Про воркшоп "Адаптація дитини в соціумі однолітків (внутрішньо переміщені діти)"
19 квітня 2022 року Воловодівська Ж.О., психолог КУ «ЦПРПП ВМР» разом з практичними психологами та соціальними педагогами ЗЗСО ВМТГ працювали у напрямку професійної допомоги щодо адаптації дитини в соціумі однолітків, а саме внутрішньо переміщених дітей в умовах війни.
У роботі акцентували увагу на: емоційно-психологічному стані переміщених дітей, які пережили травматичний досвід, поведінкові особливості таких дітей, етапи та форми роботи.
Усі переселенці відчувають стрес! Їм тяжко довіряти іншим і відчути себе бодай де в безпеці. Тому важливим у допомозі є встановлення та підтримка доброзичливих та відкритих стосунків.
15.04 2022 року для вчителів курсу « Захист України» був проведений практичний семінар на тему: « Норми МГП та ККУ в умовах російсько-української війни».
Учасники семінару переглянули матеріали двох МП, в яких надана інформація про норми МГП, категорії осіб, яким воно протегує, порівняння понять « воєнний злочин» і « військовий злочин» в МГП та ККУ ( розділ ХІХ).
Консультантом Центру К Маліцькою були надані методичні рекомендації щодо розгляду інформаційних матеріалів на тему: «Хронологія війн московитів проти Української середньовічної держави», які мають за мету відстежити генетику нелюдської жорстокості, тактики випаленої землі у боротьбі за « київську спадщину», гібридної війни, порушення договірних зобов’язань, яку і в ХХІ ст. показують загарбники росії. Використання таких матеріалів, за умов наданої вчителям автономії, корисне під час проведення НПЗ, НТЗ дистанційно.
Про проведення онлайн івенту на тему ««Пізнаємо природу», «Довкілля», «Природничі науки» - нові інтегровані курси для учнів 5 класів НУШ
14 квітня 2022 року проведено онлайн івент на тему ««Пізнаємо природу», «Довкілля», «Природничі науки» - нові інтегровані курси для учнів 5 класів НУШ».
Метою проведення даного заходу було спонукати вчителів до аналізу та вибору модельних програм, а також вибору підручників для учнів 5 класу НУШ природничого напрямку.
Консультантом КУ «ЦПРПП ВМР» Дідик А.П. було здійснено огляд модельних програм з акцентом на особливості кожної. Також було проаналізовано та презентовано вчителям підручники, що розроблені до даних модельних програм.
Презентація та модельні програми розміщені за посиланням: https://mmk.edu.vn.ua/pryrodnychi-dystsypliny
Підручники можна переглянути або скачати за посиланням: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1mC99CMln4MEbhW_G4v62ptgK8i0MpJAv/edit#gid=618777777
З метою забезпечення своєчасного та системного надання психологічної підтримки усім учасникам освітнього процесу 13 квітня 2022 року психологом КУ «ЦПРПП ВМР» Антоніною Рогаль було організовано зустріч-нараду з практичними психологами ЗДО.
Обговорили актуальні найважливіші питання в умовах воєнного стану, першочергові завдання та методичні рекомендації для фахівців ЗДО.
Про Марафон регулярних лекцій і майстер-класів від представників креативних індустрій для підтримки ЗСУ
У межах ініціативи МОН щодо інформування про корисні ресурси з надання психологічної підтримки та освітніх послуг для дорослих і дітей повідомляємо, що CASES і Креативна Практика запустили марафон регулярних лекцій і майстер-класів від представників креативних індустрій.
Тематика занять насичена та різноманітна: маркетинг, дизайн, фриланс, комунікації, ілюстрація тощо. Організатори створюють лекції як для початківців, так і для фахівців.
Доступ до контенту безоплатний, проте організатори закликають глядачів за можливості підтримувати Збройні cили України, а також фонди та волонтерів.
Ознайомитися з освітніми матеріалами можна тут:
сторінка Марафону;
YouTube-канал.Крім цього, на платформі «Креативна Практика» всі курси з дизайну є безоплатними. Для доступу достатньо зареєструвати особистий профіль і записатися. ( З сайту МОН )
Про онлайн-трансляції “Навчаємо та підтримуємо дітей з ООП під час війни”
НУШ та ГО “Смарт освіта” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” проводять цикл онлайн-трансляцій “Навчаємо та підтримуємо дітей з ООП під час війни”.
Цикл передбачає три відкриті зустрічі: 1. 13 квітня, 18.30.
Формуємо навички гри в дітей (https://youtu.be/hanbbpqPtgU):
- Важливість ігрової діяльності для дітей з ООП;
- Вибір ігор та пошук тих, що будуть цікаві для дитини;
- Відмінність гри від навчання в “ігровій” формі;
- Які навички формуються в дітей під час гри. 2. 15 квітня, 18.30.
Підтримка “академічних” навичок у побуті:
- Які навички, із засвоєних у школі, є частиною важливих життєвих навичок;
- Як організувати навчання дитини в “природних” умовах (у побуті, на прогулянці, у громадських місцях);
- Як знайти мотивацію дитини та допомогти використовувати здобуті навички самостійно. 3. 19 квітня, 18.30.
Адаптивні навички та навички самостійності в підлітків
- Побутова самостійність та коли потрібно починати формування навичок;
- Соціальні навички та навички безпеки в різних ситуаціях;
- З чого починати та як батькам організувати навчання;
- Як обрати цілі та скласти план їх реалізації.
Всі зустрічі відбуватимуться на YouTube-каналі nus.org.ua Після анонсованих відкритих зустрічей організаторами буде проведено ще 1–2 закриті зустрічі, на яких Ольга Малікова відповідатиме на запитання, уточнення, розглядатиме конкретні ситуації, запропоновані глядачами. Форма для збору запитань та реєстрації на закриті зустрічі буде відкрита після першого ефіру, про що буде повідомлено окремою новиною на сайті НУШ.
Також рекомендуємо ознайомитися із порадами для батьків від НУШ щодо допомогти дітям з ООП під час війни.
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.