28 серпня 2018 року на базі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №31 Вінницької міської ради» відбулася панельна дискусія з медичними працівниками закладів дошкільної освіти
на тему: «Сучасний підхід до організації медичного забезпечення в закладах дошкільної освіти у відповідності до інструктивно-методичних та відомчих документів»
Метою заходу було сприяння систематизації знань медичних сестер щодо упорядкування ділової документації; організації харчування дітей; забезпечення оптимального загального навантаження на дітей у процесі фізкультурно-оздоровчого процесу.
Перше питання: "Упорядкування ділової документації медичного кабінету з урахуванням нормативних актів та інструктивно-методичної бази у 2018-2019 н. р." (Гарник Л.П., начальник відділу дошкільної освіти та обліку дітей Департаменту освіти ВМР, керівник М/О Серебрінікова О.О., старша медична сестра КЗ «ДНЗ № 30 ВМР»)
Начальник відділу дошкільної освіти та обліку дітей Департаменту освіти ВМР Гарник Леся Петрівна відзначила, що 13 березня набрав чинності Наказ МОЗ України № 157 від 26.01.2018, яким скасовується низка форм первинної облікової документації. Відповідно до примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом МОН № 1059 від 01.10.12 року, є обов’язковий перелік документів, за формування та зберігання яких відповідають керівник та інші працівники закладу. Додаток 1 до Інструкції вміщує перелік обов’язкових документів за формування та зберігання яких відповідають сестри медичні.
Леся Петрівна звернула увагу на те, що уся документація, яка ведеться медичною сестрою, відображається в номенклатурі справ закладу дошкільної освіти.
Старша медична сестра КЗ «ДНЗ № 30 ВМР» Серебреннікова О. О. звернула увагу присутніх на те, що форму первинної облікової документації № 074/о «Журнал реєстрації амбулаторних хворих» та Інструкцію щодо заповнення форми первинної облікової документації № 074/о «Журнал реєстрації амбулаторних хворих», зареєстровану в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 694/21007, викладено у новій редакції.
У зв'язку з реформою охорони здоров'я на медичних сестер дошкільних навчальних закладів покладаються великі обов'язки в питаннях надання екстреної медичної допомоги, догляду за дітьми, ведення медичної документації.
В умов дитячих садочків медична сестра є важливою постаттю, від її знання й уміння, професійного ставлення до справи багато в чому залежить злагоджена робота усього дошкільного навчального закладу.
Друге питання: "Сучасні вимоги до організації харчування дітей в ЗДО) (Семикрас Н.Л., старша медична сестра КЗ «ЗДО № 20 ВМР»).
Наталя Леонідівна поділилась знаннями набутими під час семінару школи медсестринства, що був організований МЦФЕР у м. Києві. Розкрила алгоритм роботи медичної сестри щодо організації харчування дітей у закладі дошкільної освіти.
Третє питання: "Особливості медичного забезпечення фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО"(Бондарчук Л.В., методист з дошкільної освіти КУ «ММК»)
Лариса Василівна наголосила, що медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням дітей організовує керівник дошкільного закладу. Основні функції при цьому виконують зазвичай вихователь-методист і медична сестра, відвідуючи заняття у різних вікових групах. Розглянула як визначають рівень загального навантаження на дітей під час заняття з фізичної культури у межах медико-педагогічного контролю. Бондарчук Л.В. зауважила, що оздоровлювального ефекту від занять фізичною культурою на дитячий організм досягають завдяки систематичному домірному навантаженню та достатньому відпочинку.
Результати: панельна дискусія мала значний емоційний вплив на дорослих: медичні сестри удосконалили рівень теоретичної і практичної підготовки з питань: ведення ділової документації, організації харчування, забезпечення оптимального загального навантаження на дітей у процесі фізкультурно-оздоровчої роботи. Основним досягненням зібрання стало те, що медичні сестри поділились досвідом та думками, висловили свої побажання; підняли проблемні питання.