15 лютого 2022 року для професійної спільноти асистентів вчителів Вінницької міської територіальної громади консультантами КУ «ЦПРПП ВМР» Нарольською Катериною Володимирівною та Антонішиною Юлією Миколаївною було проведено зимові студії на тему «Інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами».
Юлія Миколаївна розповіла присутнім про основні аспекти співпраці з батьками дитини з ООП як постійними учасниками команди супроводу, наголосила, що ефективність роботи команди психолого-педагогічного супроводу та успішність розвитку дитини із особливими освітніми потребами безпосередньо залежіть від порозуміння між членами команди та зосередження на загальній меті.
Катерина Володимирівна звернула увагу учасників на питання розвитку критичного, мислення. Розглянула найпоширеніші стереотипи та когнітивні упередження, що заважають ухваленню раціональних рішень, призводять до хибних дій, поведінки, уявлень. Провела аналіз окремих когнітивних упереджень в контексті фахової діяльності вчителя.
Досвідом роботи із присутніми поділилися заступник директора КЗ «Вінницький ліцей N33» з навчально-виховної роботи Мишакова Лариса Миколаївна та асистенти вчителів КЗ «Вінницький ліцей N33» Кльоцко Богдана Миколаївна та Зіньківський Леонід Леонідович.
Лариса Миколаївна розповіла колегам про організацію та розвиток інклюзивного навчання у КЗ «Вінницький ліцей N33», здобутки закладу та успіхи педагогів, ознайомила із заходи, які відбуваються в ліцеї.
Богдана Миколаївна долучилася до практичної частини семінару. Слухачам було запропоновано розв‘язати педагогічні ситуації, що виникають у роботі з учнями із ООП. Також були проаналізовані педагогічні прийоми, форми та методи роботи.
Леонід Леонідович ознайомив слухачів із засобом альтернативної комунікації PECS. Для розуміння важливості використання PECS у роботі з немовленнєвими учнями учасникам семінару було запропоновано відчути себе такими учнями та спробувати пояснити своє бажання без використання мовних засобів комунікації. Потім це бажання було висвітлене за допомогою картинок PECS.
Захід сприяв розвитку професійної компетентності асистентів вчителів та поглибленню фахових знань.
Отримати додаткову інформацію можна на сторінці спільноти асистентів вчителів сайту КУ «ЦПРПП ВМР» (розділ «Інклюзивна освіта»).