Про методичний діалог “Інформатика в умовах НУШ: здобутки та виклики”
28 січня 2021 року в рамках зимових педагогічних студій відбувся методичний діалог “Інформатика в умовах НУШ: здобутки та виклики”. Онлайн конференція відбулася на базі системи керування дистанційною освітою LMS LIKT. Під час заходу були розглянуті питання ініційовані професійною спільнотою вчителів інформатики.
Особливості викладання інформатики в умовах НУШ
Організація навчального процесу під час карантину (дистанційний режим навчання)
Ефективні способи мотивації сучасних учнів.
Спікер - голова методичного об’єднання вчителів інформатики, завідувач ЛІКТ, заступник директора з інформаційних технологій ФМГ№17 Пасіхов Юрій Якович, в свому виступі наголосив, що проблеми в десинхронізації програмами та методичним забезпеченням курсу інформатики початкової школи в період переходу на НУШ є. Ці проблеми мають системний характер і пов’язані з багатьма об’єктивними факторами. Єдиним правильним рішенням для вчителів на сьогодні є фокус на виконанні чинних програм.
Підручники та наявні ППЗ та ПНЗ не встигають за викликами сьогодення. Тому вчителі повинні критично відноситись до друкованих матеріалів, сміливіше від них відриватися, та використовувати:
безкоштовні педагогічні он-лайн сервіси як то конструктори навчального контенту, генератори тестів, творчі інструменти тощо,
хмарні сховища,
регіональні ресурси (наприклад матеріали представлені на disted.edu.vn.ua) ,
засоби організації дистанційного та змішаного навчання (наприклад «Моя школа», «Google ClassRoom» або LMS LIKT.)
В свому критичному виступі спікер торкнувся болючої теми переходу з розвивального, творчого, наукового розвитку дітей на чисто користувацький курс. Прямим текстом: «Ми готуємо не програміста та творця а користувача компютерних технологій».
Щодо другого питання, Юрій Якович розповів про досвід впровадження системи LMS LIKT в роботу його закладу в умовах дистанційного та мішаного навчання та переваги цієї системи над подібними.
Перерахуємо їх:
Створення груп учнів (класів, підгруп тощо). Особливістю нашої системи є автоматичне включення всіх учнів зареєстрованих у БД учнів Вінницького ОТГ до системи, що економить багато часу.
Можливість створення та розміщення в самій системі авторських курсів, тестів та перевірочних робіт.
Зручне структурування матеріалу в курси.
Диференціація вартості оцінювання кожного з видів робіт та фіксація балів.
Можливість планування та календаризації за допомогою зручного календаря.
Наявність журналу оцінювання результатів проходження курсу кожним учнем.
Досконала система відеозв’язку BigBlueButton, яка має наступні переваги:
дозволяє записувати та використовувати прямо у системі відеоряд (турбуватися про конвертацію та розміщення не потрібно)
необмежений час використання
необмежена кількість учасників
демонстрація екрана доповідача
простий інтерфейс.
Щодо останнього питання, спікер поділився досвідом організації власної роботи. Головне для підтримування умотивованості учнів – це зрозумілість матеріалу, послідовність та можливість повторного опрацювання, справедливість оцінювання, якість подання матеріалу та, головне, знання та компетентність самого вчителя. Оцінка, за словами виступаючого, не повинна бути вирішальним чинником мотивації.
Ви можете передивитись запис виступу за посиланням...
Про консультаційний онлайн-виступ на педагогічній раді КЗ
4 лютого директор КУ "ЦПРПП ВМР" Владислав Качур провів консультаційний онлайн-виступ по ефективному менеджменту освітньої діяльності вчителя на тему "Вчителю, у чому твоя суперсила?". Консультація відбулась у рамках педради КЗ "Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І.Пирогова Вінницької міської ради". Під час виступу спікер інформував учасників педради про сучасні освітні ініціативи найкращих вчителів світу за версією Global Teacher Prize, окреслив можливості для професійного розвитку для педагогів та надав поради з приводу запобігання професійному та емоційному вигоранню педагогів.
Про зимові педагогічні студії для вчителів курсу «Захист України»
29.01.2021 року в рамках зимових педагогічних студій відбулася онлайн нарада для вчителів курсу «Захист України».
Консультант Центру Маліцька К.П., голова міського методичного об’єднання Гоменюк В.О. надали інформацію про особливості вивчення курсу в ІІ семестрі, інноваційні підходи щодо організації військово-патріотичного виховання в ЗЗСО.
Гловацька О.В., методист обласного методичного кабінету (БЖД населення) Навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Вінницької області надала інформаційно-методичні рекомендації щодо вивчення питань дій у надзвичайних ситуаціях та поведінки під час пандемії корона-вірусу.
Матеріали розміщені на сайті Центру ( сторінка «Професійні спільноти»)
Про проведення міського МО професійної спільноти інструкторів з фізкультури, вихователів санаторних груп та груп компенсуючого типу для дітей з порушенням опорно-рухового апарату ЗДО на тему: «NO STRESS. Гарний настрій запорука міцного здоров’я. Застосування інноваційних здоров’язбережувальних систем і технологій у фізичному розвитку дошкільнят»
26.01.2021 року відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради» на базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 15 Вінницької міської ради» відбулось міське методичне об’єднання в онлайн - режимі інструкторів з фізкультури, вихователів санаторних груп та груп компенсуючого типу для дітей з порушенням опорно-рухового апарату ЗДО на тему: «NO STRESS. Гарний настрій запорука міцного здоров’я. Застосування інноваційних здоров’язбережувальних систем і технологій у фізичному розвитку дошкільнят»
Перед початком роботи учасники заходу мали можливість ознайомитись із добіркою методичних напрацювань та практичним матеріалом для роботи за даною темою, які були попередньо надіслані учасникам на електроні скриньки.
В інформаційній частині заняття консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників – Лариса Бондарчук надала інформаційно – методичні поради на тему: «Вплив стресу на фізичне, психічне та соціальне здоров'я дитини дошкільного віку та його подолання за допомогою оздоровчих систем і технологій» . Наголосила, що одним з пріоритетних напрямків роботи ЗДО є збереження і зміцнення здоров'я, формування здорового способу життя дошкільнят та активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки. Інноваційний підхід до оздоровчої гімнастики спрямований на забезпечення взаємодії рухової сфери дитини з природними ритмами Всесвіту, досягнення рівноваги між особистістю та соціоприродиним середовищем. Осмисленій взаємодії з власним тілом допомагає також й ботмерівська гімнастика або гімнастика Ботмера. Серед здоров’язбережувальних, оздоровчих та здоров’яформувальних технологій визначаються «Театр фізичного виховання й оздоровлення дітей» М.Єфименка; освітньо-оздоровчі програми з валеології; психогімнастика; оздоровчі системи східних народів; оздоровчо-коригувальна гімнастика «Богатир» для дітей старшого дошкільного та молодшого дошкільного віку з порушеннями функцій опорно-рухового апарату Ю.Кожа, еколого-оздоровча робота з дітьми в дошкільному навчальному закладі М.Курика; остеопатична гімнастика як система нейтралізації впливу сучасної екології та стресів, калланетика, ботмерівська гімнастика тощо.
Ольга Палащук – вихователь-методист КЗ ДНЗ №15 ВМР представила учасникам методичного об’єднання досвід роботи закладу щодо використання засобів оздоровчої системи хатха-йога у фізичному вихованні дітей дошкільного віку.
Аліна Панаскевич – інструктор з фізкультури КЗ ДНЗ №15 ВМР, керівник фізкультурно – оздоровчого гуртка розкрила питання «Особливості методики використання вправ йога-гімнастики в процесі проведення фізкультурних занять».
В ході практичного блоку інструктори з фізкультури, вихователі санаторних груп та груп компенсуючого типу для дітей з порушенням опорно-рухового апарату ЗДО мали можливість переглянути сюжетне заняття фізкультурно - оздровчого гуртка з використанням інноваційного засобу гімнастики хатха-йога: «Шлях до пізнання Гармонії» на яке було надано посилання https://drive.google.com/file/d/1zY0zj1PT3DNTYzVIURYX5MYpgUpH-bny/view?usp=sharing
Під час психологічного блоку практичний психолог КЗ ДНЗ №15 ВМР - Алла Тимовська звернула увагу учасників щодо теми стресу – як природної реакції дитини на зміни. А також долучила учасників до виконання нейропсихокорекційних вправ.
Інструктори з фізкультури, вихователі санаторних груп були активними учасниками протягом усього заняття .
У підсумковій частині методичного об’єднання учасники зазначили, що воно пройшло цікаво та плідно, подарувавши добрі враження та цікаві ідеї .
Про вебінар для голів шкільних методичних об’єднань вчителів іноземних мов ЗЗСО на тему «Проєктна діяльність в умовах дистанційного та змішаного навчання. Міф чи реальність?»
28.01.2021 Директор КУ «ЦРПП ВМР» Владислав Качур провів вебінар на тему «Проєктна діяльність в умовах дистанційного та змішаного навчання. Міф чи реальність?» для голів шкільних методичних об’єднань вчителів іноземних мов ЗЗСО.
На вебінарі розглядалась нормативно-методична база викладання іноземних мов, особливості підвищення кваліфікації вчителями іноземних мов, а також можливості здійснення проєктної діяльності в умовах дистанційного та змішаного навчання.
Своїм досвідом проєктної діяльності на вебінарі поділились вчителі англійської мови КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназія № 6 ВМР» Наталія Решетнік (амбасадорка Міжнародної програми eTwinning Plus у Вінницькій області) та Людмила Кравчук (активна ітвінерка).
Також Владиславом Качуром, який є амбасадором міжнародних освітніх екопроектів Climate Action Project та #TeachSDGs, були презентовані можливості участі в наймасштабніших міжнародних проєктах спрямованих на досягнення Глобальних цілей сталого розвитку ООН 2030.
Матеріали вебінару розміщені на сторінці професійної спільноти вчителів іноземних мов (Розділ «Професійні спільноти» - «Середня та старша школа»)
Про онлайн-майстерку для директорів ЗЗСО «Розробка стратегії розвитку закладів освіти»
26.01.2021 Директор КУ «ЦРПП ВМР» Владислав Качур та голова ГО «Вінницький регіональний Центр інформації «Креатив»» Оксана Бондар провели 2-х годинну онлайн-майстерку для директорів ЗЗСО на тему «Лайфхаки з розробки стратегії розвитку закладу освіти».
Під час майстерки керівники закладів опрацьовували етапи та структуру розроблення стратегії розвитку ЗО, працювали у групах над формуванням місії та візії закладу освіти, а також ознайомились з дорожною картою розробки стратегії розвитку закладу освіти.
Зустріч підсумувала заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Ірина Божок.
Матеріали онлайн-майстерки розміщені на сайті установи у розділі «Розроблення документів закладу освіти» (меню «Консалтинг»)
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.