Навчально-методичний посібник |

Переглянути роботу | Використання вітагенних технологій з голографічним методом проекцій на уроках світової літератури Шепета Анжела Володимирівна, вчитель світової літератури та російської мови закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів-гімназія №6 Вінницької міської ради» У даному посібнику автор пропонує розробки уроків, різноманітні методи та прийоми вітагенного навчання з голографічним методом проекцій, спрямовані на те, щоб через зацікавленість залучити учнів до текстуального вивчення програмових творів, формувати в школярів уявлення про літературу як мистецтво слова, відпрацьовувати вміння й навички аналізу художнього тексту. Для вчителів, студентів педагогічних закладів |
 Переглянути роботу | Розвиток фізичних якостей методом колового тренування Хмелевський В’ячеслав Миколайович, вчитель фізичної культури закладу «Навчально-виховний комплекс:загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гуманітарно-естетичний колегіум №29 Вінницької міської ради» У посібнику викладені сучасні підходи та практичні рекомендації щодо проведення уроків фізичної культури за допомогою колового методу навчання. Пропонується матеріал з досвіду роботи ,та орієнтовні комплекси колового тренування з варіативних модулів навчальної програми з метою підвищення рівня педагогічної діяльності, та організації самостійної роботи учнів. Для вчителів фізичної культури. |
 | Менеджмент в освіті: зниження здоров’явитратності і валеологізація навчально-виховного процесу Космина Андрій Сергійович, вчитель географії закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №21 Вінницької міської ради» В запропонованому посібнику розкривається система роботи педагогічного колективу щодо збереження та зміцнення здоров’я учнів на підставі моніторингових досліджень. Посібник розрахований на широке коло педагогічного загалу, якому не байдуже здоров’я покоління, що підростає. |
 | Підвищення якості освітньо-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі засобами ІКТ Борак Н.А., завідуюча дошкільним навчальним закладом №38; Маркова О.С., вихователь дошкільного навчального закладу №38 У запропонованому посібнику розкриваються особливості застосування інформаційно – комунікаційних технологій в дошкільній освіті з метою підвищення якості освітньо – виховного процесу. Розглянуто питання інтеграції ІКТ в освітню діяльність ДНЗ №38 Вінницької міської ради та стратегія розвитку можливостей ІКТ в дошкільному закладі. Для завідувачів, вихователів–методистів, педагогів дошкільних навчальних закладів. |

Переглянути роботу | Секрети економії для маленького патріота Гукал Наталія Олегівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №43; Швець Олена Петрівна, вихователь дошкільного навчального закладу №43 Навчально-методичний посібник «Секрети економії для маленького патріота» спрямований на формування у дошкільників поняття про значення енергетичних ресурсів в житті людини та шляхи їх раціонального використання, допоможуть сформувати у дітей економічне мислення, реалізуючи завдання Базового компонента дошкільної освіти. Запропоновані дітям інтегровані заняття з казковим сюжетом та дидактичним завданням дозволяють засвоїти правила енергозаощадження, навчитись бути дбайливим господарем своєї країни. Сюжети пригод головного героя по сторінках посібника розкривають маленькому громадянину для чого люди використовують електрику, шляхи надходження електрики і тепла в дім та правила їх економного використання. Навчально-методичний посібник призначено для дітей старшого дошкільного віку. |

Переглянути роботу | Виховання громадянина-патріота як пріоритетна складова дошкільної освіти Мудрицька Оксана Юріївна, вихователь дошкільного навчального закладу №21; Клунська Ніла Сергіївна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №21 Метою методичної розробки є створення інтегрованої системи роботи та методичного супроводу з формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку. Розглянуто педагогічні умови, форми, методи та засоби роботи, окреслено основні теоретичні підходи до проблеми. В посібнику представлені теоретичні аспекти, система методичного супроводу та кращий досвід педагогічного колективу дошкільного навчального закладу №21 м. Вінниці щодо патріотичного виховання старших дошкільників. Рекомендований для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, вчителів початкової школи, батьків. |
 | Розуміння та батьківська любов в процесі розвитку дитячої особистості Короленко Ю.І., завідуюча дошкільним навчальним закладом №26; Оцалюк Н.В., вихователь-методист дошкільного навчального закладу №26; Романюк Н.А., вихователь-методист дошкільного навчального закладу №26 Авторський навчально-методичний посібник «Розуміння та батьківська любов в процесі розвитку дитячої особистості» покликаний надати реальну допомогу батькам у вихованні дітей дошкільного віку, зорієнтований на формування в батьків уявлень про мету, основні завдання, напрямки виховання й види діяльності дошкільників. |

Переглянути роботу | Збагачення картини світу дошкільників у процесі навчання читання Рожок Тетяна Леонідівна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №27; Костецька Оксана Анатоліївна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №27 Методичний посібник спрямований на розв’язання проблеми раннього навчання читання дітей дошкільного віку. У посібнику представлено творчі здобутки та результати педагогічного експерименту з теми «Збагачення картини світу дошкільників у процесі навчання читання», що проводився на базі дошкільного закладу № 27 упродовж 2011-2014 навчальних років. Цінним є те, що розробка містить систему роботи із навчання дітей раннього читання, перспективне планування роботи з дітьми різних вікових категорій, методичні рекомендації щодо організації роботи з даного напряму, авторські дидактичні ігри, конспекти занять, що містять оригінальні, цікаві та доступні за змістом і структурою ігрові завдання. Рекомендований для педагогічних працівників дошкільних закладів, батьків, а також для широкого педагогічного загалу. |

Переглянути роботу | Академія маленьких панів та панянок "Комільфо" (етика та етикет в дошкільному навчальному закладі) Целік Оксана Володимирівна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №74
В запропонованому посібнику розкриваються теоретичні та практичні основи навчання дошкільнят етики та етикету. Маленьким панам та панянкам не обійтись без знання етикету. Правила поведінки слід пам’ятати всюди і завжди – вдома, у гостях, на концерті у кіно…Вивчати етикет дуже цікаво. Добрі вірші, яскраві картинки, дидактичні ігри та вправи допоможуть малюкам засвоїти уроки етикету. Для вихователів, батьків та дітей. |
Позакласна та виховна робота |
 Переглянути роботу | Науково-дослідницька діяльність в початкових класах "Будьмо у гармонії з думкою та словом" Важова Ольга Йосипівна, вчитель початкових класів закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів-гімназія №6 Вінницької міської ради» У методичному посібнику описаний досвід організації й проведення дослідницької діяльності молодших школярів з української мови, подано зразки різноманітних за змістом дидактичних ігор, дослідницько-пошукових і прикладних проектів, які можуть бути використані в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи І-го ступеня. Зміст посібника відповідає базовій навчальній програмі для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою «Українська мова. 1-4 класи». Призначений для педагогів-практиків початкової освіти, керівників гуртків, методистів, вихователів груп подовженого дня шкіл І-го ступеня, здобувачів вищої освіти педагогічних навчальних закладів. |

Переглянути роботу | Майстерня патріотичного виховання Кротна Світлана Миколаївна, вчитель світової літератури комунального закладу «Гуманітарна гімназія № 1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»; Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія № 1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради» У запропонованому посібнику розглядається питання патріотичного виховання учнів. Викладені матеріали мають практичну направленість. Поряд з теоретичними положеннями про виховання патріотизму висвітлено педагогічний досвід вчителів закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І Пирогова ВМР», де розкривається сутність патріотичного виховання, висвітлюються традиційні та інноваційні форми й методи роботи з учнями та їх батьками. Пропонуються адаптовані виховні заходи, інноваційні технології, а саме: використання блогів у спілкуванні та вихованні патріотичної свідомості. Даний посібник стане у нагоді для вчителів предметників, педагогів-організаторів, класних керівників та усіх бажаючих, хто не байдужий у вихованні майбутнього покоління України. |

Переглянути роботу | Ти будеш жити, Україно, країно щастя і добра Слушний Олег миколайович, заступник директора з НВР, вчитель математики та інформатики закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради» У даному методичному посібнику зібрано інформаційний матеріал для підготовки до проведення виховних заходів, годин спілкування та хвилин інформації по національно-патріотичному вихованні. Мета посібника – допомогти вчителям, класним керівникам, педагогам – організаторам у організації та проведенні національно-патріотичних свят та заходів, зробити змістовним дозвілля учнів, виховувати у них почуття патріотизму. |
| Дитяче об’єднання «П’ятничанська Січ» як засіб формування громадсько-активного підлітка. Козлов Олександр Леонідович, директор закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №14 Вінницької міської ради»; Маріуца Юлія Григорівна, заступник директора з НВР закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №14 Вінницької міської ради»; Півторак Світлана Віталіївна, педагог-організатор закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №14 Вінницької міської ради» У запропонованому посібнику розміщено рекомендації та матеріали щодо організації роботи дитячо-юнацького об’єднання на базі загальноосвітнього навчального закладу, досвід роботи закладу «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №14 Вінницької міської ради» з організації системи роботи та педагогічного керівництва дитячим об’єднанням «П’ятничанська Січ», як з осередком громадсько-патріотичного виховання дітей в школі. Для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів. |

Переглянути роботу | Модель інноваційної початкової школи культурологічного спрямування як основа ціннісного ставлення до себе підростаючого покоління Пасічник Ірина Віталіївна, вчитель початкових класів закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради»; Пшеничнюк Валентина Василівна, вчитель початкових класів закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради» У посібнику представлена модель практичної діяльності вчителів початкової школи експериментального навчального закладу культурологічного спрямування як основи формування ціннісного ставлення до себе підростаючого покоління на основі інновацій у сфері освіти та виховання. У посібнику подані теоретичні основи визначеної проблеми, представлені авторські програма та посібник, які можуть бути використані в урочній, позакласній та виховній роботі вчителя початкової школи. Представлені розробки заходів допоможуть учителям зробити процес навчання цікавим, різноманітним, ефективним, демократичним. |
Соціально-психологічна робота |
 Переглянути роботу | Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в дошкільних закладах загального типу Ратушняк Марія Вікторівна, практичний психолог дошкільного навчального закладу №67 В запропонованому методичному посібнику представлено досвід роботи практичного психолога ДНЗ з дітьми з особливими освітніми потребами. В результаті цієї роботи вироблена цілісна система роботи з дітьми, їх батьками та педагогами з питання розвитку та реабілітації дітей з особливостями розвитку. Досвід містить авторські методи роботи з дітьми, розроблені на основі адаптації деяких психотерапевтичних напрямків роботи. А також використанні новаторських методів у роботі з дітьми дошкільного віку на основі принципів гуманістичної психології та педагогіки. Розрахований на використання у роботі практичних психологів та педагогів дошкільних закладів. Може використовуватися як просвітницький матеріал з теми інклюзивної освіти в ДНЗ. А також як практичний посібник на допомогу спеціалістам, які працюють з дітьми -інвалідами. |
Дидактичні ігри |
 Переглянути роботу | Моя сім'я - моя родина Беспала Ольга Олегівна, вихователь дошкільного навчального закладу №34 Дидактична гра багатофункціональна. Ігрові завдання, які виконує дитина в цій грі, відображають основні вимоги програм «Дитина» та «Впевнений старт». ЇЇ можна використовувати як на заняттях, так і в індивідуальній роботі з дітьми різного вікового періоду. Дидактична гра дає можливість закріплювати, узагальнювати, вивчати програмовий матеріал за темами: «Моя родина», «Золоті руки», «Відпочинок разом із сім’єю», «Дикі та свійські тварини», «Подорож до зоопарку», «Маленькі помічники». Для вихователів, студентів педагогічних вузів, батьків та дітей. |
| Animals Planets Творча група педагогів дошкільного навчального закладу №19; Вернигора Ю.А., вихователь дошкільного навчального закладу №19 Запропонована гра спрямована на активізацію англомовного словника, вивчення англійських слів у ігровій формі. Гра спрямована на перенесення досвіду дітей спілкуватися рідною мовою на спілкування англійською і навпаки. Гра рекомендована педагогам дошкільних закладів та батькам. |
 Переглянути роботу | Від звука до слова Голота Ірина Валентинівна, вихователь дошкільного навчального закладу №58 В запропонованій дидактичній грі містяться розвивально – тренувальні завдання, що розвивають мовлення, мислення, логічні та пізнавальні здібності, творчу ініціативу, виховують естетичні почуття; містять розвивально – навчальний зміст і є актуальною; допомагає дошкільникам набути певні знання, передбачені програмою |
 | Віночок вити – життя любити Куляс Вікторія Ігорівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №46; Занога Світлана Олексіївна, вихователь дошкільного навчального закладу №46; Герасименко Оксана Олександрівна, вихователь дошкільного навчального закладу №46; Гнатюк Ольга Михайлівна, вихователь дошкільного навчального закладу №46 «Віночок вити – життя любити» – збірка дидактичних ігор про український віночок, який плели для дівчат. В ній також розкрито символічне значення кожної квітки її лікувальні та оберегові властивості. Додатки до гри містять наочний матеріал, художнє слово, конспекти занять для проведення навчально-розвивальної і виховної роботи з дітьми дошкільного віку та матеріалом для роботи з батьками. Дидактична гра адресована вихователям дошкільних навчальних закладів, батькам та всім, хто цікавиться питаннями дошкільної освіти. |

| Українські візерунки Скоропад Людмила Анатоліївна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №75; Бевз Галина Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу №75; Вістяк Людмила Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу №75; Голошивець Валентина Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу №75; Кілімович Ніна Михайлівна, вихователь дошкільного навчального закладу №75
Дидактична гра «Українські візерунки» - створена з метою реалізації освітньо-виховних завдань змістовної лінії «Дитина у світі культури», визначених у Базовому компоненті дошкільної освіти, а саме: формувати у дітей почуття краси до світу образотворчого мистецтва, вирізняти українське декоративно-прикладне мистецтво (петриківське, опішнянське, косівське). Моделювання елементів розпису на певній площині сприяє розвитку відчуття ритму в кольорах та лініях, розміщенні візерунку відповідно форми паперу; розвитку творчого потенціалу кожної дитини до сприйняття і відтворення витворів українського декоративного мистецтва. Гра спрямована для індивідуальної, спільної роботи вихователя з дитиною або підгрупою дітей. Усі завдання направлені на реалізацію освітніх завдань з народознавства та образотворчої діяльності. |
 | Подорож до лісової школи Шундровська Катерина Володимирівна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №52; Цабак Людмила Петрівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №52; Пташинська Юлія Дмитрівна, вихователь дошкільного навчального закладу №52 Дидактична гра допомагає формуванню особистісної та мотиваційної готовності дошкільника до шкільного навчання відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, сприяє уникненню зайвих стресів у дошкільників у період їх підготовки до школи та подоланню різноманітних фобій при допомозі казко- та лялькотерапії. Для вихователів дітей дошкільного віку, батьків. |
Електронно-освітній ресурс |
 Переглянути роботу | Навчальний курс «Інформатика – 9 клас (програмування)» у системі disted.edu.vn.ua Підлужняк Наталія Григорівна, вчитель інформатики закладу «Фізико-математична гімназія №17 Вінницької міської ради» Навчальний курс створено для дистанційної підтримки навчання як засобу підвищення інтересу учнів до інформатики, розвитку їх компетентностей. Розроблені матеріали можуть бути використані при вивченні тем: «Знайомство з Pascal», «Лінійні програми», «Програми з розгалуженням та циклами», «Допоміжні алгоритми», «Файли», «Модулі Turbo Pascal». Навчальний курс може бути використаний для проведення мультимедійних уроків, для самостійного вивчення учнями даного матеріалу у режимі дистанційної підтримки традиційного навчання. |
Переглянути роботу | Cool English Дученко Анна Василівна, вчитель англійської мови закладу «Спеціалізована загальноосвітня І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради» Запропонований освітній ресурс побудовано відповідно до вимог програми для спеціалізованих навчальних закладів з поглибленим вивченням іноземних мов. Освітній ресурс спрямований на інтегрований розвиток всіх видів мовленнєвої діяльності. Раціональній організації роботи сприятимуть типові для сучасної англійської мови тексти, перед текстові вправи, словник активної лексики та низка лексико – граматичних та комунікативних вправ. Ресурс спрямований на дистанційне вивчення англійської мови та дає можливість для самостійної роботи учнів. Розроблений на допомогу учням початкової школи, вчителям, батькам. |
 Переглянути роботу | Техніка плавання кролем на спині Коваль Сергій Григорович, керівник гуртка-методист закладу «Вінницький міський палац дітей та юнацтва імені Лялі Ратушної»; Жук Віталій Валентинович, керівник гуртка-методист закладу «Вінницький міський палац дітей та юнацтва імені Лялі Ратушної»; Тимошенко Ірина Анатоліївна, керівник гуртка-методист закладу «Вінницький міський палац дітей та юнацтва імені Лялі Ратушної» У посібнику представлено різноманітні підготовчі вправи для навчання та вдосконалення техніки плавання кролем на спині. Значна увага приділена практичним рекомендаціям щодо проведення занять з метою вдосконалення техніки плавання кролем на спині. Посібник рекомендований для тренерів – початківців з плавання, вчителів фізичної культури, інструкторів з плавання та спортсменів. |

Переглянути роботу | Європейська художня культура Юрченко Світлана Дмитрівна, учитель музичного мистецтва та художньої культури закладу «Загальноосвітня І-ІІІ ступенів №16 Вінницької міської ради» Посібник є синтезом вербальної, візуальної, звукової та рухової інформації, поєднує абстрактно – логічні та предметно – образні форми наочності, підвищує мотивацію навчання за рахунок єдності пізнання та розваги, емоційності та образності форми викладу навчального матеріалу, можливості вибору вчителем та учнями темпу та послідовності діяльності, об’єму матеріалу, що вивчається. |
 | Українські традиції у пізнавальному розвитку дошкільнят Галка Оксана Веніамінівна, вихователь дошкільного навчального закладу №73; Мірус Мар'яна Володимирівна, вихователь дошкільного навчального закладу №73 Електронний посібник «Українські традиції у пізнавальному розвитку дошкільнят» складається з добірки інтерактивних ігор для дітей старшого дошкільного віку. Ігри розподілені на 8 блоків: 1 – «Добери пару», 2 – «Кухарі», 3 – «Склади візерунок», 4 – «Україна святкує», 5 – «Сплети віночок», 6 – «Виший рушничок», 7 – «Крамниця одягу», 8 – «Художники». В ході ігор діти вправляються в розрізненні величини, кольору, форми предметів; у них закріплюються знання про рослини, різні предмети і явища, розвивається мислення, пам’ять, уява. Інтерактивними іграми «Українські традиції у пізнавальному розвитку дошкільнят» можуть скористатися вихователі і батьки |
 Переглянути роботу | Розвиваючі ігри для дітей
Ігнатенко Олена Володимирівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №9 Розвиваючі ігри спрямовані на формування загальних розумових здібностей дітей, а також пам’яті, мислення, уваги; знайомить дитину з початками математичних понять, дидактичних уявлень, з основами систематизації, класифікації, синтезу, аналізу понять, навчає грамоті; дає можливість дитині порозважатись, здійснити пошукові дії і побачити результат у вигляді мультфільму. Сайт складається із чотирьох розділів, в якому підібрані ігри: 1. Пізнавального характеру; 2. Ігри на розвиток логіки і мислення; 3. Ігри на розвиток уваги та пам’яті, навчання грамоті; 4. Математичні ігри. Створені дитячі розвиваючі ігри допоможуть збагатити мову дитини, розширити її кругозір, підготуватися до школи. Посібник буде корисним для вихователів дошкільних навчальних закладів та батьків дітей старшого дошкільного віку. |
 Переглянути роботу | Розумники та розумниці Шевченко Інна Олександрівна, вихователь дошкільного закладу №16 Електронний навчальний посібник «Розумники та розумниці» відповідає вимогам Базового компоненту дошкільної освіти України і сприяє формуванню елементарних математичних понять, удосконаленню навички рахунку, вмінню працювати з цифрами і геометричними фігурами, орієнтуватися на площині і у величинах. А також, допомагає засвоєнню навичок читання, вивчення літер, розвивати комунікативні здібності, розширювати словниковий запас і знання про навколишній світ. Розробка містить методичні рекомендації щодо використання даного посібника в навчально - виховному процесі, а також інструкція для користувача даним посібником. Електронний навчальний посібник «Розумники та розумниці» рекомендовано вихователям ДНЗ для використання у роботі з дітьми старшого дошкільного віку. |
| |