Про зустрічі – консультації з батьками на тему «Ресурси для підтримки внутрішньої рівноваги. Усунення психологічних бар’єрів у спілкуванні з дітьми»
Відповідно до наказу Департаменту освіти ВМР від 21.02.2019 р. №120 «Про проведення консультацій в рамках функціонування методичного майданчика для батьків ЗДО», з метою покращення психологічного мікроклімату, профілактики виникнення конфліктних ситуацій та насилля в сім’ї методистами Центру практичної психології та соціальної роботи Ж. Воловодівською та Т. Докійчук протягом квітня 2019 р. (9.04., 16.04., 17.04, 18.04) проведено зустрічі – консультації з батьками на тему «Ресурси для підтримки внутрішньої рівноваги. Усунення психологічних бар’єрів у спілкуванні з дітьми».
Методисти з практичної психології та соціальної роботи відвідали заклади дошкільної освіти: № 27, 29, 30, 42. Всього було охоплено 116 осіб.
Зустрічі були побудовані у форматі інтерактивних бесід. Батьки мали змогу проаналізувати свій внутрішній стан, знайти ресурсний шлях власного відновлення та підтримки емоційної рівноваги, поглянути на спілкування в площині «батько – дитина» з іншого боку. Також методисти з практичної психології та соціальної роботи в ході консультацій надали поради батькам.
Про міський конкурс на кращого знавця англійської мови серед вихованців гуртка «Спілкуємось англійською» у 2019 році
19 квітня 2019 року на базі КЗ «ЗШ І-ІІІ ст.№9 ВМР» відбувся міський конкурс на кращого знавця англійської мови серед вихованців гуртка «Спілкуємось англійською». Конкурс проходив у формі гри-квеста, в ході якого команда, що складалася з трьох учасників проходила поетапно 4 (для початкового рівня) або 5 і 6 (для середнього та високого рівнів) станцій. Кожна станція була присвячена одній із тем в межах тем комунікативних ситуацій,зазначених у програмі роботи гуртка «Спілкуємось англійською». 102 учасника конкурсу продемонстрували гарні знання,творчий підхід до вирішення комунікативних завдань, невимушеність у спілкуванні, що засвідчує високий рівень їх підготовки до участі у конкурсі .
Про творчу майстерню «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів ЗЗСО.
17 квітня 2019 року о 14.30 у приміщенні HUB Місто змістів (адреса: м.Вінниця, вул. Пушкіна, 11) відбулась Творча майстерня «Школа педагогічної майстерності: Сучасні тренди – 2019 або як стати вчителем на мільйон» для керівних кадрів закладів загальної середньої освіти м.Вінниці.
Метою заходу була популяризація перспективного педагогічного досвіду освітян, які стали переможцями Х Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті - 2018» та Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2019», що відбулися впродовж 2018-2019 навчального року у м. Києві.
У роботі Творчої майстерні взяли участь: директор Департаменту освіти Вінницької міської ради, кандидат історичних наук - Яценко Оксана Василівна, голова постійної комісії Вінницької обласної ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Станіславенко Людмила Анатоліївна, завідувач комунальної установи «Міський методичний кабінет» Москальчук Наталія Іванівна, заступник директора Департаменту освіти Вінницької міської ради Божок Ірина Василівна, завідувач лабораторії педагогічної майстерності та освітніх інновацій комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» Друзь Лариса Всеволодівна, методисти комунальної установи «Міський методичний кабінет».
Презентували свій досвід:
Дрозд Тетяна Михайлівна, методист з навчальних дисциплін комунальної установи «Міський методичний кабінет». «Неформальна освіта»
Олійник Оксана Вікторівна, вчитель німецької мови комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради». «Інноваційне освітнє середовище на уроках німецької мови як засіб формування лінгвокраїнознавчої компетентності учнів».
Корнійчук Надія Антонівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради». Презентація електронного посібника «Людина та її організм»
Лепетун Людмила Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради». «Інтегроване навчання в умовах упровадження Концепції Нової української школи».
Воложаніна Олена Інокентіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Інноваційна діяльність закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи»
Бартюк Микола Петрович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу "Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ст. №31 Вінницької міської ради". «Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу в інноваційному освітньому середовищі».
Дем'янчук Тетяна Олександрівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35 Вінницької міської ради". «Інтегроване навчання як складова інноваційного освітнього середовища».
Алмазова Олена Леонідівна, вчитель української мови та літератури зарубіжної літератури комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №36 Вінницької міської ради». «Електронний посібник з української літератури «Від слова до пісні» як засіб розвитку компетентного учня».
Сокольвак Олена Костянтинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради». «Розвиток інноваційної особистості молодшого школяра в сучасному освітньому середовищі шляхом формування інформаційно-цифрової компетентності».
Поліщук Олена Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Вінницької міської ради». «Умови соціалізації особистості в закладі загальної освіти».
Слушний Олег Миколайович, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради». «STEM-технології як освітній ресурс ХХІ століття».
Когут Тетяна Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради». «Формування STEM-компетентностей учасників освітнього процесу школи-гімназії»
Дученко Анна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. «Шляхи формування соціалізованої особистості здобувача освіти початкової школи в умовах сучасних викликів».
Скиба Віта Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Вінницької міської ради». «Інклюзивна освіта дітей з ДЦП на уроках іноземних мов у початковій школі».
Учасники мали можливість взяти участь у майстер – класах, які були представлені на міжнародних виставках:
Хто проводить
Заклад
Тема
Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови
Комунальний заклад «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
Майстер – клас
«Пасхальний декор»
Дзюрак Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І ступеня № 5 Вінницької міської ради»
Майстер – клас «Іграшка з фетру «Совеня».
Пелипчук Анна Володимирівна,
вчитель початкових класів
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
Майстер-клас з виготовлення сувенірів «До Великодня»
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради»
Майстер-клас «Манна феєрія»
Шевчук Любов Вікторівна, вчитель трудового навчання
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №23 Вінницької міської ради
Майстер-клас «Пасхальний сувенір в техніці Kimekomi»
Флуд Людмила Михайлівна, педагог-організатор
Комунальний заклад «Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов № 25 Вінницької міської ради»
Майстер-класу у техніці декупаж «Свічка сувенір»
Проданюк Алла Анатоліївна, вчитель української мови та літератури
Комунальний заклад “Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №33 Вінницької міської ради”
Майстер-клас «Виготовлення троянди з фоамірану»
Арсеєнко Валентина Василівна,
вчитель трудового навчання та технологій
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 36 Вінницької міської ради»
Майстер-клас по виготовленню іграшки «Янгол»
Дякуємо заступникам директорів закладів загальної середньої освіти №1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 36, ВТЛ за участь у проведенні Творчої майстерні.
Прес-реліз заходуБажаючим отримати повну версію фотозвіту про захід звертатись до Мельника Тараса Степановича - методиста ММК.
Про ІІ тур конкурсу «Кращий навчально-методичний посібник 2019»
10 та 11 квітня 2019 року на базі КУ «ММК» відбувся ІІ тур конкурсу «Кращий навчально – методичний посібник» . Конкурсанти у своїх виступах (до 10 хв.) розкрити зміст робіт та відповідали на питання фахового журі у складі:
Москальчук Наталія Іванівна КУ «ММК» - Завідувач КУ «ММК», заступник голови журі
Дрозд Тетяна Михайлівна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Федчишена Марина Валеріївна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Зима Людмила Трохимівна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Пелішенко Галина Федорівна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Токар Олена Василівна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Маліцька Клавдія Петрівна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Любчак Ірина Олександрівна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Побережна Ірина Віталіївна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін та виховної роботи
Півторак Андрій Анатолійович КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Мельник Тарас Степанович КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Косолапова Олена Вікторівна КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Маринович Володимир Михайлович КУ «ММК» - Методист з навчальних дисциплін
Воловодівська Жанна Олексіївна КУ «ММК» - Методист з практичної психології та соціальної роботи
Докійчук Тетяна Володимирівна КУ «ММК» - Методист з практичної психології та соціальної роботи
Нарольська Катерина Володимирівна КУ «ММК» - Методист з бібліотечних фондів
Шмигун Ганна Вікторівна ЗЗСО №1 - Заступник директора з НВР, учитель англійської мови
Петрушенко Олег Юрійович ЗЗСО №3 - учитель математики
Шевченко Світлана Іванівна ЗЗСО №4 - учитель історії
Романова Ганна Олексіївна ЗЗСО №7 - Заступник директора з НВР, учитель біології
Гоменюк Віктор Олексійович ЗЗСО №8 - учитель предмету «Захист Вітчизни»
Баглай Олена Петрівна ЗЗСО №11 - Завідувач бібліотеки
Романюк Світлана Віталіївна ЗЗСО №12 - Заступник директора з НВР, учитель математики
Штодько Наталія Петрівна ЗЗСО №30 - Заступник директора з НВР, учитель української мови та літератури
Курганова Ірина Михайлівна ЗЗСО №31 - учитель економіки
Войцеховська Ірина Іванівна ЗЗСО №32 - Заступник директора з навчально-виховної роботи по школі І ступеня
Мосьондз Олександр Григорович ЗЗСО №33 - Заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель інформатики
Лещук Роман Миколайович ЗЗСО №34 - учитель трудового навчання
Нижче наводимо план та назви робіт конкурсантів ІІ туру: 10 квітня.
Номінація – «Навчально-методичний посібник» (ЗЗСО)
Мурга Ольга Володимирівна - учитель початкових класів КЗ «ЗШ І ступеня № 5 ВМР» - «Формування комунікативної компетентності молодших школярів засобами фразеології»
Сельська Зінаїда Петрівна - учитель початкових класів КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №9 ВМР» - «Я у світі. Навчальний посібник для 4 класу»
Сомова Тетяна Василівна - учитель географії КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №10 ВМР» - «Ігрові технології на уроках географії»
Козлов Олександр Леонідович - директор , Дзюбенко Валентина Семенівна, Довгополюк Ірина Олександрівна - учителі математики КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. № 14 ВМР» - «Формування цифрової компетентності школяра з використанням сучасних мультимедійних засобів навчання.»
Луп’як Дмитро Миколайович - учитель трудового навчання КЗ «Навчально-виховний комплекс: ЗШ I-III ст. – гімназія № 23 ВМР» - «Компетентнісний підхід у професійно-практичній діяльності вчителя трудового навчання та технологій»
Васьківський Микола Іванович - учитель предмета «Захист Вітчизни» КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №35 ВМР» - «Формування компетентного патріота - випускника школи на уроках предмету «Захист Вітчизни»
Мохар Ірина Анатоліївна - керівник гуртка-методист гуртка «Креатив-студія «Орхідея». КЗ «ВМПДЮ ім. Лялі Ратушної» - «Інтерактивні форми роботи на заняттях гуртків декоративно-прикладного мистецтва в сучасному закладі позашкільної освіти»номінація – «Позакласна та виховна робота» (загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади)
Гузовська Вікторія Маріонівна - учитель польської мови КЗ «Навчально – виховний комплекс: ЗШ І – ІІ ст. – ліцей № 7 ВМР» - «Миколайки. Розробки сценаріїв свят»
Сапон Світлана Григорівна - учитель біології, Тихонюк Людмила Миколаївна - учитель хімії, Патлатюк Катерина Олексіївна - учитель біології та хімії КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №10 ВМР» - «Формування екологічної компетентності учнів шляхом впровадження екологічної освіти для сталого розвитку»
Номінація – «Електронно – освітній ресурс» (ЗЗСО)
Богуславська Сніжана Миколаївна - учитель початкових класів КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №10 ВМР» - «Вивчаємо іменник. Навчально-методичний посібник з української мови для 3 класу»
Шаповал Ярослав Юрійович - учитель географії КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №20 ВМР» - «Євразія. Динамічне відео для уроків географії (7 клас) за технологією "перевернутого" навчання»
Петрук Світлана Миколаївна - учитель початкових класів КЗ «Навчально – виховний комплекс: ЗШ І – ІІІ ст. – гімназія № 6 ВМР» - «Дидактичні вправи для школи І ступеню»
Павлюк Тетяна Іванівна - учитель початкових класів КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №20 ВМР» - «Дидактичні ігри та творчі вправи на уроках української мови в початкових класах»
Баюрко Наталія Василівна - учитель біології і екології КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №32 ВМР» - «Досліджуємо світ природи: дидактичні ігри для молодших школярів»
Чуб Ірина Вікторівна, Манзюк Галина Петрівна, Собчук Ольга Іванівна - учителі початкових класів КЗ - «ЗШ І-ІІІ ст. №33 ВМР» «Я у світі. Україна – це ми! Дидактичні ігри для молодших школярів»
Савчук Лариса Валентинівна - учитель початкових класів КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №35 ВМР» - «Граємось і навчаємось»: дидактичний матеріал до зошита «Навчаємося граючись»
Номінація – «Педагогічний менеджмент» (ЗЗСО)
Свіржевський Микола Петрович - директор КЗ «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова ВМР» - «Діяльність керівника навчального закладу в сучасному освітньому просторі»
Бортник Наталія Миколаївна - заступник директора з навчально-виховної роботи, Іскра Юрій Васильович - учитель інформатики КЗ «Навчально-виховний комплекс: ЗШ І-ІІІ ст. - гімназія №6 ВМР» - «Автоматизована система «Успішність» як складова моніторингу діяльності педагогів у закладах освіти «
Куца Світлана Валентинівна - директор КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №10 ВМР» - «Управління професійним розвитком педагогів загальноосвітнього навчального закладу»
Козлов Олександр Леонідович - директор КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №14 ВМР» - «Управління мотивацією професійного розвитку педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти»
Слушний Олег Миколайович - заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №20 ВМР» «Школа безпеки. Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі загальної середньої освіти»
Про загальноміський семінар-практикум для молодих вчителів «Сучасний бренд молодого вчителя – педмайстерність і талант»
10 квітня 2019 року на базі КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 Вінницької міської ради» відбувся загальноміський семінар-практикум для молодих вчителів «Сучасний бренд молодого вчителя – педмайстерність і талант».
Дякуючи практичному психологу закладу Т. С. Рудик, усі присутні налаштували «Термометр настрою» на позитивну атмосферу взаємодії.
Досвідом роботи шкільної Школи молодого педагога поділилася заступник директора з навчально-виховної роботи О. Г. Симотюк. Учасники семінару-практикуму здійснили SWOT-аналіз роботи молодого вчителя. Важливо й приємно те, що переваг та можливостей визначили суттєво більше, ніж недоліків і ризиків. Також молоді вчителі стали учасниками дидактичної гри «Що? Де? Коли?», групового й колективного обговорення моделі сучасного компетентнісного уроку. Педагоги зауважили, що запропоновані методи й прийоми є доречними для використання в роботі з учнями.
Думками про важливість неформальної освіти й самоосвітньої діяльності вчителів, необхідність невпинного особистісного й професійного розвитку поділилася методист з навчальних дисциплін КУ «Міський методичний кабінет» Т. М. Дрозд, аргументуючи свої слова прикладами участі педагогів м. Вінниці у найрізноманітніших міських, обласних, регіональних, всеукраїнських та міжнародних освітянських заходах.
Дякуємо КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 Вінницької міської ради» за цікавий, змістовний, практично спрямований захід, а молодим педагогам ЗЗСО №№ 2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 22, 23, 27, 29, 30, 31, 33, 35, ВТЛ за активну участь. Бажаємо всім успіхів!
Про робочу майстерню (Workshop) для голів МО класних керівників 5-11 класів з теми «Формування екологічної компетентності школяра у роботі класного керівника»
16.04.2019 року о 14.00. на базі КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст.
№ 8 Вінницької міської ради» відбулась робоча майстерня (Workshop) для голів методичних об’єднань класних керівників 5-11 класів з теми «Формування екологічної компетентності школяра у роботі класного керівника».
Директор закладу Касіяненко Ганна Анатоліївна привітала гостей та ознайомила з особливостями роботи навчального закладу. Тему «Формування екологічної компетентності школяра у роботі класного керівника» розкрила голова МО класних керівників 5-11 класів школи Мукомел Оксана Вікторівна . До активної та творчої практичної роботи залучили колег заступник директора з виховної роботи Кугаєвська Світлана Василівна та класний керівник 11-А класу, призер Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник -2015 року» Субботіна Людмила Василівна. Вправи з формування екологічної компетентності представили Петруняк Лариса Михайлівна, класний керівник 6-Б касу, Петрик Наталя Олександрівна, класний керівник 7-А касу, Заремблюк Світлана Іванівна, класний керівник 9-А касу, а також Мукомел Оксана Вікторівна, класний керівник 9-Б класу.
Гарним завершенням заходу стала релаксаційна вправа «Планета моєї мрії». Підсумки засідання підвела методист з виховної роботи КУ «ММК» Побережна Ірина Віталіївна.
Дякуємо за участь у роботі всім присутнім та організаторам майстерні!
Збереження життя і здоров’я мирного населення в першу чергу залежить від оволодіння правилами поведінки при надзвичайній ситуації воєнного характеру. Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП України у співпраці з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Міністерством оборони України, апаратом головнокомандувача Збройних Сил України та громадськими організаціями підготовлено прості і короткі рекомендації для мирного населення, які висвітлюють правила поведінки при надзвичайній ситуації та в умовах війни. Засвоєння цих простих правил допоможе мирному населенню збільшити свої шанси зберегти своє життя і здоров’я, а також життя і здоров’я своїх близьких та рідних.
Про проведення психолого – педагогічного семінару вихователів – методистів закладів дошкільної освіти
12 грудня 2018 року на базі центру підтримки інституцій громадянського суспільства (HUB Місто змістів) відбувся психолого – педагогічний семінар вихователів – методистів закладів дошкільної освіти на тему«Тайм – менеджмент як складова успішної взаємодії вихователя – методиста з учасниками освітньої діяльності закладу дошкільної освіти»
Мета захлду: удосконалити рівень теоретичної та практичної підготовки вихователів – методистів щодо упровадження технології тайм – менеджменту в освітній діяльності закладу дошкільної освіти.
Завдання:
визначити психолого – педагогічні основи формування професійної готовності педагогів до роботи в умовах тайм – менеджменту;
поглибити процес самопізнання та саморозвитку в рамках психологічного супроводу спеціалістів;
активізувати особистий та творчий потенціал вихователя – методиста щодо організації робочого часу.
Учасники: завідувач КУ «ММК» Москальчук Н.І., методист з дошкільної освіти КУ «Міський методичний кабінет» Бондарчук Л.В., методист з дошкільної освіти КУ «Міський методичний кабінет» Сокиринська Н.Д.., вихователі – методисти закладів дошкільної освіти міста Вінниці, практичні психологи: Моргун Ю.М., Мародецька О.І., завідувач КЗ «ДНЗ № 9 ВМР» Бондар І.В..
Робоча програма I. Інформаційно – методичний блок: «Володарі часу»
Організація успішної освітньої діяльності вихователя – методиста шляхом використання технології «самоменеджменту». (експрес - інформація) Наталія Москальчук, завідувач КУ «ММК»
У своєму виступі Наталія Москальчук відмітила, що настав час, коли кожному фахівцю необхідно вчитися тайм-менеджменту тобто управління часом. Перш за все, цьому потрібно вчитися педагогам. По-перше, тому що вміння управляти своїм часом - це шлях до професійної та особистісної успішності педагогів (саме слово «успіх» пов'язане зі словом «встигати»), з огляду на їх високу зайнятість. По-друге, тому що успіх - це потужний стимул і пусковий механізм безперервного саморозвитку та самовдосконалення, без яких не може відбутися педагог інформаційного суспільства. І нарешті, тому що успіх дитини в освітній діяльності в цілому зможе забезпечити тільки успішний педагог.
Познайомила з поняттями «самоменеджмент», «самоорганізація». Розкрила основні функції самоменеджменту.
Наталія Іванівна провела тест «Ефективність застосування самоменеджменту», під час якого кожен з педагогів самостійно визначив свій рівень здатності до самоменеджменту.
Технології тайм – менеджменту у професійній діяльності вихователя – методиста. (інформаційний лекторій) Лариса Бондарчук, методист з дошкільної освіти КУ «ММК»
У своєму виступі Лариса Василівна познайомила вихователів – методистів з поняттям «тайм – менеджмент» та його основними складниками.
Лариса Ввасилівна звернула увагу на те, що для правильного розрахунку своїх можливостей (ресурсу), необхідно притримуватися правил тайм-менеджменту.
Під час розгляду технологій тайм-менеджменту з планування робочого часу, Лариса Василівна зазначила, що використовуючи принцип Парето необхідно зосередитися на 20% найважливіших управлінських обов’язках, а плануючи роботу за матрицею Ейзенхауера, необхідно вміти визначати пріоритетність завдань (термінові, нетермінові, важливі, неважливі).
Лариса Василівна зазначила, що мистецтво управління — це вміння делегувати повноваження, і допоможе в цьому використання в роботі вихователя – методиста теорії SМАRТ, яка дає можливість чітко визначити критерії делегування. Також педагоги познайомились з алгоритмом який допомагає делегувати свої повноваження.
Вихователі – методисти дізналися про те, що основними факторами які обумовлюють максимальні (і найдорожчі) втрати часу, є так звані "поглиначі часу" (хронофаги). Познайомились з хронофагами докладніше, а також із внутрішніми та зовнішніми перешкодами.
Лариса Василівна звернула увагу на те, що в своїй роботі вихователь – методист повинен використовувати стратегію відмови: вміння сказати людині тверде «ні», а також наголосила, що тайм-менеджмент допомагає більш ефективно використовувати не тільки робочий час, а й час відпочинку. Вихователю – методисту важливо зрозуміти значимість кожного з етапу планування і вміння застосовувати систему на практиці.
«Мистецтво керування Часом – мистецтво керування собою». (інтерактивна бесіда)Юлія Моргун, педагог, практичний психолог, психотерапевт, КІНО-психолог
Юлія Михайлівна під час своєї інтерактивної бесіди розширила практичне розуміння та уявлення вихователів-методистів про тайм-менеджмент, поглибила навички ефективного використання часу у професійному та особистому житті, розвивала нові часові навички щодо ефективного використання як робочого, - так і сімейного та власного часу.
Учасники семінару мали можливість поглибити процес самопізнання та саморозвитку в рамках психологічного супроводу спеціалістів під час тренінгу. Вихователі – методисти, за допомогою вправ, ближче познайомилися з матрицею Ейзенхауера, «Колесом життя», інвентаризацією часу, Алекса Яновського, «Чотири Сфери Життя», тестували себе щодо «Поглиначів» і «пасток» Часу»
Вихователь – методист, Олена Володимирівна, під час майстер – класу використовуючи практичні завдання вміло активізувала особистий та творчий потенціал вихователів – методистів щодо організації робочого часу.
Так, під час виконання вправи «Закони тайм - менеджменту», педагоги не тільки познайомились з визначеннями законів, але й зобразили до них малюнки - асоціації та вдало презентували їх..
Під час вправи «Черевик», учасники семінару намагалися написати завдання для свого підлеглого знайомого колеги, з проханням купити черевики.
Після виконання вправи, вихователі – методисти дійшли висновку: коли ми даємо комусь доручення або плануємо свою діяльність, формулювання повинні бути чіткими, містити конкретику, повинні бути обумовлені по часу, вимірні.
Вихователі – методисти під час проведення тесту «Хто Ви: "жайворонок" чи "сова"?», визначали свої біоритми фізичної активності та об’єднавшись у команди відповідно до свого хронотипу, розробляли рекомендації щодо продуктивнішої, якіснішої роботи із педагогами: «совами», «жайворонками», «голубами». Тайм – менеджмент це не тільки планування часу, алей відпочинку. Тому під час майстер – класу було використано музичну паузу, під час якої вихователі – методисти приймали участь у незвичному оркестрі під назвою «Хлопавки». Та мали змогу проявити танцювальні здібності під час проведення флешмобу «Я, ти, він, вона».
ІІІ. Підсумково – аналітичний блок. «Фідбек» Лариса Бондарчук, методист з дошкільної освітиКУ «ММК»
Лариса Василівна підвела підсумок роботи семінару, зазначивши, що розглянуті теоретичні аспекти тайм-менеджменту дають можливість застосувати його технології на основі системного підходу в управлінській діяльності вихователя - методиста закладу; важливо зрозуміти значимість кожного з етапу планування і застосовувати систему на практиці. Головне призначення цього всього, щоб вихователі - методисти досягали своїх цілей і наповнювали своє життя гармонією та радістю.
Висновок: Проведений психолого – педагогічний семінар викликав інтерес та захоплення у присутніх педагогів. За результатами учасники висловлювали свої враження від роботи, відзначаючи, що різноманітна та інтерактивна форма проведення засідання була спрямована на активну взаємодію усіх учасників семінару. Учасники впевнені, що знання та навички отримані під час семінару, дадуть їм можливість навчитись мистецтву постановки цілей, мотивувати і раціонально розпоряджатися власним часом та ефективно використовувати можливості власного організму.