28.03.2019 р. На базі КЗ «ДНЗ № 46 ВМР» відбулося методичне об’єднання старших медичних сестер ЗДО на тему «Кір: дитяча хвороба - чи загроза для суспільства. Відмінності кору від інших хвороб». Мета заходу: збагатити, систематизувати знання учасників методичного об’єднання щодо захворюваності на кір та інших інфекційних хвороб.
Робоча програма:
Організаційний блок
- Реєстрація учасників методичного об'єднання. Ознайомлення з планом роботи методичного об’єднання. (Керівник м/о – Cтарша медична сестра КЗ «ДНЗ №30 ВМР» Серебреннікова О.О.)
Інформаційний блок
- Про посилення заходів щодо недопущення розповсюдження захворюваності на кір серед населення. (Бондарчук Л.В., методист з дошкільної освіти КУ «ММК»).
- Бондарчук Л. В. проінформувала присутніх, що за даними МОЗ України останніх 5 років в країні спостерігається нестійка епідемічна ситуація відносно інфекційних хвороб, яких можна запобігти проведенням імунопрофілактики. Наголосила, що захворюваність на кір, краснуху, паротит, кашлюк, дифтерію набуває загрозливого характеру, про що свідчить чергування періодів підйому та спаду захворюваності, зменшення меж міжепідемічного періоду.
- Етіологія, симптоматика та профілактика кору. (Матвійчук А. М. фахівець Держпродспоживслужби)
- По – перше, кір – це антропонозна хвороба. Тобто, тварини не хворіють на кір, єдиним джерелом інфекції є хвора людина.
- По – друге, кір – інфекційна хвороба вірусної етиології. Вірус кору надзвичайно заразний, його індекс контагіозності наближається 100%. Також доповідач наголосила, що специфічного лікування від кору немає і найкращим захистом від небезпечної хвороби є вакцинація.
- Відмінності кору від інших інфекційних хвороб. (Сурко Н. Є., старша медична сестра КЗ «ДНЗ №46 ВМР»)
- Було наголошено, що будь – яке інфекційне захворювання спершу проявляється загальними симптомами, і лише в міру його розвитку виникають специфічні. А також інфекційні захворювання можуть переходити з гострої в приховану форму, що ускладнює ідентифікацію симптомів.
- Особливості карантинних заходів під час інфекційних захворювань. (Луценко І. О., старша медична сестра КЗ «ДНЗ №46 ВМР»)
- Було оговорено покрокову дію медичних працівників під час карантинних заходів.
- Крок 1 Визначаем тривалість карантину.
- Крок 2 Проінформувати батьків про карантин.
- Крок 3 Ознайомити персонал із профілактичними заходами в групі.
- Крок 4 Контроль карантинних заходів зі сторони медсестри.
Практичний блок
- Тестові завдання: «Інфекційні захворювання» та ділова гра «Діагностуємо хворого за ознаками». (Серебреннікова О.О. старша медична сестра КЗ «ДНЗ №30 ВМР»)
- Учасники методичного об’єднання мали змогу перевірити свої знання щодо симптомів, особливостей перебігу, та профілактики інфекційних захворювань шляхом розв’язання тестових завдань на тему «Інфекційні захворювання» та взяли участь в діловій грі «Діагностуємо хворого за ознаками»
Підведення підсумків роботи
- Відкритий мікрофон: «Обмін думками та враженнями». В ході підведення підсуків, Серебренніковою О. О. медичні працівники дали відповіді на запитання: Що вони взяли собі на замітку? Чи допомогла участь у методоб’єднанні знайти відповіді на деякі питання.
Результати: Методичне об’єднання мало великий емоційний вплив. Всі зазначені заходи допомогли учасникам методичного об’єднання розширити знання, отримати рекомендації щодо подальшої роботи від фахівців Держпродспоживслужби, ЦПМС№3.