3 жовтня 2019 року на базі Вінницького технічного коледжу пройшов майстер-клас на тему «Упровадження елементів STEM - освіти під час викладання уроків суспільно-гуманітарного та математично-інформаційного циклів з метою реалізації наскрізної лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» в ЗСО»
Учасники:
- Учні 9-х класів КЗ “ЗШ І-ІІІ ступенів № 10 ВМР” (9-А, Б, В класи)
Організатори:
- Попова Олена Олександрівна - завідувач фінансового відділення, Вінницький технічний коледж;
- Кольчак Алла Всеволодівна - вчитель інформатики КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №10 ВМР».
Тренери:
- Алексєєнко Олександра Анатоліївна - спеціаліст вищої категорії, викладач економічних дисциплін Вінницький технічний коледж;
- Брода Аліна Юріївна - спеціаліст другої категорії, викладач фінансово-правових дисциплін, Вінницький технічний коледж;
- Колесніченко Світлана Вікторівна - спеціаліст першої категорії, вчитель фізичної культури КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №10 ВМР»;
- Кольчак Алла Всеволодівна - спеціаліст вищої категорії, вчитель інформатики КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №10 ВМР»;
- Крисак Андрій Олексійович - к.е.н., спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, голова циклової комісії "Економіка і фінанси", Вінницький технічний коледж;
- Панібратюк Лариса Ігорівна - спеціаліст вищої категорії, вчитель англійської мови КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №10 ВМР».
- Фалатюк Тетяна Олександрівна - спеціаліст вищої категорії, вчитель історії та права КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №10 ВМР»;
- Яковлева Оксана Юріївна - спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, вчитель математики КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №10 ВМР».
- Українець Наталя Василівна - спеціаліст першої категорії, викладач фінансових дисциплін, Вінницький технічний коледж
Метою проведення даного заходу є набуття учнями сучасних життєвозначущих навичок в галузі підприємливості та фінансової грамотності в інформаційних технологіях.
Першочерговим завданням майстер-класу є підвищення рівня фінансової, інформаційно-технічної грамотності та посилення захисту прав споживачів фінансових послуг.
В ході заходу тренери намагалися формувати наступні професійні компетенції:
- визначення й розв’язання різноманітних життєвих ситуаційних задач із залученням цифрових пристроїв та інформаційних технологій;
- застосування системних підходів, створення та аналіз інформаційних моделей для ефективного розв’язання задач, що постають у житті, навчальній та професійній діяльності;
- вміння використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій;
- виконання розрахунків для визначення вартості різних об’єктів власності;
- систематизація та групування даних для планування діяльності із використанням спеціалізованих комп’ютерних програм;
- підготовка даних для складання поточних та перспективних планів діяльності;
- використання засобів іноземної мови для ефективної взаємодії учасників ринку праці;
- використання програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;
- розвиток ініціативності і підприємливісті;
- критичне оцінювання інформації та її впливу на людину і суспільство, переваг та ризиків використання ІТ для себе, суспільства й довкілля;
- усвідомлення етичних, суспільних, культурних та правових норм й дотримання їх під час роботи з інформацією та використання інформаційних технологій.
Соціальні компетенції:
- вміння аргументувати свою точку зору;
Особистісні компетенції:
- здійснення самоконтролю;
- відповідальність за виконання поставлених завдань;
- уміння розповідати про свої кар’єрні перспективи;
- визначення своєї потреби в підвищенні кваліфікації.
Комунікативні компетенції:
- вміння працювати у команді;
- використання програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом іноземних мов;
- оперування базовою міжнародною ІТ-термінологією;
- готовність і уміння будувати контакти з людьми.
Здорв’язберігаючі компетенції:
- навички, що сприяють фізичному здоров’ю (роль фізкультхвилинки як фактора пам'яті, не менш важливого, ніж чіткий механізм мислення);
- життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю (ефективне спілкування, співчуття, розв’язання конфліктів, поведінка в умовах тиску, погроз, дискримінації, спільна діяльність та співробітництво);
- навички, що сприяють духовному та психічному здоров’ю (самоусвідомлення та самооцінка, аналіз проблем і прийняття, визначення життєвих цілей та програм, самоконтроль, мотивація успіху та тренування волі).
На захід були запрошені учителі шкіл міста.
Майстер-класи були розділені на чотири етапи. Під час них проходили фізкульт-хвилинки
В підсумку заходу був проведений Інтерактив—квест, визначення переможців, розіграш призів, концертна програма )
Перелік Майстер-класів
Майстер-клас «Оптимізаційні задачі в діяльності підприємства чи організації. Реалізація ідей з використанням ІТ» (ауд. №309)
Тренери: Крисак Андрій Олексійович, Кольчак Алла Всеволодівна
проведення майстер-класу полягає в постійному розширенні сфер застосування математичного моделювання; практичної застосовності розглянутих методів при вирішенні реальних завдань математики, економіки та інформаційних технологій.
Завдання дослідження:
- Розглянути типову транспортну задачу в діяльності підприємства і методи її вирішення.
- Скласти алгоритм для реалізації методу вирішення транспортного завдання в MS Excel.
- Апробувати розроблений алгоритм в MS Excel.
Процес практичного дослідження спрямований на формування в учня наступних компетенцій:
- здатність знаходити організаційно-управлінські рішення і готовність нести за них відповідальність;
- здатність використовувати сучасні методики, розробляти регламенти діяльності підприємства;
- здатність використовувати відповідний математичний апарат і ІТ - засоби в обробці, аналізі і реалізації ситуаційної задачі в роботі підприємства;
- досягнення бажаного результату з мінімальними витратами часу і ресурсів;
- застосовувати для рішення задачі не тільки стандартні підходи, але й їх ефективні модифікації.
Майстер-клас «Соціальна компетенція як інструмент у формуванні фінансово-правової грамотності. Раціональна поведінка споживача» (ауд.№203)
Тренери: Брода Аліна Юріївна, Фалатюк Тетяна Олександрівна
Дослідити на прикладах реального життя як працює закон спадної граничної корисності (І закон Госсена), як саме використовують його виробники і споживачі, раціоналізуючи свою діяльність і поведінку.
Завдання:
- опрацювати інформацію про дію теорії граничної корисності та її вплив на стратегію діяльності виробників і поведінку споживачів;
- визначити товари, що ілюструють дію закону граничної корисності;
- порівняти умови продажу цих товарів в різних торгівельних точках;
- обґрунтувати здійснення кращого вибору споживачем покупки та доцільність і раціональність цього вибору;Очікувані результати:
- набуття учнями практичних навичок щодо критичного аналізу здобутої інформації, узагальнення здобутих даних;
- визначати пріоритети й робити вибір на їх основі;
- використання здобутих знань школярами для найефективнішого розв'язання навчальних і життєвих ситуацій, подальшого застосування в дорослому житті.
Майстер-клас «Застосування математичних компетенцій в процесі визначення вартості колісно транспортного засобу» (ауд.№210)
Тренери: Українець Наталя Василівна, Яковлева Оксана Юріївна
Завдання:
- навчити розвʼязувати задачі на рівноприскорений рух,
- повторити правила знаходження відсотків від числа, числа за його відсотками,
- знаходження середнього арифметичного;
- навчити використовувати відсоткові розрахунки, розрахунки середнього арифметичного в процесі визначення вартості колісно транспортного засобу;
- розвивати логічне мислення, навички практичного застосування набутих знань;
- виховувати наполегливість, працьовитість, зосередженість.
- сформувати поняття про вартість об'єктів рухомого майна;
- навчити проводити огляд колісного транспортного засобу;
- навчити заповнювати європротокол при настанні дорожньо-транспортної пригоди;
- ознайомити із алгоритмом складання та заповнення акту технічного стану транспортного засобу.Очікувані результати:
- навчити визначати вартість відновлювального ремонту колісного транспортного засобу при виникненні дорожньо-транспортної пригоди.
Майстер-клас «Інтеграція мовних компетенцій та основ менеджменту в процесі становлення майбутніх фахівців». Алексєєнко Олександра Анатоліївна, Панібратюк Лариса Ігорівна
Завдання дослідження: ознайомити учнів з базовими поняттями дисципліни «менеджмент», методикою складання резюме англійською мовою з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку праці.
Очікувані результати:
- Розуміння ролі та функцій кадрового менеджменту;
- Знання структури резюме та розуміння його ролі у працевлаштуванні;
- Знання методики написання резюме англійською мовою;
- Визначення професійних якостей та особистих рис, необхідних для працевлаштування в різних галузях економіки;
- Вміння проаналізувати подане резюме на предмет його відповідності та конкурентоспроможності.