Про те, як складалися і складаються відносини держав- сусідів України в минулому і тепер, йшлося 08.04.2022 р. на засіданні круглого столу вчителів освітньої галузі « Суспільствознавство» Вінницької міської територіальної громади.
Учасники зібрання обговорили в контексті ситуації, що склалася в умовах російсько-української війни, історію розвитку міждержавних відносин України із сусідніми Угорщиною, Молдовою, Польщею. Були розглянуті версії щодо розвитку подальших міждержавних відносин зокрема, причин та загроз загострення відносин, породження конфліктів.
Педагоги висловили своє бачення щодо змісту, методики опрацювання навчального матеріалу на уроках історії.
Особливу увагу учасники круглого столу акцентували на усунення у свідомості здобувачів освіти статусу меншовартості, власної неспроможності України на світовій арені при вживанні таких понять як: «вєлікій рускій народ», « дружній народ», «братній народ», « держава-сестра» та ін.
Такий підхід впродовж тривалого періоду в системі радянської шкільної історичної освіти призвів до вкорінення у частини населення стереотипу «меншої сестри», частковій втраті національної ідентичності. Адже сьогодні саме Україна демонструє перед усим світом свою велич, спроможність протистояти ордам «другої армії світу» « братньої росії».
Нехтування вчителем історії наданою йому автономією, простий переказ сторінок підручника – хибний шлях, що перечить визначеним завданням компетентнісного підходу в освіті, концептуальним положення патріотичного виховання.
Актуальними, на думку консультанта К.Маліцької, залишаються слова:
« Ворог іде туди, де програє вчитель і священник».Завдання вчителя- зайняти передові рубежі у формуванні відповідального громадянина-патріота, який вміє протистояти маніпуляціям різного роду, критично мислить, досліджує, проявляє громадянську свідомість, сповідує загальнолюдські цінності.
В роботі « круглого столу» взяли участь 36 педагогів ВМТГ.
Вчителі правознавства також отримали дві презентації з Міжнародного гуманітарного права та методики вивчення норм МГП, ККУ щодо порівняння понять « військові» та « воєнні» злочини.