Навчально-методичний посібник |
 Переглянути | Історія міста Вінниці (найдавніші часи – початок ХХІ століття) Маліцька Клавдія Петрівна, методист з навчальних дисциплін Міського методичного кабінету Департаменту освіти Вінницької міської ради. Навчально-методичний посібник містить матеріали з історії Вінниці, починаючи із залюднення території міста до перших десятиліть ХХІ століття. Розглянута історія міста у відповідності до загальноприйнятої періодизації в історичній науціі та в контексті нерозривного зв’язку перебігу життя міста із економічним, політичними, соціальними, культурними процесами, які мали місце в Україні. Відображені всі сторони життєдіяльності міської громади, її наслідки для міста, України. Звернуто увагу на особливості перебування міста в складі Великого князівства Литовського, Речі Посполитої, Російської імперії.Окремі теми присвячені модернізації міста в пореформений період ХІХ ст., діяльності активних діячів вінницької громади, їх внеску в історію державотворення ХХ ст., розвиток міста, науки, культури, освіти. Кожна тема завершується питаннями для самоперевірки, місцем і роллю в історії міста окремих особистостей, а рубрика « Пишаймося!» звертає увагу на вагомі факти, об’єкти із життя подільського міста , які мають значний виховний зміст. В посібнику є топонімічний словник, перелік тем для досліджень, що дає змогу значно поглибити знання з історії міста, Вінниччини. Для роботи за посібником автором створена програма. Навчально-методичний посібник розрахований на вчителів історії, керівників історичних, туристичних гуртків, студентів навчальних закладів міста, класних керівників, вихователів і всіх, кому не байдужа історія Вінниці. |

Переглянути | Delphi 7. 10 програм для початківців Балабан Роман Анатолійович, учитель інформатики закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів із спеціалізованими класами з поглибленим вивченням математики і фізики №34 Вінницької міської ради». В даному посібнику представлено 10 задач (програм) створених в середовищі об’єктно – орієнтованого програмування Delphi 7. Програми, які представлено у збірнику, дають можливість навчитись вводити та обраховувати дані, працювати з формами, одно та двовимірними масивами, будувати графіки. |
 Переглянути | Система роботи учителя трудового навчання на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій Лещук Роман Миколайович, учитель трудового навчання закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів із спеціалізованими класами з поглибленим вивченням математики і фізики №34 Вінницької міської ради». В методичному посібнику розкривається модель системи роботи учителя трудового навчання, що базується на різносторонньому використанні інформаційно-комунікаційних технологій як основного компонента традиційної педагогічної системи. Вказані різні напрямки використання ІКТ: підготовка дидактичних матеріалів, підготовка до практичних робіт, самоосвіта, організація електронної бібліотеки тощо. Посібник буде корисний для учителів трудового навчання, студентів, слухачів курсів підвищення кваліфікації. |
 Переглянути | Використання індивідуального підходу та диференційованих завдань з ажурного випилювання Лоїк Олександр Володимирович, учитель трудового навчання закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гуманітарно-естетичний колегіум № 29 Вінницької міської ради». Методичний посібник укладено відповідно до чинної програми викладання трудового навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. У даному посібнику вміщено теоретичні та практичні матеріали по використанню індивідуального підходу, та методики диференційованих завдань, які передбачають широке застосування в ході практичних робіт на уроках трудового навчання різнорівневих завдань, пов’язаних з обєктами праці і спрямовані на творче осмислення учнями трудової діяльності. Методичний посібник містить розробку уроку з трудового навчання для 5 класу інваріативної частини, та майстер клас варіативної частини «Технологія виготовлення та оздоблення виробів з деревини та деревинних матеріалів (способом ажурного випилювання)». Методичний посібник призначено для вчителів, які викладають трудове навчання, для керівників навчальних закладів, керівників гуртків, а також для широкого педагогічного загалу. |

Переглянути | Знайди свою цікавинку Бабчук Олена Олександрівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 24. Методичний посібник представлено у вигляді ігрового планшета, в якому розміщені предметні і сюжетні картинки за лексичними темами в умовах спеціалізованих груп з вадами опорно-рухового апарату. Завдання мають: формувати наочно-дійове мислення; довільну, стійку увагу; розуміння зверненого мовлення, активізацію власної мовленнєвої активності; розвивати знання і уявлення про довкілля; стимулювати сенсорну активність (зорове, слухове, кінестетичне сприймання); тренувати пропріоцептивну сферу. У методичному посібнику представлений матеріал різного рівня складності, що дає можливість педагогу здійснити індивідуальний підхід, орієнтуючись на рівень мовленнєвої та інтелектуальної підготовки дітей. |

Переглянути | Серце наповнене красою Лучко Ольга Романівна, вихователь-методист, Назарчук Людмила Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 28. Навчально–методичного посібник «Серце наповнене красою» розвиває дитячу допитливість, допитливість розуму і формує на їх основі стійкі пізнавальні інтереси через морально-естетичне ставлення до природи. Спрямувати дошкільнят до пізнання навколишньої природи, виховати бережливе ставлення до всього живого, навчити бачити, слухати, відчувати величний світ природи рідного краю, допомагають різноманітні форми роботи: хвилинки милування природою, психогімнастика, цікавинки для кожної дитинки, кольоротерапія, пошуково -дослідницька діяльність, читання та розповідання казок про природу, робота з лепбуком, складання та відгадування загадок, фантазування з використання методів та прийомів ТРВЗ, які плануються за тематичними блоками: «Жовто-багряна осінь», «Білосніжна зима», «Зеленолиста весна», «Різнобарвне літо». |

Переглянути | What? Why? Where? English for kids Горобчук Наталія Семенівна, завідуюча дошкільним навчальним закладом № 35. |

Переглянути | Мовленнєвий розвиток дошкільників із ЗНМ засобами тістопластики Комар Оксана Василівна, вчитель–логопед дошкільного навчального закладу №27. |

Переглянути | Виховання громадянина – патріота Шундровська Катерина Володимирівна, завідуюча, Цабак Людмила Петрівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 52. |

Переглянути | Національне виховання старших дошкільників шляхом ознайомлення їх з українським регіональним одягом Гаріпова Лариса Володимирівна, завідуюча, Грібова Олена Валентинівна, вихователь–методист, Карацун Наталія Вікторівна, вихователь дошкільного навчального закладу №6. |
Позакласна та виховна робота |

Переглянути | Шкільне еколого-туристичне агентство «Meridian» як інноваційний підхід у роботі з молоддю в позанавчальний час Козлов Олександр Леонідович, директор, Довгополюк Ірина Олександрівна, учитель математики, Панкевич Інга Володимирівна, учитель початкових класів, Побережник Олег Сергійович, учитель географії та біології закладу «Загальноосвітня школа I-III ступенів № 14 Вінницької міської ради». У запропонованому посібнику розміщено рекомендації та матеріали щодо організації роботи закладу «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 14 Вінницької міської ради» щодо організації системи роботи та педагогічного керівництва шкільним туристичним агентством «Meridian» як осередком формування школяра-туриста-дослідника, навчально-методичне забезпечення та матеріали щодо організації туристсько-краєзнавчої роботи в закладі, віртуальних екскурсій із використанням мультимедійних ресурсів Інтернету, методику використання краєзнавчого матеріалу. Запропонований посібник створений з метою надання методичної та практичної допомоги заступникам директорів з виховної роботи, педагогам-організаторам, вчителям географії, історії та керівникам гуртків. |

Переглянути | Формування життєтворчої особистості школяра шляхом діяльності шкільного євроклубу Острадчук Оксана Анатоліївна, керівник євроклубу комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І.Пирогова Вінницької міської ради». Запропонований посібник висвітлює розвиток, завдання та форми роботи шкільного євроклубу; розкриває систему роботи євроклубу «Мандрівник», який функціонує в комунальному закладі «Гуманітарна гімназія №1ім. М.І.Пирогова ВМР» в формуванні активної життєвої позиції учнів, розвитку їх пізнавальних здібностей, творчої ініціативи, громадського світогляду, толерантності. Пропонуються розробки занять та творчих проектів євроклубу в школі та у місцевій громаді. Запропонований у посібнику матеріал допоможе організації євроклубів у школах та сприятиме формуванню у молоді відповідних знань про Європу, європейські цінності, уявлення про місце України в ЄС та вміння налагоджувати співпрацю з людьми. |

Переглянути | Світ дитячої поезії Яна Бжехви Гуменюк Олена Миколаївна, учитель польської мови, закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради», Вдовиченко Софія Іванівна, методист з навчальних дисциплін Міського методичного кабінету Департаменту освіти Вінницької міської ради. Методична розробка містить систематизовані біографічні відомості про польського письменника українського походження Яна Бжехву, ідейно – художній аналіз його поетичних творів для дітей, розробку уроку та мультимедійну презентацію до нього. Матеріали посібника можуть бути використані в ході вивчення літератури рідного краю. |

Переглянути | Моя сім’я. Мій родовід. Моя країна Засімович Олена Іванівна, педагог-організатор закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради». |
Соціально-психологічна робота |

Переглянути | Адаптація та психологічний супровід дітей в умовах травматичної кризи Міщенко Світлана Григорівна, практичний психолог закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №36 Вінницької міської ради». У запропонованому методичному посібнику представлено досвід роботи практичного психолога закладу з дітьми, які пережили травмувальні події. Вони спрямовані на вирішення питань, пов’язаних із запобіганням і протидією негативних чинників, які спричиняють або можуть спричинити поглиблення кризового стану, що є особливо актуальним для сучасної ситуації в Україні. Посібник містить авторські методи роботи з дітьми, розроблені на основі адаптації деяких психотерапевтичних напрямків роботи. А також використані новаторські методи у роботі з дітьми на основі принципів гуманістичної психології та педагогіки. Розрахований на використання у роботі практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх закладів, а також як практичний посібник на допомогу спеціалістам, які працюють з дітьми в умовах травматичної кризи. |

Переглянути | Круглий рік Вогнива Наталя Володимирівна, вихователь, Сірак Людмила Петрівна, вихователь, Татур Валентина Юріївна, вчитель-логопед Дошкільного навчального закладу № 59. Методичний посібник «Круглий Рік» спрямований на розвиток пізнавально-мовленнєвої діяльності дітей-логопатів шляхом активного застосування ігрових методів та методу моделювання. Робота з посібником забезпечує розуміння дітьми таких понять як пора, рік, місяць, Новий рік та їх характерні особливості, а також пов’язану з ним діяльність людей. Збагачує пізнавальну сферу дітей інформацією через ігри, ігри-заняття, спостереження, експериментальну діяльність, мовлення. Збагачує емоційно-чуттєвий досвід у процесі безпосереднього спілкування з предметами, явищами, людьми. Формує бережливе ставлення до навколишнього світу, закріплювати позитивні емоції, вміння їх виявляти. |

Переглянути | Нові виклики сьогодення: саморегуляція емоційних станів дітей у кризових ситуаціях Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог, Сокор Світлана Сергіївна, соціальний педагог закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №36 Вінницької міської ради». У запропонованому посібнику викладено ключові поняття, якими можна описати кризову ситуацію: це стрес, фрустрація, конфлікт. Розкрито шляхи та методи саморегуляції для успішної адаптації особистості в нових соціальних умовах, уміння зберегти психологічне здоров'я за допомогою тренінгової програми. Представлені поради для дітей, батьків, які переселилися зі Сходу внаслідок збройного конфлікту. Даний матеріал можуть використовувати у роботі соціальні педагоги, практичні психологи, учителі - предметники, класні керівники, вихователі. |
Дидактичні ігри |

Переглянути | Формування навчальних компетентностей учнів в процесі вивчення біології та екології засобами дидактичної гри Власова Ольга Євгеніївна, Овчаренко Наталя Павлівна, учителі біології комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І.Пирогова Вінницької міської ради». Посібник представляє зразок використання сучасного наукового підходу до навчання школярів. В основу методичного посібника покладено технології навчання біології та екології з використанням дидактичних ігор на різних етапах уроку. Посібник містить зразки дидактичних ігор та приклади їх використання на уроці. Посібник призначений для вчителів біології та екології. |

Переглянути | Дидактичні ігри на уроках історії України (7 клас). З досвіду роботи Ткачук Леся Анатоліївна, учитель історії закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 ім. М. Коцюбинського Вінницької міської ради». Посібник «Дидактичні ігри на уроках історії України (7 клас). З досвіду роботи» містить теоретичний та практичний матеріал щодо використання дидактичних ігор в контексті особистісно зорієнтованого навчання на уроках історії України. Розглянуто прийоми створення завдань для різних видів гри, методику їх використання на уроках різного типу та в позакласній роботі з предмета. Ігрові вправи «Міцний ланцюжок», «Щит», «Дуель», «Дерево пізнання», «Історична естафета», «Чиста дошка», «Хронолітак», «Низка намиста», «Реставратор», «Хаос», «Історичний альбом», «Цікавинки з торбинки» та інші дають можливість вчителю історії поглибити предметні компетентності учнів, зробити урок цікавим, мобільним, з урахуванням вікових та психологічних особливостей семикласників. Рекомендовано вчителям історії, керівникам історичних гуртків, студентам вищих навчальних закладів. |

Переглянути | Дидактичні ігри - умова успішного навчання на уроках географії Пивошенко Віта Анатоліївна, учитель географії закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №32 Вінницької міської ради». В запропонованому посібнику міститься комплекс дидактичних матеріалів до курсу географії в 6-10 класах, що дозволяє вчителю інтенсифікувати процес навчання, створити ігрові ситуації, забезпечити зворотній зв'язок, урізноманітнити форми засвоєння інформації та контролю і корекції знань. Посібник розрахований на вчителів географії, студентів природничих спеціальностей. |

Переглянути | Хід конем Атаманенко Оксана В’ячеславівна, завідуюча, Молошнюк Людмила вихователь, Білявська Ірина Іванівна, вихователь дошкільного навчального закладу №51. Даний посібник спрямований на всебічний розвиток дітей старшого дошкільного віку. У формі цікавої гри дітям пропонується виконати завдання, в залежності від ігрового поля, куди потрапила фігура учасника. Результат гри завжди непередбачуваний, оскільки комбінація ігрових завдань завжди різна. |

Переглянути | Кубик–розвивайлик для маленьких грайликів Стахміч Євгенія Сергіївна, вихователь-методист, Ткачук Наталія Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу №57. В запропонованому дидактичному посібнику «Кубик-розвивайлик для маленьких грайликів» підібрані завдання, спрямовані на ознайомлення дітей з навколишнім світом, засвоєння сенсорних еталонів, формування пізнавальної активності, розвиток дрібної моторики рук та мовлення дітей раннього віку. Даний посібник буде корисний для вихователів дошкільних закладів, а також батьків, які прагнуть всебічного розвитку дітей в процесі пізнання навколишньої дійсності. |

Переглянути | Еко – куб Целік Оксана Володимирівна, завідуюча, Трикалюк Раїса Миколаївна , вихователь–методист, Волошина Наталія Іванівна, вихователь, Шарапова Людмила Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 74. Навчальна гра „ЕКО-КУБ” пропонується для дітей старшого дошкільного віку. Актуальність даної гри полягає в усвідомленні дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування початку екологічного світогляду, економічної культури та соціального досвіду. Чудова гра не тільки розважає малят, але й вчить любити свою планету, з турботою ставитись до її багатств, не забруднювати довкілля, розуміти своїх однолітків та вміти спілкуватись з людьми старшого віку. Основне в навчальній грі «ЕКО-КУБ» - це проблемні завдання, які ставить вихователь перед дітьми, спонукаючи малят до їх вирішення. Дошкільники мають змогу робити свої припущення, висловлювати власну думку, підібрати особисті рішення в картинках. В ігровій формі діти мають можливість пізнати ази економіки, екології та соціології. |

Переглянути | Кольорова дорога Бондар Інга Володимирівна, завідуюча, Каплун– Соболєва Марина Юхимівна, вихователь, Лясківська Ірина Сергіївна, вихователь дошкільного навчального закладу №9. Дидактична гра «Кольорова дорога» має стати в нагоді вихователям дошкільних навчальних закладів, вчителям – логопедам, вчителям початкових класів, батькам у проведенні роботи з дітьми щодо засвоєння правил дорожнього руху, культури поведінки в транспорті та на вулиці. Гра містить в собі цікаві завдання, вправи, що дасть можливість дітям поглибити, закріпити, запам’ятати, використати свої знання в практичному житті. Великий вміст додатку на задану тематику надасть можливість розвинути мовлення дітей та цікаво викласти матеріал. Рекомендовані вправи допоможуть у процесі гри цілеспрямовано розвинути певні навики дитини – самостійність, уважність, обачність на дорогах, відповідальність, що особливо актуально для старших дошкільників, яким доведеться йти до школи. |

Переглянути | Екомобіль маленького українця Чорна Тетяна Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 29. Дидактична гра «Екомобіль маленького українця» розроблена з метою формування у дітей старшого дошкільного віку екологічної свідомості, поняття про збалансоване природокористування, навчанню правильного використання природних ресурсів, відновленню та пошуку альтернативних способів збереження навколишнього середовища; формуванню основ екологічної грамотності; розвитку вмінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховуванню пізнавального інтересу до природи та бажання її захистити. Дидактична гра стане в нагоді вихователям, батькам, студентам |

Переглянути | Дидактичні ігри на уроках української мови у 1 класі Осаволюк Тетяна Володимирівна, учитель початкових класів закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». У методичному посібнику розкриваються теоретичні основи про значення дидактичної гри, структуру та методику її проведення, а також зібрані дидактичні ігри, які можна використовувати на уроках української мови у 1 класі. Рекомендовано вчителям початкових класів, студентам педагогічних вузів. |

Переглянути | Настільні ігри з природознавства для початкової школи Болюбаш Альона Василівна, учитель початкових класів закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Вінницької міської ради». У запропонованому посібнику представлено настільні ігри з природознавства для учнів початкової школи, які допоможуть педагогам реалізувати навчальну мету уроку значно швидше й міцніше, ніж будь – який інший педагогічний засіб, запобігаючи психологічному перевантаженню дитини. Упорядковані й напрацьовані матеріали пропонується використовувати при поточному та підсумковому контролі для самостійної роботи учнів на уроці. |

Переглянути | Рідна країна – моя Україна Мельник Наталія Борисівна, завідуюча, Коваль Олеся Володимирівна, вихователь – методист, Стан Світлана Анатоліївна, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 18. Дидактична гра спрямована на формування національної свідомості дошкільників, на розвиток уяви, пам’яті та мовлення дітей. Суть гри полягає у ознайомленні дітей з регіонами України, з пам’ятниками архітектури та історією нашої держави. Ця гра проста у використанні, складається з декількох ігрових комбінацій, які мають спільну змістовну основу. Сприяє розвитку патріотизму та гордості за свою Батьківщину. Використовується на заняттях та в індивідуальній роботі з дітьми. |
Електронно-освітній ресурс |

Переглянути | Gute Ergebnisse und gute Erlebnisse in der Vorbereitung auf Deutschstunde Олійник Оксана Вікторівна, учитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 Вінницької міської ради». Електронний посібник містить цикл уроків краєзнавчого характеру, що відповідають навчальній програмі з німецької мови для учнів 8-класів та темам ситуативного спілкування Всеукраїнської учнівської олімпіади. Метою курсу є вдосконалення навичок аудіювання, читання, письма, усного мовлення, а також граматичних навичок; розширення знань про країну, мова якої вивчається; розвиток критичного мислення учнів. Використання посібника спонукатиме до пошукової діяльності, урізноманітнить уроки та підвищить мотивацію учнів до вивчення другої іноземної мови. Посібник розроблений для роботи з обдарованими дітьми, на допомогу керівникам гуртків з німецької мови або факультативів з країнознавства. Може бути використаний для проведення мультимедійних онлайн-уроків, як домашнє або додаткове завдання для бажаючих покращити рівень володіння мовою, що дає змогу здійснити індивідуальний підхід до учнів. |

Переглянути | My first steps in English Шевчук Олена Григорівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 10. Посібник дає змогу поринути у світ інтерактивного навчання вивчаючи легко і цікаво англійську мову. Матеріали посібника підготують дитину до вивчення мовних тонкощів у майбутньому. Крім того, ненав’язливе навчання мови сприяє розвитку у дошкільнят пам’яті, логіки, образного мислення та творчих здібностей. Він стане у нагоді вихователям, батькам та дітям. |

Переглянути | Електронний посібник з української мови для 1-4 класів «Країна « Морфоленд» Авторський колектив вчителів початкових класів за редакцією Васкевич Олени Віталіївни, заступника директора з навчально – виховної роботи по школі І ступеня закладу «Фізико – математична гімназія №17 Вінницької міської ради». Електронний посібник створено для вивчення курсу української м (морфології) в початкових класах. Авторами враховано сучасну концепцію курсу української мови для учнів 1-4 класів. Вміщено теоретичний матер вправи на усвідомлення та закріплення вивченого, використано різні в: творчих робіт. Формування завдань спонукають школярів до поглиблення їхніх лінгвістичних знань, до збагачення та активізації словникового запасу; до засвоєння культури мовлення, до вдумливого читання, стимулює самостійний пошук способів їх виконання. Кожен розділ закінчується тестовими завданнями, які є зручним, швидким та ефективним способом перевірки знань, умінь і навичок учнів. Посібник містить «відповіді» на тести, що допоможе всім швидко визначити рівень знань та вмінь. Матеріали для завдань взято з творів класичної та сучасної української дитячої літератури. Матеріали посібника допоможуть проводити уроки цікаво, захоплюючій нестандартній формі, враховувати індивідуальні особливе дітей. Усі наведені завдання легко вписуються в структуру сучасного урою також дають можливість дитині в ігровій формі самостійно опрацьовувати теми з морфології в on-line режимі, отримуючи при цьому ґрунтовні знань. Посібник розміщено в on-line системі дистанційної підтримки навчання http://disted.edu.vn.ua. Призначено для колективної та індивідуальної роботи в класі та вдома, а також вчителів, батьків, методистів. |

Переглянути | Бережу своє здоров’я, знаю про безпеку все Кримсайло Світлана Іванівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 50. Розроблений електронний посібник, деякою мірою нагадує моніторинг, який допоможе педагогам та батькам перевірити знання дітей дошкільного віку з усіх розділів безпеки життєдіяльності. Діти ж в свою чергу просто та невимушено грають у гру, яка є цікавою та легко сприймається. Закріплення знань дітей старшого дошкільного віку з безпеки життєдіяльності та перевірка знань з даного розділу є більш ефективним за умови використання технічних засобів навчання. Виконуючи правильно завдання, дитина отримує «винагороду», що є стимулом не тільки для закріплення знань, а й для розвитку пізнавального інтересу до даної теми. |

Переглянути | Fun with Words and Numbers. Комп'ютерний тахістоскоп Козаченко Віталій Іванович, директор, учитель фізики, Климчук Наталя Валентинівна, заступник директора, учитель англійської мови закладу «Загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів №26 Вінницької міської ради». Використання комп'ютерного тахістоскопу - дуже хороший спосіб тренування зору і віртуальної пам'яті. Програма «Fun with Words and Numbers» розрахована на використання на уроках математики та англійської мови в початкових класах. На уроках математики - для тренування запам'ятовування багатоцифрових чисел, на уроках англійської мови - для вивчення та закріплення нових лексичних одиниць. Посібник стане у нагоді учням початкових класів, учителям, а також всім тим, хто хоче покращити свою зорову пам'ять та навчитись сприймати велику кількість інформації за короткий період часу. В запропонованому посібнику розкриваються теоретичні основи складу симфонічного оркестру, як основного колективу виконання творів різних жанрів і стилів, з використанням сучасних творів для розвитку пізнавальної діяльності. У відеоряді є включення певних музичних термінів для збагачення словникового запасу музичних слів, коротка інформація про українських композиторів, інструментів та творів для розвитку патріотизму. Посібник застосовується із використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Призначений для вчителів музичного мистецтва, учнів. |

Переглянути | My first English words Міщук Світлана Василівна, вихователь, Струк Світлана Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу № 19. Електронний ресурс пропонує розробки презентацій для свідомого засвоєння дошкільнятами лексичного матеріалу з англійської мови. Метою створення електронного ресурсу “My first English words” є систематизація наочності до необхідного лексичного матеріалу для вивчення англійської мови дітьми дошкільного віку. |

Переглянути | Моя країна – Україна Мазур Катерина Володимирівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 45. Електронний посібник допоможе в цікавій формі збагатити і узагальнити знання дітей про батьківщину, міста, походження назв міста, символи, визначні місця України. Гра сприяє виникненню в дітей інтересу до рідного краю. Посібник знайомить дітей із сімома чудесами України, допомагає у захопливій формі засвоїти найважливіші моменти історичних традицій. Матеріали доступні у використанні з дітьми старшого дошкільного віку. Електронно-освітній ресурс розвиває пізнавальну активність старших дошкільнят, їх самостійність, формує емоційний ресурс для подальшої діяльності вихованців ДНЗ. Дидактичні гра розрахована на педагогів дошкільного навчального закладу та батьківський загал вихованців. |
Педагогічний менеджмент |

Переглянути | Інтерактивні форми роботи з колективом ДНЗ Андрусик Тетяна Борисівна, завідуюча дошкільного навчального закладу № 10. В запропонованому посібнику розкривається зміст інтерактивних методів навчання педагогів, використання яких дає змогу керівникові закладу створити умови для самостійної і творчої роботи працівників, розвивати уміння працювати колективно, підвищувати їх професійну компетентність та особистісний ріст, формувати вміння рефлексувати в процесі пізнання нового та освоєння знайомого матеріалу. Новітні методи роботи запропоновані в посібнику допоможуть перетворити педагогів на активних, зацікавлених учасників роботи різних форм професійних об'єднань. Для завідуючих, вихователів-методистів ДНЗ. |

Переглянути | Кадровий менеджмент як важіль інноваційного розвитку ДНЗ Харматова Ванда Юріївна, завідуюча дошкільним навчальним закладом № 19. Метою даного посібника є представлення основних принципів та методів кадрового менеджменту ДНЗ, створеної системи формування і проведення ефективної кадрової політики закладу, власної концепції добору персоналу та кадрового менеджменту, що будуть задовольняти не тільки потреби закладу та споживачів освітніх послуг, а й потреби самих працівників у самореалізації та кар’єрному рості. |

Переглянути | Методологія реалізації перспективного педагогічного досвіду в творчій діяльності вчителів–методистів закладу Стецюк Людмила Іванівна, заступник директора з навчально – виховної роботи , учитель біології закладу «Загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів №35 Вінницької міської ради». У посібнику проаналізовані сучасні дидактичні і методичні «родзинки» педагогічної діяльності вчителів – методистів закладу, методичні підходи, які забезпечують активізацію пізнавальної і мислительної діяльності, сприяють розвитку творчості, ініціативності, самостійності школярів. Посібник може бути використаний директорами, заступниками директора, вчителями різних предметних спеціалізацій. |
| |