18 серпня спільноту вчителів фізики та астрономії Вінницького міського ОТГ гостинно зустрічали у славетному вузі, alma mater подільських педагогів, Вінницькому державному педагогічному університеті ім. Михайла Коцюбинського. Дане зустріч відбулася в рамках освітнього табору «Vin Boot EduCamp», який цьогоріч співпав із традиційною серпневою конференцією педпрацівників. На захід зареєструвалося більше 50-ти вчителів.
За результатами попереднього опитування, слухачів насамперед цікавили питання з інклюзивного навчання, розробки шкільної документації, підвищення кваліфікації, нових підходів у викладанні. Але найбільш актуальними, звісно, були питання пов’язані з дистанційним начанням.
В програмі роботи предметного модуля відбулися чотири експертні панелі.
Тему «Генезис методики фізики в Україні» розкрив доктор пед. наук, заступник директора інституту педагогіки НАПН України Головко Микола Васильвич.
Наступні три, залучені для участі в роботі, спікери в своїх виступах поділилися секретами використання цифрової дидактики в системі формування фізичних та астрономічних знань.
Кандидати пед. наук, викладач Одеського Рішельєвського природничого ліцею Колеснікова Оксана Анатоліївна та викладач Барського гуманітарного коледжу Слоблдянюк Ірина Юріївна розповіли про досвід організації мішаного навчання у своїх закладах.
Кандидат пед. наук Кузмінський Олександр Володимирович розповів про дидактичний засіб «Атлас з астрономії» та про деякі способи використання мобільних засобів на уроках астрономії.
Модератори зустрічі: доктор педагогічних наук, завідувач кафедри фізики та методики навчання фізики, астрономії ВДПУ, професор Заболотний Володимир Федорович та консультант КУ «ЦПРПП ВМР» Мельник Тарас Степанович завершили зустріч четвертою експертною паненню «Головні завдання при вивченні курсу фізики та астрономії у 2021-2022 н.р.» в якій виставили наступні акценти:
- Минулорічні методичні рекомендації щодо викладання фізики та астрономії залишаються чинними і в наступному році.
- Вчителі та адміністрації ЗЗСО повинні свідомо та ефективно використовувати академічну свободу та автономію закладу освіти в рамках дотримання нормативної бази та Державних стандартів.
- Сучасний вчитель повинен бути готовий до інклюзивного навчання. (Слухачам були надані рекомендації з цього питання)
- У будь-який момент можливий перехід на змішану форму навчання. В зв’язку з цим, надані рекомендації щодо створення комфортного дистанційного навчального середовища для учнів батьків та вчителів. Наголошено на необхідності введення формувального оцінювання на основі точних критеріїв, врахуванні вікових особливостей учнів та посильності домашніх завдань. Особливо важливо для вчителів постійно вдосконалювати свої цифрові компетентності.
- Цьогорічні низькі показники на ЗНО та PISA вказують на необхідність переглянути підходи до природничої освіти вцілому.
- Майбутнє української школи, а саме поповнення її новими кадрами у великій мірі залежить і від самих вчителів.
- Висловлене побажання проводити науково-пізнавальні та методичні екскурсії для вчителів фізики та астрономії і просто частіше зустрічатись для обміну думками та досвідом.
Під час дискусії, яка відбулася після виступів основних доповідачів обговорювались сучасні питання методики формування фізичних знань. В ній взяли участь професор Мисліцька Н. А., професор Сільвейстр А.М., доцент Моклюк М.О., запршені спікери та слухачі. Увага була зосереджена на використанні мобільних пристроїв під час навчального процесу та окремих способах організації навчального процесу, а саме проведення практичних та лабораторних робіт. Була представлена робота – переможець міського конкурсу «Кращий навчально-методичний посібник 2020-2021» в номінації «Електронно-освітній ресурс» - «Проведення лабораторних занять з фізики в умовах дистанційного навчання» (автори Крутенюк Олександр Борисович, Сапсай Віталій Юрійович КЗ «Фізико-математична гімназія №17 Вінницької міської ради»).
Зустріч була добре організована зусиллями центру «Освітній хаб «NotBox» ВДПУ та кафедри фізики та методики навчання фізики, астрономії і пройшла в атмосфері доброзичливості та позитивної комунікації.
В не багаточисельних відгуках слухачі наголосили на актуальності формату проведення, відповідності розглянутих тем заявленим очікуванням та висловили побажання, щоб у майбутньому всі бажаючі мали можливість приєднатись до таких зустрічей в режимі он-лайн.