Про серпневу зустріч професійної спільноти вихователів, асистентів вихователів ЗДО.
17 серпня 2021 року в рамках серпневої конференції на базі центру «Освітній хаб «NotBox» ВДПУ імені Михайла Коцюбинського професійна спільнота вихователів, асистентів вихователів ЗДО у кількості 73 педагогів долучилася до участі у проведенні заходів освітнього табору «VinBOOT EduCAMP-2021».
Навчальним модулем було охоплено три експертних панелі в режимі офлайн та онлайн.
Під час зустрічі розглядались актуальні питання щодо організації освітньої роботи в ЗДО у 2021-2022 навчальному році. Зокрема:
«Сучасні тенденції у побудові взаємин із вихованцями на засадах педагогіки партнерства» - спікер Сокиринська Н.Д., консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників ВМР» зазначила, що Державний стандарт дошкільної освіти (БКДО), оновлена освітня Програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» акцентують увагу на запровадженні принципу педагогіки партнерства, як ключовому компоненті Нової української школи; розкрила сутність педагогіки партнерства, основні принципи та ідеї, визначальні ознаки партнерських відносин; детально зупинилася на пріоритетних напрямах, завданнях педагогічного колективу; надала рекомендації щодо використання сучасних форм взаємодії з родинами вихованців, як учасниками освітнього процесу.
«Планування освітнього процесу за новим Державним стандартом дошкільної освіти (БКДО) та новою освітньою програмою від 2 до 7 років "Дитина" - спікер Туранська Т.А., вихователь-методист КЗ «ДНЗ №24 ВМР» зробила детальний аналіз оновленого Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), як документа, у якому акценти зміщено з обов’язкового засвоєння дітьми певного обсягу знань, умінь, навичок на формування компетентної дитини-дошкільника. Акцентувала увагу на тому, що реалізувати завдання Базової програми можна лише за умови дотримання якісно нових підходів до планування освітнього процесу. Окреслила зміст форм, варіативності і різноманітності написання плану з обов’язковою переорієнтацією на те, щоб у центрі уваги незмінно перебувала дитина.
«Створення умов для інклюзивного виховання в ЗДО як важливого напрямку оновленого БКДО. Ведення документації» - спікер Молошнюк Л.В., методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «ВАБО», національний тренер з інклюзивної освіти розкрила особливості професійної діяльності вихователя інклюзивної групи; роботи команди психолого-педагогічного супроводу: завдання, функції; організація корекційно - розвиткової роботи як необхідної умови соціалізації дитини з особливими освітніми потребами; складання та реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, особливості участі фахівців інклюзивно - ресурсних центрів у команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
Третя експертна панель включала двогодинну онлайн презентацію комплексної освітньої програми для дітей раннього та передшкільного віку “Стежинки у всесвіт”. Спікери Катерина Крутій, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної освіти ВДПУ ім. М.Коцюбинського, Лариса Присяжнюк, Наталя Пахальчук, Тетяна Кривошея, кандидати педагогічних наук, доценти кафедри дошкільної освіти, Оксана Шикирінська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін дошкільної та початкової освіти, зазначили, що завдання програми, відповідно до мети, розподілено за освітніми напрямами, що відповідають новій редакції Базового компонента дошкільної освіти, а основною метою програми є створення оптимальних умов для соціально-особистісного розвитку дітей раннього та передшкільного віку дітей шляхом ефективної взаємодії дітей, педагогів і батьків а також для забезпечення якості освітнього процесу. Науковці акцентували увагу на нових підходах до планування освітнього процесу з дітьми та видах занять.
Захід проходив у дружній, творчій атмосфері. Усі учасники заповнили анкети зворотнього зв’язку, де дали високу оцінку щодо організації зустрічі, форм проведення, вибору та розкриття тем.