12 червня 2019 року на базі КЗ «Дошкільний навчальний заклад №31 Вінницької міської ради» відбувся семінар вихователів-методистів ЗДО міста Вінниці нп тему: «Формування екологічно-доцільної поведінки дошкільників у процесі взаємодії з об’єктами навколишнього середовища»
Мета: моделювання системи інтегрованих сучасних освітніх технологій, з метою виявлення діалогу учасників освітнього процесу з природою.
Робоча програма заходу
Організаційний блок
Під час зустрічі педагоги мали змогу оцінити виставку «Наші досягнення», переглянути виставку методичних напрацювань (проекти, фотовернісажи, практичні матеріали), мали змогу ознайомитись з матеріалами участі колективу у Всеукраїнських акціях, конкурсах, оглядах, тематичних днях.
Протягом вітального слова завідувач КУ «ММК» Москальчук Н.І. наголосила, що у дошкільному віці помітно підвищується можливість пізнавальної діяльності, зростає пізнавальна активність дітей, яка може бути реалізована через пошуково-дослідницьку діяльність. Адже, саме цей вид діяльності вдало поєднує чутливість і діяльність, які є основою розумового розвитку дошкільника. У ході дослідницько-пошукової діяльності вихователь спільно з дітьми може досліджувати явище або об’єкти, змінювати умови їх існування, ситуації та засоби дослідження.
Протягом вітального слова методист КУ «ММК» Бондарчук Л.В. наголосила, що організація освітнього простору в дошкільних закладах повинна базуватись на моделі особистісно орієнтованої взаємодії педагогів з вихованцями, яка дає змогу дітям реалізувати свої пізнавальні потреби. Ефективність освітнього процесу безпосередньо залежить від емоційного забарвлення діяльності, чуттєвого досвіду, усвідомлення кожною дитиною своїх можливостей. Це невід’ємні складові освітнього процесу.
Протягом вітального слова завідувач закладом Дацюк Н.В. наголосила, що впроваджуючи інноваційні технології з екологічного виховання в дошкільному навчальному закладі було створено країну «Екологознай». Система роботи побудована на блочно-модульні підходи. До складу країни входить 22 природничо-дослідних модуля, які умовно поділено на три блоки: екологічний, які пробуджують бажання творити навколо себе красу, народознавчий («Музей під відкритим небом»), здоров’язберігаючий («Сад відчуттів»). Основні завдання проекту: формування формування навичок та принципів екологодоцільної поведінки в природі, культурі спілкування з оточуючим середовищем, розвиток естетичного та емоційного ставлення до природи.
Теоретичний блок
Методист ВОСЮН Іваскевич Г.Л., підкреслила, що провідною умовою реалізації завдань екологічної освіти є екологізація освітнього процесу. Це неперервна система взаємопов’язаних, збалансованих способів корекції сприймання і оцінки поведінки в ній.
Вихователь-методист закладу Слива Л.П., розкрила нові підходи до екологічної освіти, які спрямовані на не надання готової інформації, а на активне здобуття і застосування її у повсякденному житті. Головним завдання створення екологічної країни є навчити дітей впізнавати у природі вивчені живі об’єкти,бачити ознаки їх пристосування до умов існування, пояснювати екологічне значення.
Практичний блок
Під час подорожі по країні «Екологознай» учасники семінару мали змогу:
прийняти участь у майстер-класі «Мереживо – найпрекрасніша імітація природи»;
поринути у гру-подорож «Парничок-захисничок» (вихователі Короленко Н.М., стрілець О.М.), в якому діти старшого дошкільного віку провели екскурсію, розповіли про різні види парників, яких вони працюють, продемонстрували, як легко за допомогою умовної мірки посіяти чорну редьку;
відправитись у квест-подорож «Школа юного лісника» (вчитель-логопед Горобець Т.Л.), дошкільники спеціалізованої групи для дітей з вадами мовлення, мовлення мали змогу порівняти пахощі м’яти та меліси, виконати логоритміку біля чебриця, позбирати шишки, якими можна зробити масаж;
стати учасниками, разом з дітьми середнього дошкільного віку, геокешингу «Експедиція екологів-дослідників» (вихователь Коломацька Н.І.).
Дошкільники шукали частини карти, виконували різні завдання, які підготувала їм природа і «таємні агенти».
Вихователі-методисти міста стали учасниками квесту «Екологічний всюдихід». Подорож почалась з вправи-руханки «Погода в Україні», продовжилась серією зупинок «Незвичні назви. Кросворд», «Рослини з легенд», «Екзотичні фрукти», «Хто це? Що це?». Квест спонукав педагогів працювати в команді, задля досягнення загального результату.
Аналітичний блок
За результатами проведеного семінару учасники висловили свої позитивні враження від роботи, відзначаючи, що динамічна, різноманітна та інтерактивна форма проведення семінару є наочним прикладом, як можна будувати роботу з педагогами.