23.08.2019 р. на базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №31 Вінницької міської ради» відбулося засідання секції старших медичних сестер закладів дошкільної освіти в рамках серпневої конференції 2019 – 2020 н.р.
Тема: «Вдосконалення професійних якостей медичного працівника закладу дошкільної освіти»
Мета: Сприяти вдосконаленню професійних якостей медичного працівника закладу дошкільної освіти
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
- Організація та здійснення медичного обслуговування в закладах дошкільної освіти згідно чинного законодавства та нормативно – правових актів. (Медичний меседж)Гарник Л.П., начальник відділу дошкільної освіти та обліку дітей
Начальник відділу дошкільної освіти та обліку дітей Департаменту освіти ВМР Гарник Леся Петрівна наголосила, що медична сестра закладу дошкільної освіти У своїй роботі керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров'я та освіти України.
У зв’язку із скасуванням форми первинної облікової документації № 026/0 «Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)» наказ МОЗ від 26.01.2018 № 157 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України», з метою більшого охвату вакцинацією дітей, які зараховуються до закладів дошкільної освіти, відповідно статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», статті 27 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», листа МОН, МОЗ від 06.09.2018 №1/9-537 05.2-11/235301 «Щодо напруженої епідемічної ситуації» та у зв’язку із реформуванням шкільно-дошкільної служби Вінницької міської об’єднаної територіальної громади, на виконання листа МОЗ від 25.04.2018 №111-01/123 «Щодо форм медичних довідок для зарахування дітей до закладів дошкільної та загальної середньої освіти», наказу Департаментів охорони здоров′я та освіти Вінницької міської ради № 106/452 від 08.07.2019 р. прийом дітей до закладів дошкільної освіти потрібно здійснювати на підставі медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти (форма 0.86/о) та копії карти профілактичних щеплень (форма 0.63/0), завіреної сімейним лікарем.
- Здійснення контролю за організацією рухового режиму дітей, проведенням оздоровчо-фізкультурних заходів, контроль за дотриманням режиму дня та навчальних навантажень згідно з віком дитини. (Методичний практикум)Бондарчук Л.В., методист з дошкільної освіти КУ «ММК»
Лариса Василівна зауважила, що Закон України «Про дошкільну освіту» визначає збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини як першочергове завдання розвитку, навчання і виховання наймолодших громадян країни.
Формування основ здорового способу життя у дітей дошкільного віку передбачає широке використання у процесі організації дитячої життєдіяльності в дошкільних навчальних закладах комплексу різних засобів, серед яких: гігієнічні фактори (режим харчування, сну, діяльності й відпочинку, гігієна одягу, взуття, приміщень, обладнання тощо), фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту і туризму, праця), чинники природного середовища (повітря, сонце, вода).
- Дотримання етичних норм і правил старшою медичною сестрою в ЗДО. (Медичний плейбек) Серебреннікова О.О., керівник МО старших медичних сестер Ольга Олександрівна звернула увагу присутніх на те, що заємовідносини у колективі, дотримання субординації, формування корпоративної культури та уникнення міжособистісних конфліктів — ці питання завжди актуальні для медичної сестри будь-якого закладу освіти. Адже від налагодження правильних взаємин між працівниками закладу, батьками, вихованцями, колегами, послідовності і злагодженості у роботі всіх ланок залежить своєчасність та якість надання медичної допомоги.
- Опановування бурхливими емоціями при спілкуванні з колегами та батьками вихованців. (Паркан ідей)Бондарчук Л.В., методист з дошкільної освіти КУ «ММК», Серебреннікова О.О., керівник МО старших медичних сестер, старша медична сестра КЗ «ДНЗ №30 ВМР»
Під час проведення паркану ідей Ольга Олександрівна спонукала медичних сестер до активного обговорення питань щодо опановування бурхливими емоціями при спілкуванні з колегами та батьками вихованців. Виконання вправи «Розв’яжіть ситуацію» допомогло проаналізувати типові помилки педагогів, медичних сестер. А вправи «Підбери асоціацію» та «Рука дружби» підвищили самооцінку учасників шляхом презентації власного досвіду.
Результати: медичні сестри удосконалили рівень теоретичної і практичної підготовки з питання вдосконалення професійних якостей медичного працівника закладу дошкільної освіти». Основним досягненням зібрання стало те, що медичні сестри поділились досвідом та думками, висловили свої побажання; підняли проблемні питання.