Про серпневі секційні засідання вихователів-методистів та керівників закладів дошкільної освіти.
21 серпня 2019 року на базі КЗ «ДНЗ №77 ВМР» відбулось секційне засідання вихователів-методистів закладів дошкільної освіти в рамках серпневої Конференції педагогічних працівників Вінницької міської ОТГ з проблеми «Науково – методичні засади діяльності дошкільної ланки освіти у 2019-2020 н.р. шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій».
Учасники: методисти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д., Бондарчук Л.В., керівник М/О вихователів-методистів ЗДО Артемчук В.Ф, вихователі-методисти закладів дошкільної освіти міста.
Серпнева зустріч проходила за такою програмою:
Керівник М/О вихователів-методистів ЗДО Артемчук В.Ф. у форматі дайджесту інформувала методичну громаду щодо основних здобутків і перспектив проведення М/О у минулому та новому навчальному році.Також наголосила про те, що як зазначено в листі МОН «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної досвіти у 2019/2020 навчальному році» доцільно впроваджувати в роботу закладів дошкільної освіти технології формування в дошкільників соціально доцільної поведінки, у межах міжнародного суспільного руху – освіта для сталого розвитку. Сучасне розуміння поняття сталого розвитку це – економічна стабільність, екологічна цілісність та соціальне благополуччя. Показники успішного розвитку дітей у цій сфері освіти є самостійне, свідоме і відповідальне виконання дитиною певних дій, розвиток звичок щодо гармонізації суспільних відносин, економічно та екологічно доцільної поведінки, культури ресурсозбереження, здатності здійснювати дослідження і самооцінку та самоконтроль своєї поведінки. Завдання педагогічного колективу – сприяти формуванню у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя.
Методист КУ «ММК» Бондарчук Л.В. разом із вихователями-методистами у форматі методичного квесту визначились, що метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.Здійснюючи моніторинг на виявлення якості практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримання об'єктивної інформації у подальшому слід прогнозувати її розвиток, надавати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти. З метою реалізації творчого потенціалу педагогів слід проводити системний моніторинг рівня професійних компетенцій та вчасно надавати адресну методичну допомогу.
Методист КУ «ММК» Сокиринська Н.Д. поінформувала присутніх про особливості планування освітньої діяльності, про реалізацію змісту освітнього процесу у відповідності до вимог освітніх програм розвитку, виховання і навчання дітей. Чинними для використання у ЗДО є програми, рекомендовані МОН України Програмно-методичний супровід змісту дошкільної освіти дітей з особливими потребами здійснюється за окремими програмами.
Методист КУ «ММК» Бондарчук Л.В. презентувала посібник освітньо–виховного проекту «Плекаймо майбутніх чемпіонів», які стануть у нагоді в організації роботи ЗДО здоров’збережувального спрямування.
Методист з дошкільної освіти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д. ознайомила з особливостями використання навчально-методичного посібника інноваційного проекту «Вінницький освітній ресурс НУШ» «Формування громадянської свідомості дошкільників» у роботі з дітьми старшого дошкільного віку.
Також 21 серпня 2019 року на базі КЗ «ДНЗ №77 ВМР» відбулось секційне засідання завідувачів закладів дошкільної освіти з проблеми «Основні орієнтири розвитку системи дошкільної освіти в 2019 – 2020 навчальному році» в рамках серпневої Конференції педагогічних працівників Вінницької міської ОТГ
Учасники: начальник відділу дошкільної освіти і обліку дітей Гарник Л.П., головний спеціаліст відділу дошкільної освіти та обліку дітей Щеголева Т.А., методисти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д., Бондарчук Л.В., керівник М/О завідувачів ЗДО Шундровська К.В., керівники закладів дошкільної освіти міста.
З реаліями, здобутками, перспективами та завданнями проведення методичних об’єднань завідуючих у новому навчальному році присутніх ознайомила керівник М/О завідувачів Шундровська К.В. Проектування освітнього простору в умовах реалізації основних орієнтирів гармонійного розвитку особистості дошкільника стало темою спілкування з учасниками засідання начальника відділу дошкільної освіти і обліку дітей Гарник Л.П., яке пройшло у форматі кола взаємодії. Леся Петрівна зорієнтуваладіяльність керівників у 2019 – 2019 навчальному році на шляхи досягнення соціально-значущих результатів при набутті вихованців життєвих компетенцій, розвитку базових якостей особистості дошкільника у різних видах спільної діяльності дитини і дорослого. Наголосила наважливість використання ігрових і проблемно-навчальних ситуацій, інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій, проектної діяльності; продумування найбільш вдалих форм і методів організації освітнього процесу, під час якого діти могли б проявляти ініціативу, радитися один з одним, допомагати.
Роботу інклюзивних груп ЗДО слід організовувати відповідно до таких документів:
Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (постанова КМУ від 10.04.2019 №530);
Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти (лист МОН від 26.06.2019 № 1/9-409);
Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти (наказ МОН від 17.04.2019 №423).3. Головний спеціаліст відділу дошкільної освіти та обліку дітей
2. Щеголева Т.А. обговорила з присутніми проблему створення здоров’язбережувального безпечного і комфортного розвивального середовища з урахуванням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності в ЗДО. Складові розвивального середовища повинні відповідати санітарно-гігієнічним нормам, при цьому важливо підбирати спокійні ненасичені кольори. Облаштовувати приміщення відповідно до листа МОН «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти від 14.02.2019 року №1/11-1491, Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ МОН від 19.12.2017 року №1633).
3. У форматі методичного практикуму методисти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д., Бондарчук Л.В. опрацювали з учасниками інструментарій та технології проведення методу експертних оцінок під час моніторингу якості дошкільної освіти в ЗДО, наголосивши про активне використання одного з найефективнішого методу моніторингу якості освіти - спостереження за дошкільниками, змістом якого має бути: -особистісний розвиток кожної дитини ; - інтелектуальний розвиток ; - емоційно-вольовий розвиток ; -комунікативно-мовленнєвий розвиток ; - розвиток здібностей та обдарованості дитини; -відповідність педагогічних впливів і розвивального середовища індивідуальним потребам та можливостям кожної дитини; - відповідність психофізичного розвитку дитини віковим нормативам, сформованість готовності до навчання в школі тощо. З цією метою розроблено кваліметричну модель визначення рівня розвитку дитини за БКДО та інструментарій її практичного застосування.
Про методичне об’єднання соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти на тему: «Методичні рекомендації щодо планування діяльності, ведення документації соціальних педагогів. Роль соціального педагога у формуванні навичок безпечної поведінки дітей»
22 серпня 2019 року на базі комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 імені М.І. Пирогова ВМР» відбулося методичне об’єднання соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти на тему: «Методичні рекомендації щодо планування діяльності, ведення документації соціальних педагогів. Роль соціального педагога у формуванні навичок безпечної поведінки дітей».
В ході методичного об’єднання розглядалися питання:
«Особливості діяльності та напрямки роботи соціального педагога у 2019 – 2020 навчальному році» (Докійчук Т.В., методист з практичної психології та соціальної роботи).
«Застосування ефективних методів в роботі соціального педагога з питань здійснення профілактики спокушання он-лайн серед підлітків та батьків». (Докійчук Т.В., методист з практичної психології та соціальної роботи)
«Досвід роби з впровадження програми «Формування навичок безпечної поведінки дітей підліткового та юнацького віку». (Тищенко О.М., соціальний педагог КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №26 Вінницької міської ради»)
«Профілактика та подолання труднощів соціальної адаптації учнів» (Пацалюк Н.М., соціальний педагог КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №32 Вінницької міської ради», переможець І міського етапу та ІІ обласного етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів та соціальних педагогів «Нові технології в новій школі»)
Про методичне об’єднання практичних психологів закладів загальної середньої освіти на тему: «Методичні основи та практичні інновації в роботі практичного психолога закладу загальної середньої освіти»
22 серпня 2019 року на базі комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 імені М.І. Пирогова ВМР» відбулося методичне об’єднання практичних психологів закладів загальної середньої освіти на тему: «Методичні основи та практичні інновації в роботі практичного психолога закладу загальної середньої освіти».
В ході методичного об’єднання розглядалися питання:
«Основні завдання та напрямки роботи практичного психолога у 2019-2020 н. р.» (Воловодівська Ж.О., методист з практичної психології та соціальної роботи КУ «ММК»).
Особливості роботи практичного психолога у формуванні мотивації молодшого школяра до навчально-пізнавальної діяльності в рамках НУШ (Завадюк Л.В., практичний психолог КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. № 11 ВМР»).
Формування життєвої компетенції. Психологія саморегуляції особистості (Базалійська Л.П., практичний психолог КЗ «Вінницький технічний ліцей»).
Формування вольових процесів у дітей шкільного віку (Кудлаєнко Т.І., практичний психолог КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. № 4 ім. Д. І. Менделєєва ВМР», керівник творчої групи»);
«Про використання матеріалів посібника «Освітньо-просвітницька програма «Знаємо самі, розкажемо іншим. Складові успішної самореалізації» в рамках проекту «Вінницький освітній ресурс НУШ»» (Воловодівська Ж.О., методист з практичної психології та соціальної роботи КУ «ММК»).
Про методичне об’єднання практичних психологів закладів дошкільної освіти на тему: «Методичні основи та практичні інновації в роботі практичного психолога закладу дошкільної освіти»
23 серпня 2019 року на базі комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 імені М.І. Пирогова ВМР» відбулося методичне об’єднання практичних психологів закладів дошкільної освіти на тему: «Методичні основи та практичні інновації в роботі практичного психолога закладу дошкільної освіти».
В ході методичного об’єднання розглядалися питання:
«Основні завдання та напрямки роботи практичного психолога у 2019-2020 н.р.» (Воловодівська Ж.О., методист з практичної психології та соціальної роботи ).
Корекційна робота практичного психолога по розвитку емоційної сфери дошкільника в умовах ДНЗ (Нідзельська О.С., практичний психолог КЗ «ДНЗ № 11 ВМР»);
Особливості формування і розвиток самооцінки у дітей дошкільного віку (Кустош М.О., практичний психолог КЗ «ЗДО № 20 ВМР»).
Формування вольових процесів у дітей дошкільного віку. (Луценко Т.В., практичний психолог ДУ «ДНЗ (ясла-садок) № 39 комбінованого типу (м. Вінниця) Національної поліції України», член творчої групи).
Про засідання міських методичних об'єднань учителів-філологів на тему: «Актуальні питання та сучасні тенденції у вивченні гуманітарних дисциплін в освітніх навчальних закладах у новому навчальному році ( 2019-2020)»
22-23 серпня 2020 року на базі комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 імені М.І. Пирогова Вінницької міської ради» відбулися засідання міських методичних об'єднань учителів-філологів (українська мова та література, зарубіжна література, російська мова) на тему: « Актуальні питання та сучасні тенденції у вивченні гуманітарних дисциплін в освітніх навчальних закладах у новому навчальному році ( 2019-2020)».
Головним питання порядку денного засідань було ознайомлення присутніх з новими методичними рекомендаціями МОН щодо викладання гуманітарних предметів.
Про шляхи зростання професійної майстерності вчителів з досвіду роботи виступили вчителі: Черній Т.А. –КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №10» (голова міського МО вчителів української мови та літератури); Ковальчук М.М.-КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 (голова міського МО вчителів зарубіжної літератури); Кутова Т.Ф. КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №22»; Рибак Т.В. КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №35», Петрина С.В.- «Гуманітарна гімназія №1 ВМР», методист КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»; Ткачук Т.П.- викладач кафедри філологічних та гуманітарних наук КВНЗ «Вінницька академія безперервної освіти»; методист КУ «ММК» Токар О.В.:
Розвиток емоційного інтелекту учнів на уроках української мови та літератури;
Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища закладу;
З досвіду викладання сучасної зарубіжної літератури (Нове в програмі). Майстер-клас
Форма, структура та зміст зовнішнього тестування з української мови та літератури. Статистичні характеристики результатів тестування;
Сучасні підходи до організації діяльності вчителя-словесника та навчання учнів у 2019-2020 н.р. Сучасні он-лайн ресурси та освітні платформи для професійного розвитку вчителів Програмне забезпечення й особливості календарно- тематичного планування;
Використання в освітньому процесі навчально-методичних матеріалів інноваційного проекту КУ «ММК» «Вінницький освітній ресурс НУШ» «Вінниця – місто юних поетів».Метою методичного об’єднання було показати дієві методи підвищення якості мовно – літературної освіти шляхом реалізації компетентнісного, особистісно зорієнтованого й діяльнісного підходів до навчання у контексті Нової української школи».
Про секційне засідання керівників міського методичного об’єднання педагогів-організаторів за темою «Програма виховання «Нова українська школа» у поступі до цінностей»
23.08.2019 року о 09.00. на базі КЗ «Гуманітарна гімназія №1 ім. М. І. Пирогова Вінницької міської ради» відбулось секційне засідання керівників міського методичного об’єднання педагогів-організаторів за темою «Програма виховання «Нова українська школа» у поступі до цінностей».
Досвідом роботи поділилися переможець конкурсу молодих педагогів «Надія-2019»
Даценко Вікторія Володимирівна, педагог-організатор КЗ «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І.Пирогова ВМР» та учасник міського конкурсу молодих педагогів Аббасова Лейла Гідаяддинівна, педагог-організатор ВТЛ.
Дякуємо усім учасникам засідання за плідну роботу.
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.