 | Розвиток комунікативних та організаторських здібностей Автор-упорядник: Черниш Ольга Анатоліївна, практичний психолог комунального закладу «Гуманітарна гімназія № 1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради» Посібник складається з двох частин: теоретичної та практичної. В теоретичній частині автор – упорядник розкриває поняття «лідер», «неформальне лідерство», «комунікативні та організаторські здібності». В практичній частині представлено цикл занять з елементами тренінгу «Школа лідерства», які спрямовані на розвиток самоповаги лідерів учнівського самоврядування, усвідомлення ними своєї цінності, як особистості; розвиток здатності усвідомлення своїх вчинків і думок, створення умов стимулювання, виникнення та розвитку якостей необхідних лідерові, стимулювання неупередженого, доброзичливого ставлення до однолітків. Представлені ефективні методи роботи з учнями; допоможуть підвищити психологічну культуру лідерів, уникнути складних ситуацій або подолати їх, допоможуть усвідомити себе, як особистість, підкажуть як будувати успішні міжособистісні відносини. Посібник адресований; практичним психологам загальноосвітніх навчальних закладів. |
 | «Хмарні» технології в освіті – нові компетенції у сфері ІКТ Автори-укладачі: Петрушенко Олег Юрійович, вчитель математики закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3 ім. М. Коцюбинського ВМР» Шаповалюк Леся Юріївна, заступник директора з виховної роботи, вчитель української мови та літератури закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3 ім. М. Коцюбинського ВМР» В посібнику розкриваються зміст, структура та основні теоретичні аспекти інформаційного освітнього простору, розглядається модель розвитку особистості учня. Наведені найпоширеніші хмарні сервіси та технології реалізації моделі освітнього інформаційного простору закладу. Запропоновані зразки уроків природничо-математичного та гуманітарного циклів із використанням «хмарних» технологій, проведені вчителями закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3 ім. М. Коцюбинського ВМР» Для вчителів, керівників методичних об’єднань. |
 | Людина та її організм Автори: Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів закладу « НВК: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №6; Вінницької міської ради». Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії. Карпович Наталія Олександрівна, вчитель початкових класів; закладу «НВК: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №6; Вінницької міської ради», спеціаліст І категорії. Електронний посібник призначений для мультимедійного супроводу уроків природознавства в 1-4 класах під час вивчення теми «Людина та її організм» . Посібник орієнтований на сучасні форми навчання з забезпеченням сумісності з традиційними навчальними матеріалами відповідно до змісту початкової загальної освіти, затвердженої новим Державним стандартом.Матеріал містить як теоретичну, так і практичну частину шкільного курсу природознавства. Проведення уроків при комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями глибоких і міцних знань, вміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно здобувати нові знання та працювати з різними джерелами інформації. |
 | Тестові завдання з німецької мови для розвитку та контролю навичок (5-й клас, 1-й рік навчання) Автор: Постемська Т.П., вчитель німецької мови, ЗШ І-ІІІ ст. №11 ВМР. Посібник містить тестові завдання, які сприятимуть розвитку навичок аудіювання, читання і письма в перший рік вивчення німецької мови як другої іноземної мови. Посібник структурований за трьома видами мовленнєвої діяльності. Розроблені завдання допоможуть вчителю здійснити контроль сформованості цих навичок. Кожен вчитель може використати пропонований матеріал на свій розсуд для перевірки знань учнів. |
 | Відкрий вікно у світ. Методичний посібник Шилова О.В., загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 14 Вінницької міської ради Посібник призначений для допомоги в інтеграції дітей з особливими потребами в загальноосвітні навчальні заклади та для корекційно – відновлювальної роботи з дітьми в спеціалізованих закладах та групах. Також цей посібник можна використовувати на уроках трудового навчання та в позаурочний час. |
 Переглянути роботу | Формування базових понять кінематики з використанням елементів дистанційної підтримки навчання Автор-укладач: Сапсай В.Ю., учитель фізики закладу «Фізико-математична гімназія № 17 Вінницької міської ради». Даний методичний посібник розкриває психологічні та дидактичні особливості впровадження елементів дистанційної освіти в рамках особистісно-орієнтованого підходу на прикладі вивчення кінематики. Посібник складається з трьох розділів. У першому розділі обґрунтовуються основні психологічні та дидактичні принципи застосування елементів дистанційної освіти у навчально-виховному процесі; у другому – сформовані основні методичні рекомендації щодо впровадження елементів дистанційної освіти у навчальний процес з метою підвищення його ефективності та стимулюванні пізнавального інтересу учнів до вивчення фізики; у третьому запропоновані розробки уроків, які успішно апробовані у системі дистанційної освіти. Для учителів фізики, керівників фізичних гуртків. |
 Переглянути роботу | Мистецтво спілкуватись з батьками Автор: Слушний О., класний керівник, ЗШ І-ІІІ ст. №20 ВМР В посібнику представлені матеріали, які можуть стати у нагоді як вчителям (класним керівникам), так і адміністрації навчального закладу при організації роботи з батьками та сім’ями учнів як важливої складової навчально-виховного процесу сучасної школи. Адже у сучасних умовах координацію виховних дій сім’ї покладено на освітній заклад, і від того, як організована робота з батьками,значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання учнів. Класний керівник повинен вміти залучити батьків до співпраці з педагогами та адміністрацією, до активної участі в житті навчального закладу, класу, виховувати педагогічну культуру батьківської громадськості. Співпраця педагогічного колективу з батьками може проводитись у різноманітних формах і з використанням різних методів педагогічної діяльності. Провідною формою роботи з батьками, яка характеризується значною педагогічною доцільністю, є батьківські збори, які мають стати школою освіти батьків, сприяти згуртуванню батьківського колективу, формуванню його колективної відповідальності за весь клас і за кожну дитину окремо. |
 Переглянути роботу | Дидактична гра«Видатні вчені-фізики» Автор: Мамчур А.Т., вчитель фізики закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №20 Вінницької міської ради" Дидактична гра«Видатні вчені-фізики»: розробки тренажерів та робочий зошит для вивчення тридцяти видатних фізиків і їх основних винаходів. За допомогою даної методичної розробки діти можуть у хронологічній послідовності (за роками дат народження) легко вивчити тридцять видатних вчених-фізиків, а також ;в ігровій формі засвоїти великий обсяг інформації стосовно основних винаходів цих вчених. До комплекту дидактичної гри входить три види тренажерів, робочий зошит для дітей та методичні рекомендації (інструкція) для вчителя та іншої особи, що супроводжує навчання дитини. При розробці комплектуючого матеріалу для дидактичної гри «Видатні вчені-фізики» було використано методи та прийоми мнемотехніки, які допомагають учням швидко і ефективно засвоїти велику кількість нового матеріалу. Дану дидактичну гру рекомендовано для творчого використання вчителями фізики, студентами, учнями навчальних закладів та їх батьками. |
 | Дидактична гра «Лунтик» Автори: Диренко Наталія Миколаївна, вчитель початкових класів, комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради», вища кваліфікаційна категорія Драбович Марина Григорівна, вчитель початкових класів, комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради», ІІ кваліфікаційна категорія Запропонована гра допоможе розширити уявлення молодших школярів про гігієну, захист від інфекцій і правильне харчування, правила спілкування й особистої безпеки вдома, на вулиці, у школі, на відпочинку, що навчатиме правильно діяти у різних ситуаціях, оберігаючи своє життя і здоров’я. ігрові завдання сприятимуть формуванню в учнів здорового способу життя. Розроблено відповідно до програми курсу « Основи здоров’я».> Гра призначена для організації роботи вчителів початкових класів, вихователів ГПД. |
 | TEACHING READING & LISTENING Автор: Козловська В., вчитель англійської мови, вчитель німецької мови, ЗШ І-ІІІ ст. №27 ВМР Комплект «TEACHING READING & LISTENING» складається з посібника та електронного мультимедійного додатка з аудіо- відеоматеріалами. Посібник містить автентичні тексти, з комплексом завдань для навчання, удосконалення та контролю навичок читання, аудіювання та комунікативних умінь усного і писемного мовлення учнів 9 -11 класів, які дають можливість розвивати їх творче та критичне мислення. Дане видання розроблене на зразок тестових завдань зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови, знайомить старшокласників з форматом сучасних тестових завдань. Відповідно до принципу комунікативної спрямованості та формату тестів ЗНО всі завдання з читання, аудіювання, лексики та граматики побудовані на основі тексту, що інформує про конкретні життєві реалії. Комплект «TEACHING READING & LISTENING» стане у нагоді; під час підготовки до контрольних робіт з читання та аудіювання у 9-11 класах, а також розроблені завдання будуть покладені в основу контрольних робіт. Різноманітність текстів та завдань дозволяє об’єктивно перевірити знання учнів різних рівнів. |
 | Дидактичні ігри на уроках математики Автор: Федорова Наталія Юріївна, вчитель початкових класів закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гуманітарно-естетичний колегіум № 29 Вінницької міської ради» У посібнику висвітлюються питання історії, змісту і значення дидактичної гри та методика її проведення, зібрані дидактичні ігри, які можна використовувати на уроках математики в 1 класі. Рекомендовано вчителям початкових класів. |
| Рідний край – Вінниччина Автор: Скирда Олена Григорівна, вчитель початкових класів закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гуманітарно-естетичний колегіум № 29 Вінницької міської ради», спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист. Головна мета посібника – розширення знань учнів про рідний край. У ньому подано багато теоретичних відомостей, змістовні фото- та відео-матеріали. Вони сприятимуть полегшенню підготовки вчителів до відповідних тем з природознавства, курсу «Я у світі», читання, народознавства тощо. Будуть цікавими і для учнів, допоможуть їм краще пізнати рідний край, сприятимуть вихованню патріотизму і гордості за рідну землю. |
 | Вплив структурної та психологічної деформації сім’ї на розвиток особистості Автор-упорядник: Назарова Людмила Михайлівна, практичний психолог закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №34 Вінницької міської ради» Посібник містить три розділи: «Науково – теоретичні засади впливу структурної та психологічної деформації сім’ї на розвиток особистості», «Дослідження впливу структурної та психологічної деформації сім’ї на розвиток особистості», «Напрямки роботи практичного психолога з структурно та психологічно деформованими сім’ями». Представлені матеріали допоможуть у роботі з сім’ями різних категорій. Посібник адресований практичним психологам загальноосвітніх навчальних закладів. |
 | Трудове навчання. Збірка варіативних модулів. Технології. 10-11 класи Автор: Лещук Роман миколайович, вчитель трудовгог навчання закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів із спеціалізованими класами з пошлибленим вивченням математики і фізики № 34 Вінницької міської ради». У посібнику подано варіативні модулі до предмета «Технології» , який вивчається в 10-11 класах усіх типів загальноосвітніх навчальних закладів. Пропонуються як традиційні технології обробки матеріалів – мозаїка по деревині , вишивання, пошиття швейних виробів тощо, так; і сучасні технології – художня в’язь, , обробка шкіри, деку паж, печворк, в’язаний гачком, бісерне ткацтво, вишивання бісером, валяння виробів тощо. Для вчителів технологій (трудового навчання) |
 Переглянути роботу | Дослідницьке навчання в 1 класі. Методичний посібник з навчального курсу «Природознавство» для вчителів початкових класів Автор: Олійник Юлія Миколаївна, вчитель початкових класів закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 35 Вінницької міської ради». У посібнику висвітлені сучасні підходи до вивчення природознавства у першому класі початкової школи згідно до нового; змісту Державного стандарту початкової загальної освіти. Детально описана методика проведення дослідницьких практикумів, дослідів, екскурсій, спостережень, міні-проектів та практичних робіт, що визначені новою програмою з природознавства для 1-го класу. Запропоновані та чітко описані види позакласної екологічної діяльності із залученням батьків. Рекомендовано для вчителів початкових класів, вихователів груп продовженого дня, керівників гуртків екологічного напрямку. |
 Переглянути роботу | Електронний освітній ресурс вчителя інформатики «Офіційний блог Стромила Івана Миколайовича, вчителя інформатики закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №35 Вінницької міської ради» Автор: Стромило І.М., вчитель інформатики закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №35 Вінницької міської ради» Електронний освітній ресурс, створений спеціально для вчителів інформатики, студентів, учнів, що цікавляться цим предметом, а також їх батьків. Автор намагався наповнити блог корисним матеріалом, який можна буде використовувати на уроках інформатики та технологій. На блозі ви також знайдете багато цікавого софту, який доцільно використовувати при проведенні уроків інформатики; увагу приділено і урокам інформатики для 2-х, 5-х класів (за новою програмою) з використанням інтерактивної дошки. |
| Екологічна стежина мікрорайону Пирогово Автор: Зарічна В.А., класний керівник, ЗШ І-ІІІ ст. №36 ВМР У посібнику запропоновані способи розвитку громадянської самосвідомості молодших школярів, активізації життєвої позиції (в противагу позиціям спостерігача та споживача), здібностей до екологічної культури. Обґрунтовується необхідність збереження навколишнього середовища, природних багатств задля збереження людства. Пропонується реальна допомога громаді в збереженні екосистеми. |
 | Посібник різнорівневиз завдань для рейтингового оцінювання навчальних досягнень учнів з англійської мови за підсумками семестрових контрольних робіт Автор: Цуканова В.А., вчитель англійської мови ЗШ І-ІІІ ст. №36 ВМР Даний посібник містить дидактичні матеріали для підсумкового оцінювання лінгвістичних та комунікативних компетенцій учнів 5 – 9 класів. Оцінювання вважається невід’ємною та важливою складовою частиною програми. Різнорівневі завдання підібрані укладачем відповідно до чинної шкільної програми з англійської мови та орієнтовані на підручники 5 – 9 класів. Система вправ має логічну структуру, що характеризується поступовим ускладненням завдань на кожному наступному етапі. Завдання узгоджуються із критеріями оцінювання учнів за чотирма рівнями: початковим, середнім, достатнім та високим. Завдання градуйовані за рівнем складності та розраховані на індивідуальний підхід до кожного учня. Запропоновані завдання підсумкового контролю спроможні надати вчителям повну та чітку картину про успішність учнів. Посібник розрахований для використання вчителями англійської мови, які викладають у 5 – 9 класах. |
 Преглянути роботу | Електронний робочий зошит MS Excel 2007 Автор: Кравець Р.П., вчитель профілю «Оператор комп’ютерного набору» закладу «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат Вінницької міської ради» У запропонованому посібнику розглядається вивчення електронних таблиць на практичних прикладах з покроковими інструкціями до виконання. Зошит містить короткі теоретичні відомості з кожної теми. Для оцінювання вмінь та навичок з засвоєння курсу електронних таблиць, в зошиті подаються варіанти індивідуальних практичних завдань тематичного оцінюванняі зошит контролю теоретичних знань. Пропонуються також для використання в проектній діяльності розробки уроків з практичного застосування MS Excel 2007. Для вчителів інформатики, керівників гуртків з інформатики. |
 | Путівник з психології дошкільника Упорядник: Короцінська Юлія Анатоліївна, практичний психолог ДНЗ№36 Посібник стане незамінним порадником для батьків, вихователів та практичних психологів. Адже усі актуальні питання та проблеми виховання дошкільника від моменту вступу до дитячого садка і до його завершення, знайдуть свої відповіді саме тут. Вміщені в посібнику вправи для самоаналізу допоможуть виробити батькам дієву тактику у спілкуванні з дитиною та зміцнити свою батьківську позицію. Посібник створено з метою психологічної просвіти, задля поліпшення емоційного мікроклімату у сім’ях та забезпечення психологічного здоров’я дошкільнят. |