22 березня 2018 року на базі КЗ «Дошкільний навчальний заклад № 73 Вінницької міської ради» відбулося засідання методичного об'єднання вихователів-методистів на тему «Новий інтеграційний підхід до розвитку базових потенційних компетенцій та ранньої профорієнтації дошкільників (STREAM-освіта)»
Мета заходу: підвищення рівня теоретичної та практичної підготовки вихователів-методистів щодо розвитку інженерного мислення дошкільників та модернізації шляхів ранньої профорієнтації.
Робоча програма заходу:
І. Теоретичний блок
1. Реєстрація учасників методоб’єднання. Екскурсія-огляд STREAM - лабораторії. «Кольорові скриньки» (створення міні груп учасників методоб’єднання.
2. Вступне слово завідувача КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» Гуменчук В.В.
3. «Коротко про STREAM-освіту». Експрес-інформація В. Артемчук - керівник методоб’єднання
Реалізувати поставлені завдання допомагає новий напрям освіти - STRЕАМ. Цей напрям освіти інтегрує в собі завдання з формування в дітей загальних наукових уявлень про світ; ознайомлення їх з інформаційно-комунікаційними технологіями; розвиток уміння експериментувати, конструювати; навчання дітей основ опрацювання змісту тексту, грамоти, математики, а також різних видів мистецтва.
3. «Створення необхідних умов для розвитку інженерного мислення». Інформаційно-методична скарбничка. Л. Бондарчук - методист дошкільної освіти КУ «ММК».
Розміщення осередків необхідно чітко продумати і створювати їх так, щоб матеріали, які стимулюють розвиток пізнавальних здібностей, розташовувалися в різних функціональних просторах.
ІІ. Практичний блок
1. «Як зберегти і передати інформацію». Інтегроване заняття в старшій групі №4. Вихователь І. Кагальняк .
Під час пошуково-дослідницької діяльності, конструювання з паперу, драматизування, діти шукали відповідь на запитання та висували свої гіпотези які носії інформації краще застосовувати в наш час, пригадали історію виникнення книги, познайомились з професією інженера.
2. «Відбудуємо місто». Заняття з конструювання з дітьми середньої групи №3. Вихователь А. Чельнікіна . В ході цікавого, насиченого різноманітними подіями заняття діти показали знання про професію будівельника, уміння вирішувати конструктивні завдання, робити припущення, фантазувати.
3. «Ерудити і винахідники». Розважальне ток-шоу з вихованцями старших груп №1, №2. Вихователі А. Речіч , В. Дубина ..
Використовуючи інтерактивні вправи, практичні завдання, вихователі уміло активізували розумову діяльність дітей. Під час змагань дошкільнята вирішували проблемні ситуації, які часто виникають у повсякденному житті, Педагогами акцентувалась увага на розвитку інженерного мислення дітей.
4. «Фестиваль педагогічних знахідок». Презентація інтерактивних, авторських форм роботи за участю педагогів, дітей і батьків. Музкерівник О. Ткачук , вихователь Л. Чернолуцька
Під час фестивалю педагогічні працівники, діти і батьки вихованців продемонстрували досвід роботи закладу з розвитку у малюків нестандартного мислення, бажання відкривати світ, спостерігати, знайомити з творчими професіями дорослих. Вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» Маричева О.Б. провела з вихователями-методистами майстер-клас на тему «Пізнаєм довкілля разом». Педагог Вечірко В.П. організувала та провела авторську дидактичну гру з старшими дошкільниками та їх батьками «Суперінтуїція». Вихователь Терешко Т.В. разом з малюками середнього та старшого дошкільного віку продемонструвала для присутніх показ-демонстрацію фрактальних зображень. Створюючи театралізоване дійство за участю дітей та батьків вихователь Каюк С.М. виховувала почуття поваги до професій батьків у малюків .
IІІ. Підсумково — аналітичний блок
«Актуальність STREAM-освіти у закладі дошкільної освіти». Педагогічні роздуми. О. Маричева - вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» «Трибуна вільних думок». Аналітична бесіда.
В. Артемчук - керівник методоб’єднання
Учасники методоб’єднання високо оцінили роботу педагогів закладу по використанню різноманітних форм роботи для розвитку інженерного мислення та ранньої профорієнтації дітей дошкільного віку. За результатами проведеного методичного об'єднання учасники висловлювали свої враження від роботи..