШ І-ІІІ ст. №27 ВМР»; «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназії №30 ВМР»; «ЗШ І-ІІІ ст. №33 ВМР»; «ЗШ І-ІІІ ст. №35 ВМР»;«Вінницький технічний ліцей»; ПЗШ «Школа Аіст».
Про семінар-практикум для новопризначених і молодих заступників директорів ЗЗСО на тему «Українська школа: основні виклики щодо створення сучасного освітнього середовища та стратегії загальношкільного адміністрування в контексті НУШ».
Канікули молодого заступника директора – це можливість нових знайомств, вражень, думок, досвіду.
31 жовтня 2019 року на базі КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27 Вінницької міської ради» відбувся семінар-практикум на тему «Українська школа: основні виклики щодо створення сучасного освітнього середовища та стратегії загальношкільного адміністрування в контексті НУШ».
Новопризначених і молодих заступників директорів ЗЗСО та досвідчених заступників-наставників представила завідувач КУ «Міський методичний кабінет» Москальчук Н.І.
Про заклад, пріоритетні напрями діяльності, традиції та перспективи розвитку розповів директор школи Терновой О.А.
Педагогічний дайджест запропонувала учасникам семінару заступник директора з виховної роботи Михайлова І.В. Неабияку зацікавленість аудиторії викликала «Методика Кольорових Браслетів», презентована практичним психологом закладу Решівською Т.Г., соціальним педагогом Раку Н.І., педагогом-організатором Супрун О.Б.
Прогресивний педагогічний колектив формує свідому учнівську молодь. У цьому переконалися гості, познайомившись із автором проекту-переможця конкурсу «Бюджет шкільних проектів» Бондарчук Л., ученицею 11 класу. «Проектна та грантова політика закладу як ресурс формування активної життєвої позиції учнів» стала темою виступу учениці.
Цікавість присутніх викликала й практична складова заходу – «Формування безпечного здоров’язберігаючого освітнього середовища шляхом діяльності практично-теоретичних лабораторій «Заради життя» та «Усі здорові люди люблять життя». Теорію та практику поєднали вчителі закладу, тренери з долікарської допомоги, та їх вихованці, учні старших класів.
Візитівкою закладу є кабінет «Олімпійської освіти». Досвідом того, як переформатувати навчальні кабінети в мотиваційний освітній простір, поділилась Фалейтор Л.Г. та учні 7 класу, що провели екскурсію, розповіли про ексклюзивні експонати музею.
Окрім представників ЗЗСО №27, до проведення семінару-практикуму долучилася Матковська І.А., заступник директора з виховної роботи КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №18 Вінницької міської ради», із питанням «Участь ЗЗСО у грантовій діяльності, проектах та програмах різних рівнів як ресурс організації освітнього процесу й розвитку закладу».
Із творчим звітом виступила випускниця Школи молодого заступника директора ЗЗСО Войтко Оксана Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – із спеціалізованими класами з поглибленим вивченням математики і фізики № 34 Вінницької міської ради».
Найближчі перспективи партнерських взаємин закладів ЗЗСО та післядипломної освіти педпрацівників окреслила методист з навчальних дисциплін КУ «Міський методичний кабінет» Дрозд Т.М.
Позитивним, мотивуючим, сповненим нових ідей став цей день у Школі молодого заступника директора ЗЗСО. Далі – співпраця в режимі індивідуальних консультацій. Бажаємо всім успіхів!
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.