Про методичний день у КЗ «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів гімназія №2 Вінницької міської ради»
29 березня 2019 року відбувся методичний день у КЗ «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів гімназія №2 Вінницької міської ради». Методисти з навчальних дисциплін КУ «Міський методичний кабінет» надали педагогічним працівникам закладу актуальну фахову й методичну інформацію, враховуючи попередні пропозиції та запити вчителів. Важливо відзначити, що формат проведення методичного дня зазнав суттєвих змін: насамперед методисти дали відповіді на запитання педпрацівників, а таких виявилося чимало:
- Особливості сертифікації вчителів відповідно до Положення про сертифікацію. Відмінності між сертифікацією та атестацією педагогів,
- Сучасні он-лайн ресурси та освітні платформи для професійного розвитку,
- Перспективи створення освітнього методичного он-лайн ресурсу,
- Засоби самоосвіти в умовах реформування освітньої галузі,
- Методичні поради вчителям щодо підготовки учнів до успішного складання ЗНО,
- Знайомство з перспективним педагогічним досвідом вчителів міста,
- Вимоги до оформлення сучасного кабінету тощо.
Зацікавлений діалог, практична реалізація партнерських взаємин «міський методичний кабінет – заклад освіти», спільна робота на загальний результат – розбудову Нової української школи, де успішний вчитель стимулює розвиток учня як самодостатньої, конкурентоспроможної особистості – саме так можна схарактеризувати підсумки зустрічі.
Про засідання Школи молодого вчителя англійської мови на тему «Створення та використання лепбуків на уроках іноземних мов»
30.01.2019р. на базі комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 36 Вінницької міської ради» відбулося засідання Школи молодого вчителя англійської мови на тему «Створення та використання лепбуків на уроках іноземних мов»
Учасники - молоді вчителі іноземних мов, які працюють у навчальних закладах міста і мають досвід роботи до 3-х років, підвищували свою професійну компетентність у підтримці дитячої ініціативи та основи використання лепбука.
Було проаналізовано форму роботи «ЛЕПБУК» з точки зору педагогічної цінності. Педагоги були ознайомлені з етапами виготовлення лепбука й послідовністю роботи з ним. У теоретичній частині «Створення та використання лепбуків на уроках іноземних мов» Цуканова В. А., вчитель вищої кваліфікаційної категорії, розкрила основні поняття та сутність використання лепбуків на сучасних кроках іноземних мов. Вікторія Анатоліївна ознайомила присутніх з основними сучасними техніками створення та використання лепбуків на будь-яких етапах уроку, та детально зупинилася на тому, що за допомогою такого виду діяльності, розвивається дрібна моторика, можливість дослідницької групової роботи, підвищується мотивація учнів, покращується засвоєння матеріалу і як наслідок, підвищується якість знань.
Також Вікторією Анатолієвною було продемонстровано створений кабінет англійської мови нестандартного зразку. Усі матеріали та унаочнення якого вчитель накопичувала протягом своєї педагогічної діяльності.
У практичній частині було запропоновано майстер-клас, де було показано створення та послідовність роботи з лепбуком.
Молодим вчителям було запропоновано власноруч створити свій власник лепбук, який вони виготовляли з інтересом використовуючи свою уяву та творчі здібності.
За результатами проведення майстер-класу було зроблено висновки, що використання лепбуків є доцільним на будь-яких етапах уроку з будь-якої теми. Лепбуки розкривають можливості «середніх» учнів, які раніше боялися навіть слово сказати на уроці, після презентацій лепбуків, такі діти стали активними та й самі уроки іноземної мови не такими лячними. Готові шаблони для виготовлення інтерактивної папки є безкоштовні в мережі інтернет, які розробили українські та зарубіжні активісти. Взаємна довіра, рівноправність, партнерство у створенні лепбуків викликає у учнів задоволення від навчального процесу, бажання створювати щось нове.
Про І міський методичний фестиваль «Скарби педагогічних ідей» для учителів ЗЗСО
28.03.2019 року І міський методичний фестиваль, який відбувся на базі комунального закладу «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. ГЕК №29 ВМР», з метою поширення і використання в педагогічній практиці нових, ефективних методів освітньої діяльності, утвердження позитивного іміджу результатів оновлення освіти в умовах НУШ, примноження традицій форм поширення кращих зразків педагогічного досвіду,активізацію упровадження інноваційних освітніх технологій, педагогічної майстерності, розвитку та удосконалення професійних компетентностей, засвідчив високий рівень педагогічної майстерності авторів перспективного педагогічного досвіду та переможців різного рівня конкурсів, які активно долучилися до фестивалю, презентуючи свої творчі здобутки.
Атмосфера творчої співпраці всіх учасників, толерантного сприйняття ідей, бажання засвоїти ефективні прийоми переходу від передавання знань до управління процесом освітньої діяльності, сприяння поглибленню інноваційного потенціалу вчителя, практичного психолога, соціального педагога, вихователя панували в усіх локаціях фестивалю. Обмін досвідом, обговорення актуальних питань сучасного стану освіти, можливість визначення кожним власної траєкторії розвитку педагогічної лабораторії, яка зумовить вихід нових конкурентоспроможних освітніх послуг – очікуваний результат І міського методичного фестивалю.
Про зустрічі – консультації з батьками на тему «Ресурси для підтримки внутрішньої рівноваги. Усунення психологічних бар’єрів у спілкуванні з дітьми»
Відповідно до наказу Департаменту освіти ВМР від 21.02.2019р. №120 «Про проведення консультацій в рамках функціонування методичного майданчика для батьків ЗДО», з метою покращення психологічного мікроклімату, профілактики виникнення конфліктних ситуацій та насилля в сім’ї методистами Центру практичної психології та соціальної роботи Ж. Воловодівською та Т. Докійчук протягом березня 2019р. (19.03., 20.03, 27.03) проведено зустрічі – консультації з батьками на тему «Ресурси для підтримки внутрішньої рівноваги. Усунення психологічних бар’єрів у спілкуванні з дітьми».
Зустрічі були побудовані у форматі інтерактивних бесід. Батьки мали змогу проаналізувати свій внутрішній стан, знайти ресурсний шлях власного відновлення та підтримки емоційної рівноваги, поглянути на спілкування в площині «батько – дитина» з іншого боку. Також методисти з практичної психології та соціальної роботи в ході консультацій надали поради батькам.
Методисти з практичної психології та соціальної роботи відвідали заклади дошкільної освіти: № 13, 14, 16, 17. Всього було охоплено 128 осіб.
Про майстер – клас для соціальних педагогів ЗЗСО міста на тему «Робота соціального педагога у напрямку попередження негативного впливу соціального середовища на учнів»
26 березня 2019 року на базі КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназія № 2 Вінницької міської ради» відбувся майстер – клас для соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти міста на тему «Робота соціального педагога у напрямку попередження негативного впливу соціального середовища на учнів».
Соціальний педагог КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназія № 2 Вінницької міської ради» Вацлава О.М. в теоретичній частині представила власний досвід роботи у напрямку попередження тиску та маніпуляцій зі сторони соціального середовища на учнів.
В практичній частині було проведено практичне заняття, в ході якого соціальні педагоги ознайомилися з вправами, прийомами, які спрямовані на вміння протистояти маніпуляції, швидко реагувати на негативний тиск, вміти відстоювати свою власну позицію. В ході майстер – класу учасники вчилися технік будування конструктивних взаємовідносин в колективі, відстоювати інтереси та позиції.
По завершенню роботи соціальні педагоги ЗСО обмінялися враженнями від участі в практичному занятті та виразили свою думку щодо вражень від майстер – класу та подальшого впровадження даної роботи у власних закладах.
І міський методичний фестиваль «Скарби педагогічних ідей» для працівників ЗДО
28 березня 2019р. на базі КЗ «ДНЗ №23 ВМР» проведено І міський методичний фестиваль «Скарби педагогічних ідей».
Відкрила фестиваль методист КУ «ММК» Н.Сокиринська, яка розкрила сутність перспективного педагогічного досвіду, мету і завдання фестивалю та представила його учасників – авторів ППД, який вивчено, узагальнено методистами з дошкільної освіти КУ «ММК», внесено до міської картотеки і який поширюється в закладах дошкільної освіти міста.
Вихователь КЗ «ДНЗ № 23 ВМР» Ючинська М.С. презентувала досвід роботи на тему: «Вплив гри на підвищення рухової активності дошкільників на заняттях з фізкультури», у якому розкрила значення рухово-творчої діяльності дітей на заняттях та повсякденному житті. Провела сюжетне заняття з фізкультури для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату «Бал зоряної ночі», де комплекси вправ є авторськими, які забезпечують успішне розв’язання завдань фізичного розвитку.
Вихователь КЗ «ДНЗ № 30 ВМР» Ягодіна Г.С. презентувала досвід роботи на тему «Формування патріотизму шляхом ознайомлення з традиціями та звичаями українського народу». Загальний підхід досвіду Галини Сергіївни базується на використанні дитячої, здебільшого віршованої, літератури. А власна поезія описує близькі дитячій душі ситуації. Спонукає дітей до роздумів, критичного мислення, до творчого, філософського діалогу.
Під час заходу Ягодіна Г.С. продемонструвала присутнім фрагмент інтегрованого заняття «Секрети бабусиної хустки». Присутні мали змогу збагатити свої знання про хустку, як елемент національного вбрання українців, про традиції та обряди пов’язані з нею, ознайомитися з нетрадиційною технікою зображувальної діяльності – відтиск.
Підсумком стало створення власних, неповторних орнаментів педагогами.
Буняк С.О., вихователь КЗ «ДНЗ № 35 ВМР» представила досвід роботи на тему «Розвиток інтелектуальних здібностей дітей засобами Ейдотехніки» .
Ознайомила з методами та прийомами ейдотехніки, які використовує у роботі з дошкільниками. Розкрила основні завдання, які допомагають кожній дитині комфортно, легко та з задоволенням набувати нових знань. Надала інформацію, як найбільш ефективно можна розвинути творчі можливості дитини, асоціативно-образне мислення, пам’ять, інтелект.
В ході проведення майстер-класу з присутніми «Ейдетика для дошкільнят» представила авторські навчальні анімації, картини - піктограми для вивчення програмових віршів, складання розповідей тощо.
Артемчук В.Ф., вихователь-методист КЗ «ДНЗ №71ВМР» поділилася з присутніми досвідом роботи на тему: «Формування основ безпеки життєдіяльності у дітей дошкільного віку». У своєму виступі розкрила актуальність та важливість даного питання, розповіла про напрямки, зміст та форми роботи з дітьми дошкільного віку з питань ОБЖД. Провела з присутніми урок практичного життя на тему: «Гострі предмети».
Досвід роботи вихователя-методиста КЗ «ДНЗ № 21 ВМР» Клунської Н. С.
«Використання словесних ігор, опорних схем та розвивально-коректурних таблиць в розвитку мови, пам’яті та мислення дошкільників» було представлено багатим теоретичним та практичним матеріалом, який широко використовується у практиці роботи з дітьми.
На фестивалі були присутні вихователі-методисти, вихователі ЗДО міста, які брали участь у майстер-класах.
По завершенню Фестивалю учасникам було вручено Подяки Департаменту освіти Вінницької міської ради.
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.