12 грудня 2018 року на базі центру підтримки інституцій громадянського суспільства (HUB Місто змістів) відбувся психолого – педагогічний семінар вихователів – методистів закладів дошкільної освіти на тему«Тайм – менеджмент як складова успішної взаємодії вихователя – методиста з учасниками освітньої діяльності закладу дошкільної освіти»
Мета захлду: удосконалити рівень теоретичної та практичної підготовки вихователів – методистів щодо упровадження технології тайм – менеджменту в освітній діяльності закладу дошкільної освіти.
Завдання:
- визначити психолого – педагогічні основи формування професійної готовності педагогів до роботи в умовах тайм – менеджменту;
- поглибити процес самопізнання та саморозвитку в рамках психологічного супроводу спеціалістів;
- активізувати особистий та творчий потенціал вихователя – методиста щодо організації робочого часу.
Учасники: завідувач КУ «ММК» Москальчук Н.І., методист з дошкільної освіти КУ «Міський методичний кабінет» Бондарчук Л.В., методист з дошкільної освіти КУ «Міський методичний кабінет» Сокиринська Н.Д.., вихователі – методисти закладів дошкільної освіти міста Вінниці, практичні психологи: Моргун Ю.М., Мародецька О.І., завідувач КЗ «ДНЗ № 9 ВМР» Бондар І.В..
Робоча програма
I. Інформаційно – методичний блок: «Володарі часу»
- Організація успішної освітньої діяльності вихователя – методиста шляхом використання технології «самоменеджменту». (експрес - інформація) Наталія Москальчук, завідувач КУ «ММК»
У своєму виступі Наталія Москальчук відмітила, що настав час, коли кожному фахівцю необхідно вчитися тайм-менеджменту тобто управління часом. Перш за все, цьому потрібно вчитися педагогам. По-перше, тому що вміння управляти своїм часом - це шлях до професійної та особистісної успішності педагогів (саме слово «успіх» пов'язане зі словом «встигати»), з огляду на їх високу зайнятість. По-друге, тому що успіх - це потужний стимул і пусковий механізм безперервного саморозвитку та самовдосконалення, без яких не може відбутися педагог інформаційного суспільства. І нарешті, тому що успіх дитини в освітній діяльності в цілому зможе забезпечити тільки успішний педагог.
Познайомила з поняттями «самоменеджмент», «самоорганізація». Розкрила основні функції самоменеджменту.
Наталія Іванівна провела тест «Ефективність застосування самоменеджменту», під час якого кожен з педагогів самостійно визначив свій рівень здатності до самоменеджменту.
- Технології тайм – менеджменту у професійній діяльності вихователя – методиста. (інформаційний лекторій) Лариса Бондарчук, методист з дошкільної освіти КУ «ММК»
У своєму виступі Лариса Василівна познайомила вихователів – методистів з поняттям «тайм – менеджмент» та його основними складниками.
Лариса Ввасилівна звернула увагу на те, що для правильного розрахунку своїх можливостей (ресурсу), необхідно притримуватися правил тайм-менеджменту.
Під час розгляду технологій тайм-менеджменту з планування робочого часу, Лариса Василівна зазначила, що використовуючи принцип Парето необхідно зосередитися на 20% найважливіших управлінських обов’язках, а плануючи роботу за матрицею Ейзенхауера, необхідно вміти визначати пріоритетність завдань (термінові, нетермінові, важливі, неважливі).
Лариса Василівна зазначила, що мистецтво управління — це вміння делегувати повноваження, і допоможе в цьому використання в роботі вихователя – методиста теорії SМАRТ, яка дає можливість чітко визначити критерії делегування. Також педагоги познайомились з алгоритмом який допомагає делегувати свої повноваження.
Вихователі – методисти дізналися про те, що основними факторами які обумовлюють максимальні (і найдорожчі) втрати часу, є так звані "поглиначі часу" (хронофаги). Познайомились з хронофагами докладніше, а також із внутрішніми та зовнішніми перешкодами.
Лариса Василівна звернула увагу на те, що в своїй роботі вихователь – методист повинен використовувати стратегію відмови: вміння сказати людині тверде «ні», а також наголосила, що тайм-менеджмент допомагає більш ефективно використовувати не тільки робочий час, а й час відпочинку. Вихователю – методисту важливо зрозуміти значимість кожного з етапу планування і вміння застосовувати систему на практиці.
- «Мистецтво керування Часом – мистецтво керування собою». (інтерактивна бесіда)Юлія Моргун, педагог, практичний психолог, психотерапевт, КІНО-психолог
Юлія Михайлівна під час своєї інтерактивної бесіди розширила практичне розуміння та уявлення вихователів-методистів про тайм-менеджмент, поглибила навички ефективного використання часу у професійному та особистому житті, розвивала нові часові навички щодо ефективного використання як робочого, - так і сімейного та власного часу.
II. Практичний блок. «Відчуття часу»
- «НеСекретні «секретики» Тайм-Ефективності» (тренінг) Юлія Моргун, педагог, практичний психолог, психотерапевт, КІНО-психолог, Ольга Мародецька педагог, практичний психолог.
Учасники семінару мали можливість поглибити процес самопізнання та саморозвитку в рамках психологічного супроводу спеціалістів під час тренінгу. Вихователі – методисти, за допомогою вправ, ближче познайомилися з матрицею Ейзенхауера, «Колесом життя», інвентаризацією часу, Алекса Яновського, «Чотири Сфери Життя», тестували себе щодо «Поглиначів» і «пасток» Часу»
- «Мої 24 години» (майстер – клас) Олена Ігнатенко, вихователь – методист КЗ «ДНЗ № 9 ВМР»
Вихователь – методист, Олена Володимирівна, під час майстер – класу використовуючи практичні завдання вміло активізувала особистий та творчий потенціал вихователів – методистів щодо організації робочого часу.
Так, під час виконання вправи «Закони тайм - менеджменту», педагоги не тільки познайомились з визначеннями законів, але й зобразили до них малюнки - асоціації та вдало презентували їх..
Під час вправи «Черевик», учасники семінару намагалися написати завдання для свого підлеглого знайомого колеги, з проханням купити черевики.
Після виконання вправи, вихователі – методисти дійшли висновку: коли ми даємо комусь доручення або плануємо свою діяльність, формулювання повинні бути чіткими, містити конкретику, повинні бути обумовлені по часу, вимірні.
Вихователі – методисти під час проведення тесту «Хто Ви: "жайворонок" чи "сова"?», визначали свої біоритми фізичної активності та об’єднавшись у команди відповідно до свого хронотипу, розробляли рекомендації щодо продуктивнішої, якіснішої роботи із педагогами: «совами», «жайворонками», «голубами».
Тайм – менеджмент це не тільки планування часу, алей відпочинку. Тому під час майстер – класу було використано музичну паузу, під час якої вихователі – методисти приймали участь у незвичному оркестрі під назвою «Хлопавки».
Та мали змогу проявити танцювальні здібності під час проведення флешмобу «Я, ти, він, вона».
ІІІ. Підсумково – аналітичний блок. «Фідбек» Лариса Бондарчук, методист з дошкільної освітиКУ «ММК»
Лариса Василівна підвела підсумок роботи семінару, зазначивши, що розглянуті теоретичні аспекти тайм-менеджменту дають можливість застосувати його технології на основі системного підходу в управлінській діяльності вихователя - методиста закладу; важливо зрозуміти значимість кожного з етапу планування і застосовувати систему на практиці. Головне призначення цього всього, щоб вихователі - методисти досягали своїх цілей і наповнювали своє життя гармонією та радістю.
Висновок: Проведений психолого – педагогічний семінар викликав інтерес та захоплення у присутніх педагогів. За результатами учасники висловлювали свої враження від роботи, відзначаючи, що різноманітна та інтерактивна форма проведення засідання була спрямована на активну взаємодію усіх учасників семінару. Учасники впевнені, що знання та навички отримані під час семінару, дадуть їм можливість навчитись мистецтву постановки цілей, мотивувати і раціонально розпоряджатися власним часом та ефективно використовувати можливості власного організму.