28 січня 2021 року в рамках зимових педагогічних студій відбувся методичний діалог “Інформатика в умовах НУШ: здобутки та виклики”. Онлайн конференція відбулася на базі системи керування дистанційною освітою LMS LIKT. Під час заходу були розглянуті питання ініційовані професійною спільнотою вчителів інформатики.
- Особливості викладання інформатики в умовах НУШ
- Організація навчального процесу під час карантину (дистанційний режим навчання)
- Ефективні способи мотивації сучасних учнів.
Спікер - голова методичного об’єднання вчителів інформатики, завідувач ЛІКТ, заступник директора з інформаційних технологій ФМГ№17 Пасіхов Юрій Якович, в свому виступі наголосив, що проблеми в десинхронізації програмами та методичним забезпеченням курсу інформатики початкової школи в період переходу на НУШ є. Ці проблеми мають системний характер і пов’язані з багатьма об’єктивними факторами. Єдиним правильним рішенням для вчителів на сьогодні є фокус на виконанні чинних програм.
Підручники та наявні ППЗ та ПНЗ не встигають за викликами сьогодення. Тому вчителі повинні критично відноситись до друкованих матеріалів, сміливіше від них відриватися, та використовувати:
- безкоштовні педагогічні он-лайн сервіси як то конструктори навчального контенту, генератори тестів, творчі інструменти тощо,
- хмарні сховища,
- регіональні ресурси (наприклад матеріали представлені на disted.edu.vn.ua) ,
- засоби організації дистанційного та змішаного навчання (наприклад «Моя школа», «Google ClassRoom» або LMS LIKT.)
В свому критичному виступі спікер торкнувся болючої теми переходу з розвивального, творчого, наукового розвитку дітей на чисто користувацький курс. Прямим текстом:
«Ми готуємо не програміста та творця а користувача компютерних технологій».
Щодо другого питання, Юрій Якович розповів про досвід впровадження системи LMS LIKT в роботу його закладу в умовах дистанційного та мішаного навчання та переваги цієї системи над подібними.
Перерахуємо їх:
- Створення груп учнів (класів, підгруп тощо). Особливістю нашої системи є автоматичне включення всіх учнів зареєстрованих у БД учнів Вінницького ОТГ до системи, що економить багато часу.
- Можливість створення та розміщення в самій системі авторських курсів, тестів та перевірочних робіт.
- Зручне структурування матеріалу в курси.
- Диференціація вартості оцінювання кожного з видів робіт та фіксація балів.
- Можливість планування та календаризації за допомогою зручного календаря.
- Наявність журналу оцінювання результатів проходження курсу кожним учнем.
- Досконала система відеозв’язку BigBlueButton, яка має наступні переваги:
- дозволяє записувати та використовувати прямо у системі відеоряд (турбуватися про конвертацію та розміщення не потрібно)
- необмежений час використання
- необмежена кількість учасників
- демонстрація екрана доповідача
- простий інтерфейс.
Щодо останнього питання, спікер поділився досвідом організації власної роботи. Головне для підтримування умотивованості учнів – це зрозумілість матеріалу, послідовність та можливість повторного опрацювання, справедливість оцінювання, якість подання матеріалу та, головне, знання та компетентність самого вчителя. Оцінка, за словами виступаючого, не повинна бути вирішальним чинником мотивації.
Ви можете передивитись запис виступу за посиланням...