21 серпня 2019 року на базі КЗ «ДНЗ №77 ВМР» відбулось секційне засідання вихователів-методистів закладів дошкільної освіти в рамках серпневої Конференції педагогічних працівників Вінницької міської ОТГ з проблеми «Науково – методичні засади діяльності дошкільної ланки освіти у 2019-2020 н.р. шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій».
Учасники: методисти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д., Бондарчук Л.В., керівник М/О вихователів-методистів ЗДО Артемчук В.Ф, вихователі-методисти закладів дошкільної освіти міста.
Серпнева зустріч проходила за такою програмою:
- Керівник М/О вихователів-методистів ЗДО Артемчук В.Ф. у форматі дайджесту інформувала методичну громаду щодо основних здобутків і перспектив проведення М/О у минулому та новому навчальному році.Також наголосила про те, що як зазначено в листі МОН «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної досвіти у 2019/2020 навчальному році» доцільно впроваджувати в роботу закладів дошкільної освіти технології формування в дошкільників соціально доцільної поведінки, у межах міжнародного суспільного руху – освіта для сталого розвитку. Сучасне розуміння поняття сталого розвитку це – економічна стабільність, екологічна цілісність та соціальне благополуччя. Показники успішного розвитку дітей у цій сфері освіти є самостійне, свідоме і відповідальне виконання дитиною певних дій, розвиток звичок щодо гармонізації суспільних відносин, економічно та екологічно доцільної поведінки, культури ресурсозбереження, здатності здійснювати дослідження і самооцінку та самоконтроль своєї поведінки. Завдання педагогічного колективу – сприяти формуванню у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя.
- Методист КУ «ММК» Бондарчук Л.В. разом із вихователями-методистами у форматі методичного квесту визначились, що метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.Здійснюючи моніторинг на виявлення якості практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримання об'єктивної інформації у подальшому слід прогнозувати її розвиток, надавати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти. З метою реалізації творчого потенціалу педагогів слід проводити системний моніторинг рівня професійних компетенцій та вчасно надавати адресну методичну допомогу.
- Методист КУ «ММК» Сокиринська Н.Д. поінформувала присутніх про особливості планування освітньої діяльності, про реалізацію змісту освітнього процесу у відповідності до вимог освітніх програм розвитку, виховання і навчання дітей. Чинними для використання у ЗДО є програми, рекомендовані МОН України Програмно-методичний супровід змісту дошкільної освіти дітей з особливими потребами здійснюється за окремими програмами.
- Методист КУ «ММК» Бондарчук Л.В. презентувала посібник освітньо–виховного проекту «Плекаймо майбутніх чемпіонів», які стануть у нагоді в організації роботи ЗДО здоров’збережувального спрямування.
- Методист з дошкільної освіти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д. ознайомила з особливостями використання навчально-методичного посібника інноваційного проекту «Вінницький освітній ресурс НУШ» «Формування громадянської свідомості дошкільників» у роботі з дітьми старшого дошкільного віку.
Також 21 серпня 2019 року на базі КЗ «ДНЗ №77 ВМР» відбулось секційне засідання завідувачів закладів дошкільної освіти з проблеми «Основні орієнтири розвитку системи дошкільної освіти в 2019 – 2020 навчальному році» в рамках серпневої Конференції педагогічних працівників Вінницької міської ОТГ
Учасники: начальник відділу дошкільної освіти і обліку дітей Гарник Л.П., головний спеціаліст відділу дошкільної освіти та обліку дітей Щеголева Т.А., методисти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д., Бондарчук Л.В., керівник М/О завідувачів ЗДО Шундровська К.В., керівники закладів дошкільної освіти міста.
- З реаліями, здобутками, перспективами та завданнями проведення методичних об’єднань завідуючих у новому навчальному році присутніх ознайомила керівник М/О завідувачів Шундровська К.В. Проектування освітнього простору в умовах реалізації основних орієнтирів гармонійного розвитку особистості дошкільника стало темою спілкування з учасниками засідання начальника відділу дошкільної освіти і обліку дітей Гарник Л.П., яке пройшло у форматі кола взаємодії. Леся Петрівна зорієнтуваладіяльність керівників у 2019 – 2019 навчальному році на шляхи досягнення соціально-значущих результатів при набутті вихованців життєвих компетенцій, розвитку базових якостей особистості дошкільника у різних видах спільної діяльності дитини і дорослого. Наголосила наважливість використання ігрових і проблемно-навчальних ситуацій, інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій, проектної діяльності; продумування найбільш вдалих форм і методів організації освітнього процесу, під час якого діти могли б проявляти ініціативу, радитися один з одним, допомагати.
Роботу інклюзивних груп ЗДО слід організовувати відповідно до таких документів:
- Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (постанова КМУ від 10.04.2019 №530);
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти (лист МОН від 26.06.2019 № 1/9-409);
- Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти (наказ МОН від 17.04.2019 №423).3. Головний спеціаліст відділу дошкільної освіти та обліку дітей
2. Щеголева Т.А. обговорила з присутніми проблему створення здоров’язбережувального безпечного і комфортного розвивального середовища з урахуванням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності в ЗДО. Складові розвивального середовища повинні відповідати санітарно-гігієнічним нормам, при цьому важливо підбирати спокійні ненасичені кольори. Облаштовувати приміщення відповідно до листа МОН «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти від 14.02.2019 року №1/11-1491, Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ МОН від 19.12.2017 року №1633).
3. У форматі методичного практикуму методисти КУ «ММК» Сокиринська Н.Д., Бондарчук Л.В. опрацювали з учасниками інструментарій та технології проведення методу експертних оцінок під час моніторингу якості дошкільної освіти в ЗДО, наголосивши про активне використання одного з найефективнішого методу моніторингу якості освіти - спостереження за дошкільниками, змістом якого має бути: -особистісний розвиток кожної дитини ; - інтелектуальний розвиток ; - емоційно-вольовий розвиток ; -комунікативно-мовленнєвий розвиток ; - розвиток здібностей та обдарованості дитини; -відповідність педагогічних впливів і розвивального середовища індивідуальним потребам та можливостям кожної дитини; - відповідність психофізичного розвитку дитини віковим нормативам, сформованість готовності до навчання в школі тощо. З цією метою розроблено кваліметричну модель визначення рівня розвитку дитини за БКДО та інструментарій її практичного застосування.
4. Керівник «КЗ «ДНЗ №73 ВМР» Гуменчук В.В та вихователь-методист КЗ «ДНЗ №73 ВМР» Маричева О.Б. презентували керівникам ЗДО навчально-методичний посібник, переможця конкурсу «Кращий навчально-методичний посібник, володаря «Подільської Вікторії» «Природа очима маленьких інженерів».