Про семінар-практикум для вчителів громадянської освіти
17 вересня 2021 року для вчителів громадянської освіти відбувся семінар-практикум на базу КУ « ЦПРПП ВМР» з участю Мацієнко Ірини Миколаївни,завідувачки відділу методики викладання суспільних дисциплін КВНЗ ВАБО.
Педагоги отримали інформацію про чинну нормативно-правову базу, методично-інформаційну базу з викладання курсу, інноваційну модель – деліберацію, ІІ конкурс молодіжних історичних проєктів «Радянське минуле: (пере)осмислення історії.», який спільно реалізуютьDW International та Всеукраїнська асоціація вчителів історії та громадянознавства « Нова Доба». Були опрацьовані прийоми, критерії вербального і невербального оцінювання навчальних досягнень учнів.
Про консульування вчителів курсу " Захист України"
15 вересня 2021 року вчителі курсу « Захист України» вінницької міської територіальної громади отримали консультацію від представників Вінницького міського об’єднаного територіального центру комплектування та соціальної підтримки з питань приписки до призовної дільниці юнаків 2005 року.
На зустрічі йшлося про вступ до вищих військових закладів та спеціалізованих військових закладів ( ліцеїв).
Консультант КУ « ЦПРПП ВМР» Маліцька К.П. надала рекомендації щодо змісту матеріалів із становлення, розвитку українського війська на різних етапах історії.
Про вебінар «Очікування вчителя та можливості учня. Мотивація» для педагогів, які викладають в 5-х класах
10 вересня 2021 року Воловодівська Ж.О., психолог комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради» провела вебінар. Слухачами вебінару стали педагоги, які викладають в 5-х класах, класоводи 5-х класів закладів загальної середньої освіти ВМТГ. Тема особливо актуальна для педагогів, які вступають у співпрацю з новими учнями, які перейшли у 5-й клас.
На початку вебінару Воловодівська Ж.О. запропонувала слухачам прописати очікування як вчителя на навчальний рік. Кожен учасник визначив для себе, яким він бачить «поганого» та «ідеального учня». Обговорили як форма ідеалізму може зіпсувати мотивацію учнів до навчання. В ході обговорення теми психолог разом з педагогами дійшли до запитання «На що ж потрібно звертати увагу вчителю для розуміння власних дій?». Разом дійшли і до відповіді: дізнатися про ситуацію з різних сторін та джерел, побачити особливості учнів, перевірити свої очікування, перевірити гнучкість власних реакцій, їх адекватність, терпимість до поведінки учнів.
Воловодівська Ж.О., виділила п’ять практичних методик впливу на успішність учнів через очікування вчителя, які допоможуть педагогу створити простір, в якому ти волею, неволею будеш навчатися. «Очікування вчителя та можливості учня. Мотивація»
Про вебінар з вчителями спільнот української мови та літератури, російської мови та зарубіжної літератури
09.09.2021 року відбувся вебінар для вчителів спільнот української мови та літератури, російської мови та зарубіжної літератури, що атестуються на ІІ та І категорії, на тему «Атестація без проблем», який провела консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Тетяна Непочатенко.
Головною метою заходу було розкриття особливостей проходження атестації педагогічними працівниками . В рамках зустрічі були розглянуті наступні питання:
нормативні документи, які регулюють питання атестації;
особливості проходження підвищення кваліфікації, що передують атестації;
деякі питання атестації педагогічних працівників на ІІ та І категорії, порядок проведення і присвоєння педагогічних кваліфікацій та педагогічних звань;
професійний стандарт вчителя загальної середньої освіти як орієнтир професійного зростання педагогічного працівника.
Про семінар-практикум для вчителів історії « Навчання історії в інклюзивному класі»
8 вересня 2021 року на база КУ « ЦПРПП ВМР» відбувся семінар-практикум для вчителів історії, які викладають в інклюзивних класах.
Консультант Нарольська К. В. інформувала педагогів про нормативно-правову базу інклюзивної освіти в Україні, ознайомила з матеріалами сайту Центру, зокрема, сторінкою «Інклюзивна освіта». Були надані рекомендації щодо організації комунікації дітей в класі, створення модифікованих програм, критеріїв оцінювання навчальних досягнень, додержання педагогічної етики, ролі і функцій асистента вчителя.
Після перегляду МП «Навчання історії в інклюзивному класі», підготовленої консультантом Маліцькою К.П., вчителі історії опрацьовували в трьох групах педагогічні ситуації з питань організації освітньої діяльності для дітей з особливими освітніми потребами. Особлива увага педагогів була звернена на навчання дітей з розладами аутичного спектру, особливості їх психолого-педагогічного супроводу.
Досвідом роботи в таких класах поділилися Фалатюк Т.О., вчитель історії КЗ « ЗШ І-ІІІ ст. №10 ВМР», Певень Т.В.,вчитель історії КЗ « НВК: ЗШ І-ІІІ ст.-гімназія №6 ВМР».
Про роботу міських спільнот в рамках «Vin BOOT EduCAMP – 2021»
З 17 по 20 серпня 2021 року в рамках співпраці між ДО ВМР та ВДПУ ім. М.Коцюбинського, а також КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників ВМР» та освітнім хабом «NotBox» відбувся освітній табір для педагогічних працівників Вінницької міської територіальної громади «Vin BOOT EduCAMP – 2021».
Факультет історія, права та державного управління приймав вчителів освітньої галузі «Суспільствознавства» та курсу «Захист України» ( 18. 08.21) З методикою вивчення питань історії країн Азії та Африки, особливостей формування колоніальних імперій та перебігу їх розпаду, особливостей постколоніального розвитку країн педагогів ознайомив Кравчук Олександр Миколайович, кандидат історичних наук кафедри всесвітньої історії, доцент. Про особливості нових підручників з історії для 8-го класу інформувала Бабчук Інна Василівна, вчитель історії КЗ « ЗШ І-ІІІ ст.№22 ВМР», голова міського МО вчителів освітньої галузі «Суспільствознавство». Методикою використання скрайбінгу поділилася Закусило Ліна Миколаївна, вчитель історії КЗ « ЗШ І-ІІІ ст.. № 32 ВМР»
Неприцький Олександр Анатолійович, кандидат історичних наук кафедри всесвітньої історії, доцент провів тренінгові заняття для вчителів курсу « Захист України» із « Натознавства».
Методист обласного навчально-методичного центру цивільного захисту населення та безпеки життєдіяльності Рустам Гатаулін довів до педагогів оперативну інформацію про стан природно- техногенної безпеки у Вінницькій області та завдання моніторингу якості підготовки з питань навчання діям у надзвичайних ситуаціях.
Організаційну роботу з питань черговості проведення практичних занять( стрільба в тиру МПДЮ) провів Гоменюк Віктор Олексійович, вчитель курсу « Захист України» КЗ « ЗШ І –ІІІ ст.. №8 ВМР.
Класні керівники, педагоги-організатори ЗЗСО Вінницької міської територіальної громади 19.08.2021р. зустрілися із представниками ГО «Нарконон»( м.Ужгород).За участі Горячевої Антоніни Леонідівни, Задьори Олени Володимирівни, Королюк Олени Павлівни та Циб Владислава Станіславовича (Управління боротьби з незаконними обігом наркотичних речовин) педагоги отримали інформацію про загрозу , яку несе наркотична залежність для людини, суспільства в цілому, прийоми з виявлення, попередження фактів вживання.Го « Нарконон» передала в кожний ЗЗСО вінницької міської громади пакет и друкованої продукції з антинаркотичної пропаганди для використання в освітньому процесі.
Досвідом ведення шкільної документації поділилася Крикус Тетяна Михайлівна, заступник директора школи з виховної роботи КЗ «ЗЗСО №9 ВМР»
20.08.2021р. Федун Сергій Ігорович в розрізі розгляду «Особливостей вивчення предметів художньо-естетичного циклу в контексті НУШ» звернув увагу не лише концептуальні положення НУШ щодо реалізації компетентнісного підходу у вивченні предметів, а йна можливості інтеграції, прийоми формувального оцінювання, театралізації в методичному арсеналі вчителя. Було зроблено огляд 4-ох модельних програм з курсу « Мистецтво», розставлено акценти на важливість та особливість проходження курсової перепідготовки з викладання предмету за модельними програмами.
Корисні посилання на нормативну базу була надана консультантом КУ « ЦПРПП ВМР» Маліцькою К.П.
Загальною особливістю для всіх зустрічей вказаних вище спільнот було опрацювання стратегії роботи в інклюзивних класах, індивідуалізація роботи з дітьми з ООП.
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.