На базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №31 Вінницької міської ради» 28 серпня 2018 року відбулася панельна дискусія музичних керівників та інструкторів з фізкультури закладів дошкільної освіти.
Теми винесені на панельну дискусію –
- «Формування нової генерації дошкільників з урахуванням цілей і цінностей Нової української школи»
- Особливості організації музичного виховання і фізичної культури в режимі співробітництва дітей, педагогів, батьків в контексті вимог чинних програм та інструктивно-методичних рекомендацій МОН України «Про особливості організації діяльності ЗДО в 2018/19 н.р.»;
- Врахування індивідуальних здібностей та нахилів кожного вихованця у процесі цілеспрямованого розвитку відповідно до завдань Базового компоненту дошкільної освіти;
- Формування основних фізичних якостей, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності дошкільників при організації фізкультурно-оздоровчих заходів в ЗДО.Бондарчук Л.В
Методист з дошкільної освіти КУ «ММК» наголосила, що умовами успішної музично-педагогічної роботи з дітьми є- професійність музичного керівника, інструктора з фізкультури і вихователів; гнучке застосування традиційних та нових методів і прийомів музичного і фізичного виховання, навчання й розвитку дітей в основних видах дитячої музичної, рухової діяльності та формах організації; сприятливе мистецьке оточення в груповій кімнаті та спеціально обладнане естетичне середовище музичної та фізкультурної зали, сучасне змінне оснащення; співпраця вихователів, музичного керівника, інструктора з фізкультури і батьків.
Пишна Т.Д., музичний керівник КЗ «ДНЗ № 16 ВМР», керівник М/О музичних керівників підкреслила, що основні музичні здібності – це індивідуально-психологічні властивості особистості, що є передумовою успішного виконання музичної діяльності, до яких відносяться:
- Ладо-тональне відчуття, тобто здатність емоційно розрізняти ладові функції звуків мелодії. Цю якість можна назвати емоційним компонентом музичного слуху;
- Здатність до слухового уявлення, тобто довільне користування слуховим уявленням, що відображають звуковисотний рух. Це слуховий компонент музичного слуху;
- Музично-ритмічне почуття, тобто почуття емоційної виразності музичного ритму і його точне відтворення.Першочерговим завданням музичного керівника, є завчасно помітити та вирізнити індивідуальні особливості та нахили музичних здібностей кожного із вихованців.
Мостовенко Л.А., інструктор з фізичної культури КЗ «ДНЗ № 39 УМВС України», керівник М/О інструкторів з фізкультури зазначила, що одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу закладу є фізичне виховання дітей. Воно спрямовується на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей.
Необхідною умовою збереження і зміцнення усіх складників здоров’я, а отже й повноцінного і своєчасного розвитку фізичної, соціально-моральної, інтелектуально-пізнавальної, емоційно-ціннісної, творчої та інших сфер дитячої особистості є застосування в освітньому процесі дошкільних навчальних закладів науково вивірених, експериментально апробованих інноваційних освітніх методик і технологій здоров’язбережувального і здоров’яформувального спрямування.
Важливо, щоб такі методики і технології органічно інтегрувалися в цілісний освітній процес окремої вікової групи і всього закладу дошкільної освіти, реалізувалися комплексно через створення безпечного розвивального предметного, природного і соціального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму.