22.06.2021 р. відбувся вебінар для вчителів історії на тему «Про що мовчать шкільні підручники історії».
За участі аспіранта факультету історії, права та публічного управління ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського В’ячеслава Літинського вчителі отримали змогу ознайомитися з розвитком партизанського руху в Україні, зокрема на Вінниччині, в роки Другої світової війни.
Жвавий інтерес викликала отримана інформація з досліджень усної історії різних категорій респондентів щодо оцінки внеску партизанів в розгром нацистських окупантів, підходів щодо відзначення партизанської слави. Досвідом з організації історико - краєзнавчої роботи поділився Василь Кравченко, вчитель історії Писарівського ліцею.
Про факти і причини замовчування сторінок всесвітньої та української історії йшлося в інформаційному блоці, який підготувала консультант КУ « ЦПРПП ВМР» Клавдія Маліцька.
В полі зору постали питання процесу розмежування кордонів між РФ і Україною впродовж 1919-1928 років, припинення українізації в 1932 році на землях Кубані, Краснодарського краю, заселених етнічними українцями.
Сталінська форсована індустріалізація і Голодомор, замовчування про співпрацю із американською компанією Альберта Кана, німецькою « Сіменс», архітектором Еренстом Майєм щодо проектування понад 500 підприємств, робітничих міст в роки І і ІІ п’ятирічок і платою українським хлібом, механізмом викачування став геноцид.
Причини Холокосту в Європі, стаханівський рух, Колимська трагедія, Кенгірське повстання –питання історії , які слід оживляти через міні-проєкти, прийоми сторітелінгу, проведення нетрадиційних тематичних днів, тижнів, декадників- до такої єдиної думки прийшли учасники вебінару.
Учителям була надана консультація щодо прийомів мотивації вивчення всесвітньої історії за оновленими підручниками 8-го класу.Окрім сторітелінгу ефектно спонукають до дослідницької діяльності використання «Кошика епохи», « Життя в ретроспективі», « Дух епохи» , « Абетка нового часу» тощо.