 | Освітній проект «Діалог» Тема: «Попередження мовленнєвих порушень у дітей шляхом інноваційних форм роботи з батьками» Автор: Король Альона Валеріївна, вчитель-логопед дошкільного навчального закладу №4 У освітньому проекті «Діалог» розкрито широкі можливості використання комп’ютерних технологій та Інтернету, які дають змогу освітянам краще подати матеріал, зробити його більш цікавим, швидко перевірити засвоєні знання, підвищити інтерес цільової аудиторії до актуальних питань, активно спілкуватися з колегами та батьками, отримувати найновітнішу інформацію. Завдяки цьому підвищується авторитет працівників освіти, вони дійсно стають носіями культури, знань, усього передового. Реалізація проекту сприятиме підвищенню компетентності батьків у питаннях розвитку мовлення дітей, попередження та профілактики мовленнєвих порушень. Віртуальний «діалог» батьків з логопедом необхідний для оптимізації процесу виховання дитини. |
 | Електронний посібник «WEB-консультпункт для батьків» Автори: Іоніна Ольга Олексіївна, практичний психолог дошкільного навчального закладу № 7 кваліфікаційна категорія «спеціаліст»; Смірнова Наталія Анатоліївна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 7. 9 т.р. Електронний посібник «WEB-консультпункт для батьків» спрямований на впровадження у життя нових ідей педагогічної взаємодії дошкільного закладу і батьків, збагачує новими підходами традиційні форми співпраці. Електронні консультації дають можливість у сучасній формі здійснювати просвіту батьків, створити необхідні умови для розуміння батьками важливості своєї участі в житті дитини, підвищити виховну функцію батьків, встановити партнерські відносини з сім’ями вихованців, підвищити психолого – педагогічну культуру батьків, активізувати їх до практичної співпраці. Посібник складається з підбірки консультацій, які розбиті на блоки з різноманітних тем, що цікаві сучасним батькам. |
 | Настільно-друкована гра «Бізнес клуб Афлатуна». Автори: Павловська Сніжана Дем’янівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 14, кваліфікаційна категорія « спеціаліст ІІ категорії»; Людвик Олена Вікторівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 14, 9 тарифний розряд. Настільно-друкована гра «Бізнес клуб Афлатуна» спрямована на формування у дітей економічних якостей особистості: економності, ощадливості, дисциплінованості, ввічливості. Вчить дітей здійснювати прості фінансові операції, раціонально та економно використовувати кошти, оперувати невеликою сумою грошей. Розвиває пам'ять, мислення, мову дітей, вироблення звички сприймати складність, як об’єктивний параметр життя ; виховує діловитість, дружбу, чесність у грі. Гра включає складання пазлів, вирішення цікавих завдань, фізкультхвилинки та музикальні паузи. Передбачена для використання на заняттях, під час самостійної ігрової діяльності дітей в дошкільному навчальному закладі та вдома. |
 | Навчально-методичний посібник «УКРАЇНСЬКА ХАТА» Група авторів під керівництвом: Горова Віта Володимирівна, ДНЗ №17, завідуюча, «спеціаліст І категорії»; Пляцок Анна Олексіївна, ДНЗ №17, вихователь-методист, «спеціаліст І категорії». Навчально-методичний посібник «Українська хата» містить в собі наочні матеріали: макет подільської хати та теоретичні матеріали для роботи з макетом. Теоретичний матеріал, що містить перспективно-тематичний план роботи для старшої групи на рік, рекомендації щодо оформлення етнографічного осередку в групі, стане у нагоді вихователям при організації роботи з народознавства, а наочний – сприятиме підвищенню рівня засвоєння знань дітьми. У додатках подано орієнтовні конспекти занять для роботи за кожною темою та оповідання для дітей з народознавства. Даний посібник дає можливість ефективно засвоїти народознавчі традиції Подільського краю. Мандрівки дошкільників до української хати, ознайомлення з її зовнішнім та внутрішнім виглядом, особливостями меблів, посуду, одягу, сприятимуть насиченню емоційної сфери дошкільника яскравими враженнями від спостереження, практичної діяльності з народознавчим матеріалом. |
 | Дидактична гра «Кожен має гарний дім,бо потрібний він усім» Автори: Білик Катерина Давидівна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №23, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії, «вихователь-методист», Поліщук Світлана Володимирівна, вихователь, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст». Гра-подорож з використанням маршрутних карт-схем є унікальною формою роботи з дошкільниками, яку можна використати, як цікаве заняття. Гра відповідає вимогам Базового компоненту дошкільної освіти, спонукає дітей до творчості, активності, в ній оптимально поєднані ігровий принцип та дидактичні завдання. Гра варіативна, для дітей з різними рівнями розвитку, можна використовувати завдання диференційовано. Є можливість інтегровано вирішувати завдання дошкільного навчання і виховання. Карта-схема є багаторазового використання. В грі використані завдання за інноваційними методиками (Н.І.Баглаєвої, елементи ТРВЗ тощо). Елементи гри можуть бути використані під час занять, індивідуальної роботи, можуть бути запропоновані батькам для розвитку пізнавальних процесів в домашніх умовах. Гра спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти. Вихователь є одночасно і наставником, і рівноправним гравцем. |
 | Навчально-методичнийпосібник «Робимо числа реальними» Упорядник: Молошнюк Людмила Василівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №23, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст І категорії» Посібник рекомендований для педагогів та батьків, які виховують дітей з синдромом ауна. Інклюзія - це процес, що передбачає отримання «сонячною» дитиною рівних можливостей не тільки у соціальному житті, але і у навчанні. Саме при вивченні математики діти із синдромом Дауна стикаються з найбільшими проблемами. Програма «Нумікон» - це, безумовно, зручний і ефективний інструмент в навчанні математики. У посібнику розроблені рекомендації для педагогів щодо навчання дітей з синдромом Дауна основам математики за допомогою системи Нумікон: ідеї по виготовленню набору наочного матеріалу та поетапні ілюстровані методичні рекомендації щодо проходження програми «Нумікон». Посібник можуть використати батьки «сонячних» діток для роботи в домашніх умовах. |
 | Посібник "Лікувальна гімнастика як засіб стимуляції розвитку словника дієслів у дітей зі складним комбінованим дефектом" Автор: Очеретна Алла Леонідівна, вчитель-логопед Центру реабілітації для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, ДЦП при ДНЗ №24, кваліфікаційна категорія "спеціаліст". Посібник складається з теоретичної, практичної частин та додатків. У теоретичній частині - аналіз науково-теоретичної літератури з проблемного питання, у практичній частині, яка базується на власних спостереженнях і професійній діяльності автора - представлено систему роботи по включенню елементів лікувальної гімнастики у логопедичну роботу, розкрито педагогічні принципи, форми та методику проведення таких занять і їх значення у формуванні дієслівного словника дітей з особливими освітніми потребами. Додатки включають розроблені автором комплекси вправ за лексичними темами і методичні рекомендації по їх застосуванню з метою розвитку словника дієслів у дітей-дошкільників зі складним комбінованим дефектом. Даний посібник призначений для вчителів-логопедів, корекційних педагогів і вихователів спеціальних дошкільних закладів та центрів реабілітації щодо використання гімнастичних вправ за лексичними темами на логопедичних, а також логоритмічних та бінарних заняттях. |
 | Дидактично-ігровий посібник «Супер стрічки» Автори: Костецька Оксана Анатоліївна. Вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 27, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»; Лісова Олена Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 27, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»; Прищепа Ірина Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 27, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»; Кобринчук Оксана В’ячеславівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 27, 9 тарифний розряд. «Супер стрічки» - це своєрідний м’який конструктор, призначений для дітей від трьох до семи років, виготовлений із стрічок-липучок «Велкро» різного кольору та розміру (10, 15, 20 см). Завдання ігор багатоваріантні, відповідають вимогам програми виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина». «Супер стрічки» допоможуть педагогам у роботі з дітьми різних вікових категорій та різного рівня розвитку, з урахуванням індивідуальних особливостей та здібностей кожної дитини. Особливість запропонованих ігор полягає у доборі цікавого літературного матеріалу (казок, оповідань, віршів) та яскравих ілюстрацій, що зацікавлюють дітей та стимулюють до виконання завдань. Дошкільнята, конструюючи із стрічок, непомітно для себе отримують нові знання, закріплюють навички, вчаться спілкуватися з однолітками та дорослими. |
 | Навчально – методичний посібник «Сходинки пізнання» Автори: Рублевська Тетяна Андріївна, завідувач дошкільного навчального закладу №28, Лучко Ольга Романівна, вихователь-методист дошкільного навчального закладу №28, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», Шевченко Оксана Вікторівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 28, кваліфікаційна категорія «спеціаліст». Посібник спрямований на розвиток у дітей пізнавальних інтересів через розв’язання завдань сенсорного розвитку та просторового орієнтування, представлений у вигляді 2-х пірамід: 10-сходинкової та 5-сходинкової. На кожному кубі є 5 робочих граней (сторін), на яких містяться різні ігри та вправи. підпорядковані реалізації конкретної мети(розвиток дрібної моторики, логічного мислення, орієнтування у великому і малому просторі, розвиток дотикового сприймання, навчання читанню і т.д.) Пізнавальний розвиток дитини здійснюється в процесі пізнавальної діяльності за напрямками: « Світ навколо нас», «У світі чисел і цифр», «У світі форм і величин», «У світі простору і часу», «Мовленнєвий світ». |
 | Навчально – методичний посібник «Вікно в Європу» Упорядники: Березова Світлана Геннадіївна, вихователь дошкільного навчального закладу № 29, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», Домашенко Ніна Тимофіївна, вихователь дошкільного навчального закладу № 29, кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії», Пелюх Галина Йосипівна, вихователь дошкільного навчального закладу №29, кваліфікаційна категорія «спеціаліст». Посібник «Вікно в Європу» об’єднує завдання пізнавального змісту, проблемні ситуації, дослідницьку діяльність та мовленнєві завдання, дидактичні та сюжетно-рольові ігри, для яких є основною метою розвиток пізнавальних здібностей дошкільників. Цей посібник можна використовувати у роботі з дітьми молодшого та старшого дошкільного віку. Посібник дає можливість вирішувати важливі завдання на вироблення у дітей усвідомлення цінностей та традицій рідного краю, поваги до цінностей та традицій народів, що населяють Європу; формувати потребу в набутих знаннях, в розумовій роботі; інтелектуальній і творчій активності. Завдання посібника спрямовані на формування різносторонньої дитячої особистості через специфічно дитячі форми діяльності: ігрову, предметно-практичну, образотворчу. Мета посібника – допомогти набути найперші уміння самостійно мислити, зосереджувати увагу, знаходити рішення, задовольнити природне прагнення дитини до пізнання навколишнього світу. |
 | Дидактична гра «У світі предметів та речей» Автор: Ткачук Олена Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу № 34 «Ромашка», кваліфікаційна категорія «Спеціаліст». Дидактична гра «У світі речей та предметів» спрямована на формування у дітей стійкого інтересу до пізнання довкілля та реалізацію себе в ньому. Вона може використовуватись для роботи з дітьми різного віку, різного рівня особистісного розвитку завдяки варіативності та різних ступеней складності кожного варіанту. На першому (простому) етапі в ігровій формі діти виконують дій з ігровим матеріалом, в процесі яких закріплюють знання з розділу програми «Дитина в довкіллі» за темами: «Іграшки, ігри, забави», «Наші помічники», «Що ми вдягаємо і що взуваємо», «Наш дім», «Одяг, взуття», «Транспорт», «Золоті руки», вчаться співставляти, порівнювати, а головне – класифікувати предмети довкілля. В результаті у дітей формуються мислительні операції, для яких вік від 3 до 6 років є сенитивним. На другому етапі (як ускладнення) виконують ігрові дії, де поєднуються практичні дії з ігровим матеріалом та ігрові дії, які діти виконують на вербальній основі, отримуючи завдання за допомогою аудіозапису. |
 | Проект «Виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі» Автори: Горобчук Н.С. – завідуюча дошкільнимнавчальним закладом № 35, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», Відмінник освіти; Патик Т.В. - вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 35, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», «старший вихователь»; Франко О.В. - вихователь дошкільного навчального закладу №35, «спеціаліст вищої категорії». Проект «Виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі» - це ознайомлення дітей з історією та культурою українського народу, країн-сусідів Росії, Білорусі, Польщі, а також країни, мову якої вивчаємо, Англії та далекої Японії. Даний проект складається з теоретичної та практичної частин. Теоретична частина включає рекомендації щодо роботи в даному напрямку з педагогами, дітьми та батьками. Практична частина відображає розроблене орієнтовне планування для всіх вікових груп на навчальний рік. В додатках до проекту зібраний практичний матеріал, який можна використовувати під час навчально-виховного процесу. Це історичні відомості, цікаві факти про різні країни, малі фольклорні жанри, інформація про життя та побут людей інших національностей, їх звичаї, уподобання, традиції тощо. |
 | Порадник практичного психолога «Путівник з психології дошкільника» Упорядник: Короцінська Юлія Анатоліївна, практичний психолог ДНЗ №36, кваліфікаційна категорія «спеціаліст». «Путівник з психології дошкільника» - це інтерактивний посібник, який допомагає батькам не лише ознайомитися зі специфікою дошкільного віку, а й пізнати самих себе у ролі дитини та оцінити власні педагогічні дії з позиції їх доцільності та психологічної грамотності. Кожна тема містить не лише психологічне обґрунтування тієї чи іншої проблеми та рекомендації для батьків, а й практичні завдання для підвищення рівня самосвідомості та розуміння психології дошкільника. Ключовим завданням даного посібника є формування у батьків свідомої активної позиції у вихованні дітей та зміцнення інституту сім’ї. Посібник для батьків «Путівник з психології дошкільника» стане незамінним порадником для батьків дошкільника від моменту вступу до дитячого садка і до його завершення. Усі актуальні питання та проблеми виховання, що виникають у цей період, знайдуть свої відповіді саме тут. Посібник дає змогу батькам поповнити свій багаж психологічних знать цінними рекомендаціями, науковими фактами та просто дає порцію натхнення бути батьками. |
 | Дидактична гра «Цей загадковий та чарівний всесвіт» Гриньчак Тетяна Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу №43, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»; Ісаєва Наталія Василівна, виховательдошкільного навчального закладу № 43, кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії». Дидактична гра «Цей загадковий та чарівний всесвіт» створена з метою реалізації освітньо-виховних завдань змістовної лінії «Дитина в природному довкіллі», визначені у Базовому компоненті дошкільної освіти, а саме:формувати у дітей загальне уявлення про життя людей на планеті Земля, яка має форму кулі та складається з суші і води, про природні явища та сезонні зміни в природі, активізації розвивального, виховного та навчального впливу на особистість. Зміст гри дозволяє реалізувати завдання мовленнєвого розвитку, екологічної культури, інтеграції освітнього процесу, ознайомлення з елементарними відомостями про взаємозв’язки живої природи, її значенням в житті людини. Ігровий матеріал можна використовувати як під час організованої діяльності (на заняттях, для індивідуальної роботи), так і в самостійній діяльності дітей. |
| Навчально-методичний посібник «Кольорова алгебра. «Палички Кюїзенера». Упорядник: Вечірко В.П. – вихователь дошкільного навчального закладу №45, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст ІІ категорії». Кольорові палички є багатофункціональним математичним посібником, який дає змогу «через руки» дитини формувати поняття числової послідовності, склад числа, що число з’являється в результаті рахунку і вимірювання. Діти швидко засвоюють дії з додаванням і відніманням, поняття «більше-менше», «рівне», «вправо - вліво», «між», «довше», «вище», вчаться ділити ціле на частини і вимірювати об’єкти умовними мірками. Набір сприяє розвитку дитячої творчості, фантазії, дрібної моторики, наочно-діяльного мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних, конструкторських здібностей, стимулює уяву,пізнавальну діяльність; привчають до порядку. Матеріал посібника містить добірку вправ на ознайомлення з паличками та формування за їх допомогою елементарних математичних уявлень і понять. Подано також систему занять з логіко-математичного розвитку старших дошкільників з використанням інноваційної методики «Палички Кюїзенера». Рекомендовано вихователям дошкільних навчальних закладів. |
 | Електронний посібник «Інтелектуалик в країні Розумляндія» Автори: творча группамолодих педагогів ДНЗ № 51 Керівник: Мельничук Тамара Василівна, вихователь ДНЗ №51, спеціаліст ІІ категорії. Інтелектуальний розвиток дітей дошкільного віку має першорядне значення, тому що формує навички для успішного оволодіння навчальною діяльністю. У дошкільному віці швидкими темпами відбувається накопичення знань, удосконалюються пізнавальні процеси, формується мова. Дошкільнята з розвиненим інтелектом швидше освоюють і запам'ятовують новий матеріал, більш впевнені у власних силах і, як показує практика, мають більше бажання вчитися. У розвитку інтелектуальних здібностей дошкільнят особливе місце займає дидактична гра, яка є засобом навчання і допомагає дітям засвоювати і закріплювати знання, а також опановувати способами пізнавальної діяльності. Завдяки дидактичній грі, яка ефективно підвищує інтерес дітей до освітньої діяльності, дитина пізнає світ набагато органічніше та ефективніше. У посібнику створено інтерактивні дидактичні ігри, вправи, підібрано відео – загадки, які стимулюють роботу мислення, розвивають кмітливість, уяву, пам'ять, спостережливість і увагу, пробуджують творчий пошук і подарують дітям радість здогадки. ;Посібник складається з окремих з п’яти розділів: ігри на розвиток уяви, ігри на розвиток логіки, ігри на розвиток пам’яті, ігри на розвиток уваги, відео – загадки на різну тематику.Дані ігри можуть використовуватися як вихователями у садочку з метою урізноманітнення заняття та підвищення пізнавальної активності дошкільників,а також вдома батьками. |
 | Методичний посібник «Імідж сучасного ДНЗ» Автор-укладач: Харматова Ванда Юріївна, завідуюча дошкільним навчальним закладом №51, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії», «старший вихователь». Одним із ключових питань в діяльності освітніх закладів нового типу є проблема управління ними, вдосконалення самого управлінського механізму. Актуальним в умовах реформування освіти є процес формування іміджу, який може бути спрямований не тільки назовні, а й усередину закладу. У посібнику є представлення ефективних шляхів формування позитивного іміджу дошкільного навчального закладу в сучасних умовах, через використання РR-діяльності, що будуть задовольняти не тільки потреби споживачів освітніх послуг, а й вирішувати державні завдання по модернізації освіти, формуванню інтелектуального освітнього простору, рівного доступу до якісної освіти. Проблема модернізації дошкільної освіти актуалізує необхідність оновлення змісту освітнього процесу, внесення змін у підходах до управління закладом відповідно до реалій сьогодення. Представлена розробка спрямована на створення стійкого позитивного іміджу закладу на рівні бренду, через використання РR-діяльності, як додаткового ресурсу управління, ресурсу розвитку освітнього закладу. |
 | Посібник «Обстеження рівня сформованості знань логіко-математичного розвитку за програмою «Впевнений старт»» Поповська Тетяна Миколаївна, завідувач дошкільного навчального закладу №57, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»; Чернолуцька Лариса Володимирівна, вихователь дошкільного навчального закладу №57, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»; Максимова Лариса Василівна, вихователь дошкільного навчального закладу №57, 9 тарифний розряд. Посібник «Обстеження рівня сформованості знань з логіко-математичного розвитку за програмою «Впевнений старт»» спрямований на виявлення рівня засвоєних знань з логіко-математичного розвитку, на активізацію та розвиток уваги, уяви, пам’яті, мислення, мовлення, дрібної моторики рук. Практичний матеріал з цікавими завданнями, яскравими малюнками та роздатковим матеріалом допоможе вихователю провести обстеження в невимушеній та ігровій формі. Обстеження дасть змогу оцінити динаміку формування та удосконалення знань і умінь на початку, в середині та в кінці навчального року, скоригувати подальшу роботу вихователя. |
 | Навчально-методичнийпосібник «Формуванняуявленьдітей про оздоровчісилиприроди «Лісова книга здоров’я»», Упорядники: вихователь-методист дошкільного навчального закладу №61 Ткач Любов Олексіївна, вихователь Горецька Ганна Василівна Даний посібник,«Формування уявлень дітей про оздоровчі сили природи «Лісова книга здоров’я»» має стати в нагоді вихователям дитячих садків у проведенні гурткової роботи за поданими циклами лабораторних робіт. Він пропонує розробки занять, що відповідаютьвимогам змісту Базового компоненту дошкільної освіти. Вони допоможуть познайомити малят з природою рідного краю, лікувальними властивостями лікарських рослин, звичаями та традиціями рідного народу пов’язаними з рослинним світом, тощо. Розробки, представлені в посібнику, розміщені за сторінками: «Ягідна галявина», «Галявина лікарських рослин», «Працьовиті бджілки та лікарські дерева», «Лісове джерело». Матеріал, що міститься в посібнику, різноманітний та цікавий: історичні та енциклопедичні довідки про рослини, їх лікувальні властивості та виготовлення ліків, легенди, віршовані твори, загадки, скоромовки, прислів’я, приказки тощо. |
 | Навчально-методичний посібник «Крижана мозаїка. Використання кріотерапії у зміцненні та збереженні здоров’я дітей дошкільного віку» Автори: педагоги ДНЗ №72: Зять Н.В., вихователь, кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»; Трегубова К.М., вихователь, кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»; Шликова Н.А., вихователь, кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»; Шоломицька О.М., вихователь ,кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії». У посібнику розглянуто значення кріотерапії (льодотерапії) для збереження та зміцнення здоровя дітей дошкільного віку, визначено шляхи, методику використання кріотерапії в організованій навчальній, пізнавальній, ігровій діяльності. Запропоновані авторські конспекти занять, дидактичних ігор, пошуково-дослідницької діяльності. Апробована технологія зміцнює імунітет дитини, опірність організму, усуває першопричини усіх хвороб, активізує обмін речовин у шкірі, стимулює життєвий тонус дитячого організму. |
 | Серія дидактичних ігор «Рідний куточок рідного міста» Козловська Олена Федорівна, завідувач ДНЗ №73; Гуменчук Валентина Василівна, вихователь-методист ДНЗ №73, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший вихователь». Дидактичний матеріал для даних ігор являє собою модель частини проспекту Космонавтів, прилеглої до дошкільного навчального закладу. Запропоновані 13 варіантів ігор, що розділені на три блоки, кожен з яких об’єднує ігри одного рівня складності. Перший блок(«Ми подорожуємо») містить 5 варіантів ігор-ходилок, присвячених закріпленню знань про будівлі на проспекті, про транспорт, про природу. Другий блок («Що, де, навіщо») об’єднує ігри пошукового характеру. Третій блок («Інтелектуальний»), спрямований на розвиток мислення і мовлення старших дошкільнят. Він містить два варіанти гри «Знайди помилку», та інтелектуальну гру «Брейн-ринг». Із трьох ігор цього блоку дві командні, що сприяє соціалізації дітей, умінню будувати товариські стосунки з ровесниками. Для дітей, які мають найпростіші навички роботи з комп’ютером, створено чотири мультимедійних варіанти гри «Транспорт на наших вулицях», «Архітектори», «Природа навколо нас», « Покупці». |
 | Дидактична гра «НАША МОВА СОЛОВЇНА» Автор: Калінович Ірина Іванівна, вихователь дошкільного навчального закладу № 74, кваліфікаційна категорія «спеціаліст». Дидактична гра „НАША МОВА СОЛОВЇНА” призначена для дітей старшого дошкільного віку. Гра не тільки розважає дошкільнят, але й вчить любити свою Батьківщину, з повагою ставитись до рідної мови. Тут підібрані вірші, які читали батьки, бабусі і дідусі. Спільна гра – кращий спосіб в об’єднанні різних поколінь. Цікаво проводячи час, діти мають можливість познайомитись з історико-етнографічним поділом України, українськими поетами та регіонами, де вони народились. Гра реалізує цілий спектр завдань: розширює кругозір, розвиває пам'ять, мову, мислення, дає початкові географічні поняття. Центральне місце в грі займає творчість Т.Г. Шевченка. В ігровій формі діти мають можливість познайомитися із його поетичної та художньою спадщиною. Актуальність даної гри полягає в усвідомлені дошкільниками неподільності нашої Батьківщини, величі української мови, славетності людей, які живуть на Україні. |
 | Серія дидактичнихігор «Крок за кроком, день при дні пізнаю себе у грі» Автор: Скоропад Людмила Анатоліївна, завідуюча дошкільним навчальним закладом № 75, вихователь вищої категорії, «вихователь-методист». За концептуальну ідею дидактичної гри взято фразу «Знаю, вмію, роблю все, щоб бути здоровим». Серія запропонованих розвивально-навчальний ігор формує початкові знання з основ валеології, допомагає дошкільникам набути певні уявлення про самого себе, передбачені програмою. Ігри побудовано на основі засад розвитку і виховання дитини дошкільного віку з урахуванням вікових та індивідуальних можливостей. В грі представлені особливості ознайомлення дошкільників з системою знань про людину шляхом моделювання казки. Модель розглядається як спільна діяльність вихователя та дітей. За допомогою демонстраційної ляльки, карток-моделей, схем можна організувати цікаву подорож в організм людини. Запропоновані ігри прості у використанні і доступні для дітей дошкільного віку. Ними можуть скористатися вихователі дошкільних навчальних закладів і батьки. |
 | Навчально-методичний посібник «Грамотієва слобода» Автори-упорядники: творча група педагогів ДНЗ № 77. Керівник творчої групи: завідувач ДНЗ № 77 Шестопаль Олена Миколаївна. Посібник являє собою систему як авторських, так і опублікованих дидактичних ігор та вправ для навчання дітей елементів грамоти, починаючи з раннього віку, розроблених з урахуванням варіативності та диференціації. Конструкція створена у вигляді об'ємного будиночка, який повертається навкруг своєї осі. Кожна сторона його оформлена у своєму стилі, що створює ілюзію чотирьох різних будівель, звідси і назва: «Грамотієва слобода». Стіни будиночка мають віконця-кишеньки, куди діти вкладають картинки, схеми, відповідно до завдань. Віконця обладнані віконницями, які легко рухаються. Це забезпечує додатковий ігровий ефект. На одній із сторін передбачена можливість працювати за допомогою магнітів, знімається верхній шар, під яким розміщено кросворди. Чотири стіни будиночка відтворюють чотири напрями роботи у процесі навчання елементів грамоти: ознайомлення із звуками та буквами, ознайомлення із структурою слова, ознайомлення з поняттями: «слово», «речення». Посібник може бути використаний педагогами дошкільних навчальних закладів для навчання дітей грамоті як індивідуально, так і в роботі з групами та підгрупами, а також для проведення майстер-класів з колегами та батьками. |